Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Annci Hultström - 17 oktober 2010 18:31

Då var den här söndagen förbi. Den gick i höstens tecken. Först tvättade vi i stora tvättstugan (inte så höstigt kanske). Mellan tvätt och tork var vi ute bland löven och fotade lite. Sen blev det lekplatsen. Efter det gick vi hem och tog en fika.


När det var dags att hämta tvätten igen gjorde H det medans jag och W plockade äpplen hos grannen. Av de bakade vi 2 stoooora äppelkakor (ska ta med till jobbet och bjussa tänkte jag) och sen satte jag igång med dagens middag - "Gulaschsoppa". Det var riktigt gott och passande efter en dag ute. Bra "frysa-ner-mat" åxå, så nu har vi några matlådor i frysen.


Trots att de sakerna varit bra, biter sig den dåliga energin kvar än idag dessvärre. Har försökt bita ihop och det har väl gått ok. Ända tills vi skulle cykla till affären allihop för att handla bakpulver (det var slut). Då började W... allt var fel... mössan ful, hjälmen trång (tog en tunn - och tydligen ful - mössa under och hon vägrade förstå att man då måste spänna ut den lite eftersom när hon hade hjälmen sist var hon mösslös), överdragsbyxorna blä o.s.v Då gick lyset på mig. Hon skickades in och fick gå å lägga sig och vila en stund. Själv gick jag på en promenad. Var tvungen att komma bort. Påvägen hem köpte jag det jag skulle. 


Väl hemma kom hon och bad om ursäkt. Då försökte jag förklara att det är jättebra att hon ber om ursäkt, men att det inte är så enkelt. Jag sa som det var, att jag är urbota less på hennes attityd och sura miner varje dag. Att det drar ner mig såpass att jag faktiskt mår dåligt av det. Sen kom tårarna. På mig. Då satt hon där och strök min kind och sa "Lugn, mamma, lugn".


Alltså, jag fattar inte... ibland vill jag verkligen fly allt, bo för mig själv och få "andas". Ska försöka komma underfund med när det är... jag anar redan nu att det är vid ägglossning som kulmen kommer. Är det så måste jag nog ta och kolla upp om det finns någon hjälp att få, för känslan är inte rolig. Den rent av suger...


Nu har jag tänkt krypa ner i badet en stund. Det händer inte så ofta, men jag gör det i hopp om att bli kvitt lite dålig energi. Kanske hörs vi senare. Om inte får jag tacka för att du läste och önskar dig en fortsatt bra söndag. God natt och sov gott - när det väl är dags!!!


p.s Gymmet öppnade inte förrän kl. 15 idag, så jag har inte hunnit dit. Så träningen idag fick bli promenaden jag tog. Den var rask (på ett argt sätt) och givande.

Av Annci Hultström - 17 oktober 2010 10:52

Hej världen!


Sovit gott? Det har jag, som en klubbad. Sov ända tills telefonen ringde och väckte oss vid 09:40. Sköööönt!


Igårkväll blev det "Dansfeber" och därefter surfade jag runt på lämpligt boende i Ullaredstrakten. Men allt är dyrt och det känns inte ok. Vi ska ju liksom bara sova där... Hittade ett kanonfint hus på stranden ett par mil bort till ok pris. Ska se om resesällskapet tycker det är ok.


Idag blir det en sväng till stora tvättstugan och sen blir det idel utevaro. Vilket väder. Me love!! Ska försöka fota lite fina höstbilder. Älskar alla fina löv. Återkommer med resultatet.


Nu ska jag borsta bissarna å göra mig klar.


Önskar en underbar söndag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards