Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Annci Hultström - 21 december 2010 22:18

... i stugan! Japp, nu är den klädd och den blev lika Kalle Ankig som jag vill ha den. Bild kommer i morgon!!


Utöver det har jag haft snickarverkstad. I köket. Vad jag gjort får ni inte veta idag, för det är en julklapp till svärmor och jag vet inte om hon kikar in här ibland. Nöjd blev jag i alla fall. Men det hade varit lättare om jag haft en aningens bättre snickarbänk än köksbordet. Så en dag, när vi köpt vårt drömhus, då ska jag ha en snickarbänk inklämd någonstans. Och korta naglar. Det skulle åxå ha underlättat dagens pyssel. Jobbigt att vara fåfäng.


Idag kom min chef förresten. Med sig hade hon en klapp + 2 burkar pepparkakor. Smaskens tyckte alla (jag tog ingen faktiskt, var inte sugen). Klappen öppnade jag. Det var två Höganäs muggar. Fina och verkar goda att dricka ur.


Nej, nu tog julmusiken slut. Det betyder att det är dags för mig att leta mig mot bingen. Måste ju ha ork att handla julisar i morgon ihop med alla andra 50000 personer.


Önskar en God Natt. Hoppas du sover gott och drömmer sött!

Av Annci Hultström - 21 december 2010 12:47

Nu har jag ätit god thai-lunch med kollegorna. Mycket trevligt och gott!


Tänkte snabbt kasta in ett par bilder på frisyren, klippte mig ju igår.


 Framifrån (tagit i en spegel, därav crap-kvalitet)


 Bakifrån


Jag blev toppennöjd. Önskar bara att håret kunde växa fort. Vill ha låååångt i fram. Som Rihanna.


Förresten, jag dricker Cola light. Det är värt att uppmärksamma kände jag. För jag var en äkta Colalightoman innan open. Sen den har jag har jag druckit max 3 burkar själv. Mest har det blitt en liten klunk då & då från H. Saknar det. Men som sagt, nu dricker jag. Det är gott, men vi får se vad magen säger. Brukar bli uppblåst, så det är därför jag undviker det.


Nej, nu - jobba vidare.

Av Annci Hultström - 21 december 2010 08:19

God morgon världen!


Jaha, så var det bara 3 dagar kvar till dagen J. JULAFTON! Ser fram emot den. Har en tanke om att vakna tidigt, tända en massa ljus, sätta på julmusik, fixa en riktigt julfrukost med glögg och gröt. Efter det ska vi ta en kort session i pulkabacken innan vi beger oss in till stan och firandet med H´s familj.


Men ärligt, med tanke på hur våra morgnar brukar se ut (läs: familjen-slöhög-som-drar-runt-i-pyjamas-för-länge) så kommer vi nog inte längre än till frukosten innan vi måste stressa oss iväg, smått irriterade. Jag kommer vara osminkad (görs i bilen) och H kommer vara slipslös (knyts på plats). De oddsen är stora. Jag återkommer med resultatet  .


Och nu, dagens vikt.


Nuvarande vikt: 77,2 kg

Skillnad: -1,5 kg

Total viktnedgång från start: -45,9 kg


Upp å ner, ner å upp... Hoppas det blir konstant ner så fort jag kommer igång med träningen på allvar igen. Hade faktiskt tänkt gå den här veckan, men det är - som för alla tror jag - en rätt upptagen vecka. Är inte jag borta så är H det (julklappsköp) och då kan jag ju ändå inte gå med tanke på W. Så jag haver hopp till nästa vecka eller åtminstone med ordentlig start när vårterminen börjar 10 januari. Då börjar den stora uppladdningen för aktion SPRINGA Vårruset 2011. Vilka hakar på förresten?


Idag ska det ätas avslutningslunch för ena avdelningen här. Thai-lunch är beställt. Och jag är medbjuden. Det tycker jag är snällt. De är så goa *gillar*. Tänkte piffa till lunchen lite extra (om ingen redan tänkt på det vill säga), så jag tog med en CD som vi köpte i Thailand. Ett pop-band som heter Hyper. Låter helt knäppt när man hör om det, thailändsk pop. Men faktum är att det är sååå bra. Eller så är det bara för att det är så många minnen för oss i den musiken. Det återstår att se, vad de andra tycker menar jag.


Nä, nu är frukosten avklarad så jag ska sätta fart med en massa göromål här. Önskar en fin dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards