Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Annci Hultström - 6 december 2010 20:10

Fy f*n - jag mår skräp. Pure crap. I halsen känns det som det har flyttat in ett par meter taggtråd. Öronen tränger. Kroppen känns oanvändbar. Nu hoppas jag innerligt att det bryter ut på allvar, är trött på att känna det så här nu... tredje gången halv-sjuk på bara 1,5 månad. Blä!!!


Kom på idag att det kanske har med spikmattan att göra. Låg på den igår och idag mår jag skräp. Kan den göra att det som ligger latent och stör bryter ut? Har iofs legat oftare på spiken än jag blitt sjuk... hmmmm... Vad det nu än är så är det I R R I T E R A N D E.


Nu ligger jag på soffan och dricker lättdryck och glor på Idol - bakom kulisserna. Efter det blir det sängen. Eller nä... kan man lägga sig kl. 21? Då vaknar jag väl kl. 5 som värsta panchisen. Kanske inte är mer än rätt iofs... känner mig så just nu.


När vi var i Ullared köpte jag ett datumljus, ni vet ett sånt som man tänder för varje dag. Men detta var av modell grovt blockljus. Inser nu att den idén inte var något vidare. För jag glömde ta fram det den första december. Och den andra. Och den tredje. Och den fjärde. Och den femte... idag kom det fram. Tände det direkt jag kom hem och... ja... det har inte ens hunnit ner till 1:an. Så det slutar nog med att jag skär bort några dagar för att hinna ikapp. För i den hastigheten kommer julen att dröja...


Nä, nu är jag helt matt. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 6 december 2010 12:55

Hej på er!


Lunchen avklarad och jag mår bara mer å mer kasst... ont i kroppen och huvudet är tyngre än någonsin. Det trycker i öronen och halsen värker. Och då har jag ändå alvedon i kroppen. Blir nog till att dra iväg hela familjen till doktorn. För det känns som vi bär på något som går runt. Och runt.


Jag har lagt upp en omröstning - så hjälp mig nu att avgöra när jobbgranen ska kläs. Här efterlyser de det nu, men jag tycker det är för långt innan jul. Har satt upp den med lampor i än så länge, som en adventsgran. Men - vad tycker du?!


Ha en fortsatt bra dag!



Av Annci Hultström - 6 december 2010 10:08

Alltså, jag vet inte om det är någon som utför woodo på mig varje måndagmorgon. Eller om det är Murphys law som styr. Men varje måndag när jag har tänkt träna så blir jag dålig. Kan det vara psykiskt? Det började igår med gryyymt ont i magen (som ni redan vet), men så i soffan på kvällen blev jag skittäppt i hela ansiktet... tungt och jobbigt. Sen har jag vaknat några gånger i natt för att det varit svårt att andas (täppt - trots näsdroppar). Och nu har jag ont i halsen och är så hes. Får se hur länge rösten håller idag. Kanske borde hela familjen gå iväg och ta halsprover. Känns som det går runt bara. BLÄ!!!!!


Bortser jag från det känns det som en bra dag. -1,5 grad och snö som faller långsamt. Me like!


Ikväll var det tänkt att jag skulle träna. Får se hur det blir med det. Igen (skit, fan). Gör jag inte det blir det nog pepparkaksbak (gick ju inte så bra igår). Vill få upp de där fönsterkakorna. Helst innan jul.


Nä, nu tömdes skrivförrådet. Antar att den delen fylls upp av snor.


Önskar istället en bra dag.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards