Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Dagens vikt m.m.

Av Annci Hultström - 21 december 2010 08:19

God morgon världen!


Jaha, så var det bara 3 dagar kvar till dagen J. JULAFTON! Ser fram emot den. Har en tanke om att vakna tidigt, tända en massa ljus, sätta på julmusik, fixa en riktigt julfrukost med glögg och gröt. Efter det ska vi ta en kort session i pulkabacken innan vi beger oss in till stan och firandet med H´s familj.


Men ärligt, med tanke på hur våra morgnar brukar se ut (läs: familjen-slöhög-som-drar-runt-i-pyjamas-för-länge) så kommer vi nog inte längre än till frukosten innan vi måste stressa oss iväg, smått irriterade. Jag kommer vara osminkad (görs i bilen) och H kommer vara slipslös (knyts på plats). De oddsen är stora. Jag återkommer med resultatet  .


Och nu, dagens vikt.


Nuvarande vikt: 77,2 kg

Skillnad: -1,5 kg

Total viktnedgång från start: -45,9 kg


Upp å ner, ner å upp... Hoppas det blir konstant ner så fort jag kommer igång med träningen på allvar igen. Hade faktiskt tänkt gå den här veckan, men det är - som för alla tror jag - en rätt upptagen vecka. Är inte jag borta så är H det (julklappsköp) och då kan jag ju ändå inte gå med tanke på W. Så jag haver hopp till nästa vecka eller åtminstone med ordentlig start när vårterminen börjar 10 januari. Då börjar den stora uppladdningen för aktion SPRINGA Vårruset 2011. Vilka hakar på förresten?


Idag ska det ätas avslutningslunch för ena avdelningen här. Thai-lunch är beställt. Och jag är medbjuden. Det tycker jag är snällt. De är så goa *gillar*. Tänkte piffa till lunchen lite extra (om ingen redan tänkt på det vill säga), så jag tog med en CD som vi köpte i Thailand. Ett pop-band som heter Hyper. Låter helt knäppt när man hör om det, thailändsk pop. Men faktum är att det är sååå bra. Eller så är det bara för att det är så många minnen för oss i den musiken. Det återstår att se, vad de andra tycker menar jag.


Nä, nu är frukosten avklarad så jag ska sätta fart med en massa göromål här. Önskar en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards