Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Annci Hultström - 14 oktober 2010 22:28

... är så många centimeter som jag mäter över havet. Ja, det blev inte en högre människa än så av mig.


Men 161 är åxå antal besökare som tittat in idag. Förstå... det är verkligen hur många som helst. Som jag skrev igår så skriver jag inte för att få många läsare. Men får jag många läsare är det peppande. För kanske kan jag inspirera fler till ett bättre liv. Och det ger mig energi och gör mig glad!! Genuint glad!!


Förresten, jag mätte mig ikväll åxå. Brukar göra det en gång/månad. Den 10:e. Men då glömde jag av det i min städiver, så det blev idag istället. Nu har jag tappat ytterligare 12,5 cm. Så totalt på min kropp har jag nu blitt kvitt 165 cm. Nä, korrigerar det där... det ska vara 165 ruggigt-ovälkomna-men-nu-sköna-cm. Tänk själva... 33 cm i midjemått och 30 cm runt röven. It´s fu****ing LOVELY!!


Nu tänker jag inte inspirera fler idag, för nu väntar bingen på mig. Ser fram mot att krypa ner. Kanske blir jag då åxå kvitt den begynnande huvudvärken?!


Hur som - God natt alla fina å sov gott!

Av Annci Hultström - 14 oktober 2010 19:59

Nu har jag varit på mitt första (och sista??) core-pass. Jag kände inte att det gav mig nå´n energi i överhuvudtaget. Jag vill svettas, svära, frusta... DET ger mig energi och en känsla av tillfredsställelse.


Visst, det är garanterat grymt bra för musklerna. Men... nä... att åla runt på golvet i grupp var inte min grej helt enkelt. Tränar mycket hellre de musklerna i gymmet, med styrekträning. Så, så får det bli.


Kanske kan instruktören ha varit orsaken åxå. Hon var rätt "blek"... lågmäld och intetsägande.


Yogan däremot, den ska jag ge en chans till. Och naturligtvis har jag stående schema på zumba & ki-box. Där, mina vänner, får jag energi så jag kan strössla med den.


När jag kom hem kastade jag i mig middag. Lövbiff med grönsaker å lite kantarellsås. Var så hungrig så jag glömde värma den t.o.m Insåg det efter 4:e tuggan. Men, det gick det med.


Nu har jag nattat lilla prinsessan och ska ta mig en dusch nu. Sen blir det pyjamas och en kopp thé i soffan. Kanske ska kolla på Losing with Jillian. Var ett tag sen sist. Ja, så får det bli.


Förresten, jag bjuder på ett par bilder från förr. Då. Innan mitt nya liv startade. Tänkte på er alla nya, så ni vet vem jag var... om ni inte orkar läsa ikapp alla 975 inlägg   .


Här ett par från då jag vägde c:a 123 kg:

    


Och så ett par nya, c:a -42 kg:

     


Jag har alltså gjort en gastric bypass operation. Det var i november 2009. Vill ni läsa bara inläggen om bara den delen av mitt liv ligger de flesta inlägg under de två kategorier som heter just "Viktresan" och "Viktresan - bilder".


Nu - mot duschen! Den här gången ska jag göra det på mindfullness-sätt. Kanske blir det roligare då?!


Hörs vi inget mer ikväll vill jag redan nu önska er en riktigt riktigt god natt. Dröm sött å kissa inte i sängen!


p.s Det var bara en som kommenterade min icke-sminkning idag... undrar hur många som tänkte...?!

MAX

Av Annci Hultström - 14 oktober 2010 13:51

Alltså, har ni hört MAX senaste reklam? Så rolig. Tycker jag i alla fall. Det är en snubbe som frågar tonåriga Hampus vad en av burgarna innehåller och han rabblar alla ingredienser. Men en röst som spricker hela tiden i målbrotts-falsett. Jag blir full i skratt varje gång. Han låter så rolig. Stackarn.


Jag är i full gång med uppdatering av kundregister idag med. Idag är jag inne på Uppsala län. Så jag känner mig hemma. I princip alla skolor är bekanta på något sätt och orterna har jag besökt. Kul! En liten nostalgitripp. På papper.


I helgen ska vi åka upp å hälsa på min syrra. Då får W rida... som hon tjatat om det. Förhoppningsvis får hon en dos som heter duga, så hon håller matluckan stängd om det ett tag  . Vi andra två i familjen Hultström d.y ska få massage. Behöver jag säga att jag längtar?


Nej, nu är mellanmålet uppätet (knäcke med skinka) och kaffekoppen tom - så åter till arbetet.


Hörs igen. Senare.

Av Annci Hultström - 14 oktober 2010 08:15

God morgon!


Har du sovit gott? Det har jag. Riktigt gott. Kanske aningen för kort. Igen. För inte kom jag i säng när jag sa att jag skulle göra det. Fastande på att leta film på lovefilm.se vilket gjorde att klockan hann bli 22:40 innan jag slöt de blå. Men det blev ändå nästa 8 timmar. Det tar sig med andra ord.


Däremot verkar jag ha vaknat utan minne. Glömde nämligen sminkväskan hemma, så idag är jag N A K E N. Hade den i väskan, men tog ur den när jag skulle lägga ner matlådan. Och där, på köksbordet, blev den kvar. Känns rätt märkligt, men jag får väl skylla på att ögonen kliade eller nåt  .


Kollade min statistik. 138 personer läste igår. 138. Det är ju jättemånga. 97 fler än dagen innan. Kul som attans om jag kan inspirera fler med mina ord! För det har jag fått många kommentarer om - att jag inspirerar. Och förutom att skriva för mig själv, så är det just därför jag skriver. För att ev. kunna hjälpa någon därute till ett bättre liv. Ååååååhhhh... välkomna alla. Igen!


Idag ska jag träna core. Kl. 18. Första gången jag provar det. Hoppas det är bra. Inte så konditionskrävande har jag förstått, så det blir kanske en repa på bandet åxå. Får se då, hur slut jag är.


Hmmm... nu, 18 minuter efter öppning, kom första kommentaren om att jag är osminkad. Av en kille. Tänker de alltså på sånt?!


Nej, nu måste jag kissa. Har   M Ä N G D E R   med vätska att bli kvitt känner jag. Fick knappt på mig ringarna i morse. Så det finge bli en utdrivare idag och jag känner redan nu att det nog kommer bli som förra vecka... sisådär en 8 gånger här på jobbet.


Hörs senare. Ha det bäst tills dess!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards