Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Annci Hultström - 7 december 2010 22:03

... levererad. H åkte och köpte. Det var gott för halsen vill jag lova.


Nu ska vi se klart på en film vi började se igår. Sen blir det sängen i hopp om att få sova bättre i natt.


Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 7 december 2010 19:04

Jag har ätit 2 mackor på hela dagen (en till frulle å en till lunch). Men känner noll hunger. Inte bra. Men halsen gör för ont helt enkelt. H är och hämtar W. När han kommer hem ska vi ta å äta något. Potatismos (med köttfärslimpa) tänkte jag mig. Lätt att få ner.


Har mer ont i kroppen och febern har stigit lite till, är straxt över +38 och det är mycket för mig som är lågtempad (normaltemp är 36,6). Känns inte så lovande inför fredagens hippiefest. Åh, jag vill ju såååå gärna gå. Skit åxå!! Nåja, jag ska inte sörja i förtid. Under har ju skett.


Nu ser jag på Biggest loser. Ett av alla program som runnit förbi mig idag. Men tveklöst det bästa. Vilken massa skit som sänds. "Våra bästa år" - va? Vad är det och varför sänds det fortfarande? Och "Americas funniest homevideos" - så B. Hade ju kunnat sätta på en film, men kom inte så långt.


Nä, nu BL.

Av Annci Hultström - 7 december 2010 13:49

... om mig just nu. Tog alvedon för två timmar sen och sov sedan en stund, men trots det stiger febern. Halsen gör så ont. Minns plötsligt alla mina halsflusser som barn. Hade typ 1 per månad i 4 år, tills de opererade bort mandlarna. Trots förlusten av dom gör det fan så ont just nu. Finns ju andra körtlar som fångar upp det. Är iofs glad för det, för annars hade det gått ner i luftrören och gett mig bronkit. Det brukar jag få. Och hosta är jobbigare än ett par dar med dreggel å snarkningar.


Nu ska jag försöka peta i mig något ätbart igen.


Njut av den vackra dagen... -8 och sol. Önskar jag var ute.

Av Annci Hultström - 7 december 2010 10:00

Ja, så här blev resultatet.


Nuvarande vikt: 78,7 kg

Skillnad: +1,8 kg

Total viktnedgång från start: -44,4 kg


Eftersom jag inte längre kan svulla (och heller inte gör det) så förstår jag inte en sån uppgång. Förvisso är det på två veckor, med svullna halsmandlar (det räknas väl, de innehåller ju mer vätska då ;-)) och mängder med vätska i kroppen. Får stasmärken av ingenting på benen för tillfället. Tog en tablett igår, men det hjälpte inget alls. Men ändå. Åt lite godis i lördags, men inget exceptionellt. Sen har vi ju iofs - med fullbokade kvällar förra veckan - ätit en del köpemat. Men fortfarande, jag äter ju inte mer än annars trots det.


Nåja, det är bara att gilla läget och tänka att det nog kommer igång igen när jag är frisk så jag kan träna. Och oj vad jag ska träna då. Efter nyår blir det de där 4 ggr/vecka igen. Var så säkra.


Nu ska jag se om jag kan peta i mig lite att äta. Tittade ner i halsen och den är inte snygg vill jag lova. Knallröd med vita prickar. Svullnaden syns till å med utanpå halsen.


Ha det så bra tills vi hörs igen!

Av Annci Hultström - 7 december 2010 08:38

Kan man säga så? Just nu känns det så i alla fall. För bryter det väl ut så kan det ju bara bli bättre. Eller hur? Och kanske blir jag kvitt skiten en gång för alla då. Ni hjälper till att hålla en tumme för det va?


Jag ringde vid 06:10 och sjukanmälde mig. Då gör jag det dels till Adecco (som skickar ut en ersättare) och sen till en sköterska. Hos den sistnämnda lämnar man bara personnummer och telefonnummer, sen ringer de upp. Det gjorde de vid 08:15. I samma ögonblick hör jag att det ringer in ett samtal till. När vi lagt på kollar jag. Kunden har ringt... jag ringer upp. Upptaget. Så jag ringer växelnumret. Kunden svarar. Ingen har dykt upp. SKIT åxå!! Det som inte får hända. Vi lägger på och jag ringer jourtelefonen. Upptaget. Ringer min chef som svarar att hon tar tag i det. Jag ringer kunden. Då kommer ersättaren. En halvtimme sent. Alltså, det är verkligen crap. Jag håller deras fana högt varje dag, så är jag borta då skiter det sig. Kunden var inte glad. Det förstår jag verkligen. De, om någon, måste ju kunna lita på att systemet funkar. Visst, det går väl inte alltid att gardera sig mot trafikproblem och snö. Men ja, hmmm... Jag skäms trots att det inte är mitt fel. Men jag kan inte låta bli att känna att om jag inte var sjuk hade det inte hänt.


Har sovit mindre bra inatt. Vaknat av att jag snarkat och dreglat. Allt för att halsen inte är vad den borde. Helt igensvullen. Och huvudet är fullt av snor. Och det trycker upp mot öronen  åxå, men det är säkert för halsontet & snoret. I kombination.


Så idag hittar ni mig på soffan. Men inte pratandes, för rösten funkar inte riktigt. Sms:a om det är något. Eller maila. Har den öppen hela tiden.


Dagens vikt är det ju dags för... men jag har inte riktigt haft en tanke på det än. Så jag återkommer senare med den. Men jag tror på upp. Känns så. Tänk så medveten jag är om min kropp numera. Förr fattade jag inte ens att jag vägde 123 kg...


Önskar er en bra dag, hörs senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards