Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2010

Av Annci Hultström - 13 december 2010 21:59

Nu har jag ägnat kvällen åt att böla. Först till finalen i "Biggest loser", sen till "Svenska hjältegalan". Oj, oj... har gråtit så mycket att jag känner mig sådär tår-täppt i systemet. Ni vet.


Innan det var jag ju på dagis på Lucia. Det var fint. Kallt. Men fint. Och de var så duktiga barnen. Bullarna var goda åxå.


Efter det gick vi hem och bakade stora pepparkakor. Jag & W (H jobbade vidare hemifrån). Slängde ihop hallongrottor åxå när jag ändå var i farten. Gjorde mini-grottor i år, för att slippa de jätteschabrak jag lyckades få till förra året. Och nu blev de faktiskt lite mer lagom. Och goda.


Men nu, mina vänner, är det dags för bingen. Hade lovat mig själv att ligga i sängen kl. 22 och det är ju kört. Men, 22:15 ska jag nog klara.


Lova mig att sova gott, drömma sött och inte kissa i sängen!

Av Annci Hultström - 13 december 2010 12:56

Nu är jag hemma, lunchen är äten och nu ska jag älga vidare till dagis. Men ville kasta in en bild på jobb-granen. Pyntad och fin:

  


Önskar en fortsatt fin Lucia.

Av Annci Hultström - 13 december 2010 09:15

God morgon alla!


Hoppas allt är bra denna härliga Lucia-morgon. Här är det sååå bra. Jag älskar verkligen den här tiden på året. Så i morse vaknade jag med ett leende på läpparna, studsade upp och drog till jobbet. Med mig hade jag två fullpackade påsar med julpynt. Vi har ju haft ett överskott på julpynt hemma, så jag hade rensat ut en del som skulle till loppis. Men jag tog med en del av det hit istället. Så nu har jag, med glitter i håret och julmusik i cd-spelaren, gått lös. Börjar bli riktigt nöjd. Ska bara hänga i några fler kulor i granen och tillsätta glittret. Sen är det klart.


Idag är jag, som sagt, bara här halva dagen. Ska ju till dagis på Luciatåg. Ser fram emot det. Det är väl det enda Luciatåg jag ser i år. Kollade på TV-tablån och de verkar ha lagt ner det där. Nå´n som vet?

  

(bild lånad från Google/SVT)


Nej, nu ropar damernas på mig. Men vi hörs senare.


Ha det så bra tills dess!

Av Annci Hultström - 12 december 2010 22:28

... dagen som rann iväg. Vi har inte känt av den alls. Har ni haft en bra tredje advent?


Vaknade 08:30, gick upp och gjorde oss i ordning. Sen styrde vi bilen mot IKEA där vi först åt frukost och sen shoppade vi lite. När vi var klara där åkte vi till Skopunkten (reklamerade ett par av W´s skor, fick ett par nya), Media Markt, Jula, Chilli, Mio, Lindex... Ja, en massa affärer blev det. Men var hjälpte det, tomhänta förblev vi. Hittade inte det vi sökte.


Tanken var att vi sen skulle hunnit med en prommis stan, men det sket sig å det grövsta. Istället blev det direkt till kalaset. Det var Samuel, W´s kusin, som fyllde 9 år.


Påväg hem blev det en vända på Ica Maxi och sen hem för middag. Thai-mat blev det idag. Herregid vilken äta-ute-helg det varit. Katastrof. Nu blir det husmanskost resten av året  .


Efter att W somnat har vi julpyntat och plockat lite. Har även fållat (eller rättare sagt tejpat) upp W´s lucialinne och gjort allt klart för luciatåget i morgon. Kl. 15 är det dags på dagis. Ska bli kul! Jag har en halv föräldradag i morgon, så kl. 12 drar jag från jobbet. Käkar lunch hemma och går sen till dagis. Tänkte komma lite innan och se hur de har det. Gör ju aldrig det nuför tiden...


Appropå på W. Idag har jag kunnat säga upp mig som mamma. Har inte haft någon ork alls till att vara mamma. Känt mig less. Allt för att dagen började med en 30-minuters session av gnäll vid påklädningen. Det tar musten ur mig. Fixar verkligen inte sånt. Och då är jag beredd att säga upp mig och flytta till Alaska. Ja, till å med Alaska. Så illa är det. På kvällen har det känts lite bättre. Är väl julpyntandet som gjort det.


Kan tänka mig att sömn kan hjälpa till åxå. Så nu blir det bingen. Känner att jag inte är helt i form. Är trött. Sover som en ruuuuuumpa efter att jag börjat med penicillinet. Blä. Å kisset luktar döden åxå av det där Kåvepeninet *ryser*.


Nåväl - God natt där ute! Sov gott å dröm sött. Hörs i morgon!

Av Annci Hultström - 11 december 2010 23:30

*trumvirvel*... Tada:

    

Jajamen, jag vann för bästa kostym!


Blev glatt överraskad. Förutom äran fick jag en cocktailbok + en trisslott. Nej, jag har inte sagt upp mig - så några miljoner bidde det inte. Bortsett från den vinsten så var det ren och skär vinst att gå på festen. Det var sååå kul. Jättemånga som satsat på det där med kostymer och festkommitéen hade gjort ett toppenjobb. Kanongod mat (italiensk buffé + marängsviss), bra band (vi dansade i timmar), bra upplägg. Utöver det så var det så många trevliga människor där. Som sagt - såååååååå kul.


Provade f.ö. min första haschkaka. Fick den ihop med välkomsbålet när vi kom. Riktigt cool å skön känsla. Kommer jag garanterat testa fler gånger. Ha, ha... gick ni på det? Nähä, inte det. Trodde jag verkligen ni skulle . Ok då... det var en typ av pepparkaka inslagen i folie. Kul. Jag skrattade gott!


Strax efter kl. 23 rundade vi av och gled hemåt. Då var alla nöjda. Det var ju trots allt fredag. Lite före kl. 01 var hemma igen. Nöjd. Glad. Skönt trött.


Är så tacksam för att jag fick följa med. Och för att jag fick jobbet. Trivs som fisken fortfarande!!

  

Sov till 09:45 i morse. Välbehövligt! Efter frukost (brunch) åkte vi till Arlanda stad. Där köpte vi en ny klänning till W att ha på kalaset. Hittade även en nyårsklänning och en till jul. Det var halva priset på dom. Ett kap. Bilder kommer.


Efter det skjutsade H henne till "Barnens djungel" på Joakims kalas och kom tebax för att äta lunch med mig. Kollade lite i affärer... hittade ett par aerobicsskor på Stadium outlet. Ett par Reebook för 400kr. Skööööna! Återstår att testa dom live. På måndag. Hoppas jag. Får man träna när man äter penicillin? Frågan kvarstår. Måste forska i det.


När vi hämtat W (hon hade haft toppenkul) fortsatte vi shoppandet ett tag till. Löste en del julklappsproblem. Sen avslutade vi turen med en sen middag. Väl hemma blev det först en barnfilm om tomten (supersöt film) och sen filmen "Whip it". En bra, sevärd film.


Nu återstår sängen. Men innan det ska jag bjuda på bilder från min och W´s tu-man-hand-middag häromdagen:

     

Hade en flamencoprinsessa till bordet.


Här tar hon för sig av buffén.


Nu mina vänner önskar jag en God natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 11 december 2010 01:11

...trött och mycket glad. Det var en toppenfest. Återkommer i morgon... eller idag faktiskt...med fullständig rapport och ett par bilder. Sov gott!

Av Annci Hultström - 10 december 2010 13:51

Har tävlat om kläder för 10000kr + en personal shopper på Åhléns. Det gällde att beskriva sin största modemiss. Det har jag gjort. Så gå in och rösta HÄR så att jag vinner. Sprid det gärna vidare... jag behöver verkligen mode-hjälp!


Tack på förhand!!

Av Annci Hultström - 10 december 2010 11:45

God middag alla!


Ja, så var det fredag och jag är faktiskt på jobbet. Känner mig i princip återställd. Är lite hes, lite snuvig och känner mig aningen trött, men inte värre än att jag överlever. Tänkte ta mig en powernap på lunchen, fylla på med energi. Sov inte helt ultimat i natt. Har inte gjort det sedan jag började med penicillinet. Märkligt. Jobbar det på högvarv kanske, så det stör kroppen?!


Fick skjuts av H & W hit idag. Tänkte att det är lika bra om jag vill ta mig ett glas (eller två). Ska bli riktigt trevligt. Känner mig laddad. Lovar er en bild eller två på mig i min outfit.


Har f.ö klätt granen här nu. Dock inte helt klart eftersom glitter saknades och jag ska köpa in det. Får fixa det i helgen och slutföra mitt verk på måndag. Har även hängt upp lite kulor i taket (sånna stora) och satt en ljusslinga under receptionsdisken. Blev så fint så. Beröm får jag åxå av alla söta här. Åh, vad goa dom är. Trivs så bra. Är så glad att vara här igen.


Börjar förresten få riktigt ordentligt med julkänsla. Och med bara två veckor kvar till julafton börjar även hoppet om en vit jul att tändas. Vore ju nice att få två vita jular på rad. Eller hur?!


Nu är det snart lunch. Pasta med köttfärssås blir det. Rester från gårdagens middag. Den som åts på små tallrikar i W´s rum. Ni vet den som jag utlovade bilder på. De kommer. Promise!


Ha en fortsatt bra dag, en trevlig kväll och en god natt - tror inte vi hörs mer idag. Kanske kommer nåt fylle-inlägg i natt, det vet man aldrig  .

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards