Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Annci Hultström - 15 december 2010 21:14

...men har trots det fått lite gjort. Frimärken köpta och påklistrade. Julkorten postade. Godis köpt. Fiskdammspåsarna packade. H tog shoppingen. Så vi är bra i fas. Skönt.


Det vi måste göra är att bestämma vad, av allt vi köpte i Ullared, vi ska ge till W nu och vad som ska vara julklappar. När det är gjort ska det slås in. Tårtor ska fyllas. Lokalen ska pyntas och dukas. Tårtor ska garneras. Ja, sen är det bara att kalasa. Kl. 13.30 Ska bli kul.


Förutom presenter har vi en annan överraskning till W, ska bli kul att se hennes min. Vad det är får ni veta sen. Vill ju att det ska vara en överraskning även för gästerna som kommer och som förmodligen kikar in här ibland.


Nej, hörrni... nu ska jag leta mig mot bingen. Behöver verkligen sömnen känner jag. Så vi hörs i morgon igen. Tills dess - Sov gott & dröm sött!!

Av Annci Hultström - 15 december 2010 12:47

Ryggskott i bröstryggen är min åkomma. För andra gången i mitt liv ska tilläggas. Första gången var i början på 90-talet och jag hade lyft tungt i jobbet som kallskänka på Arlanda. Den här gången vet jag inte anledningen alls. Har inte lyft något tyngre än W och inte ens henne lyfte jag i måndags vad jag minns. Skumt! Men i vilket fall så knäckte han till mig, lösgjorde låsningar. Jag har fortfarande ont, men kan andas bättre. Det jag skulle tänka på nu var att inte lyfta eller röra mig hastigt. Så möter ni en stor snigel är det förmodligen jag . Till detta skulle jag komplementera med värktabletter så att jag kan slappna av. Sedan ska jag dit igen på måndag för en ny knäckning. Så det blir nog ordning på den här f.d feta kroppen (vad härligt att skriva så) åxå tillslut.


Vet ni vad? Jag berättade ju att vi såg en underbart söt film i lördags. Den hette "The search for Santas paws". You-tuba den gärna (kan tyvärr inte länka till trailern här från jobbet). Så här ser fodralet ut:


Se den säger jag bara. Efter det finns det nog ingen som inte tror på julens glädje. Jag gjorde iofs det redan innan, men med den här filmen i tanken tror jag ännu mer. Så mycket att jag är säker på att tomten var här under natten. För när jag kom i morse var mina ljusstakar, ljusslingan och granen redan tända. Och när jag kom tillbaks från lunchen hade tomten varit här och skrivit in sig i besöksdatorn. Dock hade han glömt besökslappen, för den satt kvar i skrivaren. Prydligt skriven. Förnamn: Santa. Efternamn: Claus. Företag: Winter Wonderland In. Jag ler än. Och vi kommer tveklöst se filmen minst en gång till i jul. Mer julglädje åt folket.


Vet ni vad? Jag är sugen på en pepparkaka. Men jag har ingen. Jobbigt. I bästa fall läser tomten tankar och kilar förbi med en snart. Han är ju trots allt i huset.

Av Annci Hultström - 15 december 2010 09:30

God morgon världen!


Jag ska inte dra på det, utan häver ur mig det nu - SKIT, FAN, PRUTT!!! Jag har sovit som en ruuuuuumpa. Har för jäkla ont i det där skulderbladet. Ondare idag faktiskt. Så nu tror jag mer på en låsning än en sträckning. Framförallt efter att ha googlat på symptomen. Tack och lov hade de en akuttid hos naprapaten här nere i samma hus jag jobbar i. Han trodde åxå på låsning. Så kl. 10:50 ska jag ner. Håll en tumme för att det hjälper. Vore ju skönt att kunna andas, hosta, sova, ta på skorna o.s.v utan att det hugger.


Så, tråkigheter avklarade.


Hur har du sovit? Ligger du bra till i julplaneringen? Vi börjar komma till ett avslut. Har bara en klapp kvar att köpa (+ klänning, julskinka å lite annat - så vi ska nog få tiden att gå i alla fall  ). Skönt! Så nu är det främst planeringen för kalaset som toppar fixar-listan.


Förresten, det är vår i repan idag. Såg att björkkvistarna i julgruppen slagit ut med små musöron. Så fint så. Men mer vår än så vill jag inte ha. Är mer än nöjd med den här kylan & snön. Kan inte vara bättre så här års faktiskt. Och de har ju lovat att det ska stanna över jul *lycka*.


Nej, hörrni - nu avviker jag för nu. Återkommer med en rapport senare, när jag är färdigknäckt.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards