Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Annci Hultström - 9 december 2010 22:57

... är klar. Blir nog rätt bra när den är på. Tänk om jag för mycket "all-in"... de andra kommer kanske i lite mer sparsmakade kostymer. Hmmm... jag älskar ju sånt här. Så, what the heck... jag kan ju inte annat än bjuda på ett gott skratt. Och kanske har chans att vinna priset för bästa kostym då åxå.


Så nu väntar sängen. Behöver den sömn jag kan få, så jag orkar med morgondagen.


Önskar er alla en god natt. Lova att sova gott å drömma sött!!

Av Annci Hultström - 9 december 2010 15:58

...från i morgon, det är jag. Tänk vad snabbt det hjälper med penicillin. Trodde jag inte igår morse. Skönt!


Därmed blir det hippie-fest åxå, men med en skillnad - ingen alkohol. Hade tänkt dricka lite annars och åka kommunalt hem, men det får jag skippa helt enkelt. Eller hur är det med det där - myt? Sökte lite på nätet och hittade på 1177.se att alkohol inte påverkar effekten. Så då kanske man kan ta ett glas ändå? Om jag orkar. Kanske är helt slut å bara vill hem. Tar ju ett tag att återhämta sig.


W fick f.ö åxå Kåvepenin. När jag öppnade apotekspåsen för att ge henne dagens första ser jag en ask, ingen flaska. Och jag utbrast: "Men vad fan" (mamma, man får inte svära). Jag förklarade då att hon åxå fått i tablettform och att jag inte kunde tänka mig att hon skulle kunna svälja de där jättetabletterna. Men då sa hon att de inte alls är stora, så jag öppnade asken och hon hade rätt... de var pyttesmå. Så hon kunde utan problem svälja ner tabletten. Bara att inse - vi har en stor tjej nu. Iofs, Alvedon i tablettform har hon fått sedan hon var drygt 3, utan problem. Så det var bara bra att hon fick tabletter nu. Då behöver man inte tänka på att det ska stå i kyla å så.


Nu har vi sovit ett par timmar. Båda behövde det. W ser på barnkanalen och snart ska vi börja med middag. Den ska intas i hennes rum idag, på små tallrikar. Ska något kort så ni får se.


Ha en fortsatt bra torsdag!

Av Annci Hultström - 9 december 2010 09:24

... har varit hos doktorn med H. De skulle kolla om de åxå hade streptokocker. Han hade inget. Men hon hade. Så nu blir det penicillin för henne med. H försökte tvinga till sig penicillin han med, för att verkligen utradera - men nä, det fick han inte. Så får vi väl helt enkelt låta bli att pussa pappa/make den närmsta tiden, så inte han får det åxå. Eller om han har det latent - inte smittar oss igen. För nu j****r ska vi bli friska.


Mackan var god f.ö Hungern börjar så sakta komma tebax. Det är bra.

Av Annci Hultström - 9 december 2010 08:20

God morgon alla!


Idag har jag återfått hoppet om att jag faktiskt kommer bli frisk. Tänk att penicillin är så effektivt. Mår sååå mycket bättre idag. Halsen gör fortfarande tillräckligt ont, men jag är feberfri och har inte ett dugg ont i kroppen längre. Har iofs blitt riktigt förkyld åxå. Sitter i bihålorna, men hade rinexin hemma sen tidigare så jag tar det och det lossnar faktiskt. Rätt äckliga saker som visar sig. De får mig att undra hur länge de suttit där och gonat till sig. Kanske inte så konstigt att jag mått skumt ett tag?!


Har sovit lite halvkasst i natt. Fram till kl. 3 snurrade jag som en elvisp... irriterade mig på slem å skit som åkte upp å ner mellan näsa å hals och vägrade komma ut hur jag än försökte. Men sen somnade jag och sov till kl. 6. Så det blir nog en tupplur lite senare.


Hörrni, jag tänker tävla. Det som står på spel är 2 biljetter till Elle-galan och 10 goodiebags värda 3000kr/st. Nu är det nog många som höjer ögonbrynen. Jag, Annci, på en modegala. Ja, faktiskt. Varför? Jo, efter att ha tappat 45 kg har jag ingen som helst aning om vem jag är modemässigt. Så att gå på en sådan gala och se vad världen har att erbjuda skulle hjälpa mig att hitta "hem".


Nu ska jag ta och äta lite frukost. Nyponsoppa och en macka får det bli.


Vi hörs senare. Ha en fin dag tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards