Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Annci Hultström - 28 oktober 2010 22:37

Kollade på nästan hela galan. Tänker på vad som hade hänt om min knöl varit allt annat än god... Hade jag suttit här? Hade jag klarat det? Hur hade jag mått? Hur hade min omgivning tacklat det? Wilma? 


Cancer, vilken jävla svordom. Äckliga sjukdom!! Den tog farmor, älskade farmor, för 16 år sedan. Den tog min vän Tina´s mamma för drygt 3 år sedan. En bloggvän opereras i nästa vecka (Du finns i mina tankar konstant). Och det räcker så. Blä... fan... skit... Utrota! Skänk pengar. En hundring är inte mycket. Det kan alla ge. Kom igen!!!


Sista halvtimmen av programmet sprang jag mellan köket å v-rummet. Tidsoptimerade helt enkelt. Så sedan kl. 21:30 har jag gjort alla måsten jag hade på listan. Känner mig skönt tillfreds. Blir nice att krypa ner i bingen nu. Känner på mig att jag kommer att sova gott.


Så för tredje gången idag (läs: Ett sista jävla tjat)  - God natt, sov gott & dröm sött!

Av Annci Hultström - 28 oktober 2010 20:51

... är Jannis Politidis. Mannen som förevigade vårt bröllop och körde oss i sin vackra vita Jaguar. Han är fotograf & statist. Alltså ingen forskare. Men han ser ut som en.


Att se honom får mig att tänka tillbaks på bröllopsdagen. Snart, om 8 dagar, är det 6 år sedan. Alltså, tiden rusar verkligen fram. Trots det minns jag det som igår.


Mer tankar kommer upp... Galan i sig tar mig tillbaks till juli 2007. Det var då jag upptäckte den avokadostora knölen i min mage. Allt rasade. Drygt 3 månader tog det innan jag fick besked om att den var godartad. 3 månader. 3 outhärdligt jobbiga månader. Kommer aldrig glömma dom...


Nu måste jag slita mig från galan och sätta fart här.


Än en gång - Sov gott!!

Av Annci Hultström - 28 oktober 2010 19:34

På eftermiddagen idag fick jag sällskap i receptionen. En på jobbet har två döttrar som skulle vara med honom några timmar, men jag var roligare :-). Så de hängde med mig ett par timmar. De hjälpte mig med att hämta/dela ut fax och trycka in/iväg samtal. Sen fikade vi, dom ritade och busade. Underbart söta barn, väluppfostrade och artiga. Så att de råkade stänga ner växelbordet + kopplade bort ett par stycken - det ser vi mellan fingrarna med. I morgon åker de f.ö till Mauritsius. Hmmmm, hade gärna hakat på i en resväska.


När jag slutade lämnade jag tillbaks dom till sin pappa och ilade till Willy´s i Rotan. Var där kl. 17:05 och satt, efter shopping av 15 artiklar, i bilen igen kl. 17:15. Tror det var rekord.


Kastade mig sedan vidare till förrådstitten. Det var ett STORT och framförallt VARMT förråd. Kommer att bli det, men jag ska ringa honom med definitivt besked efter att jag pratat med H i morgon (han är på Magnus Uggla ikväll). Det stod ju tomt nu, så vi kan "flytta in" på en gång. Åh, så skönt. En stor sten har fallit från mina axlar. Ni anar inte var detta utrymmet betyder för mig. Det betyder helt klart mer för mig än H, för han ser inte/störs inte av "skiten" på samma sätt som jag. Men som sagt - jag njuter. Mmmm...


När jag kom hem hämtade jag W som var hos John. Där hade hon lekt järnet och utfodrats. Vi kollade lite på TV och sen nattade jag henne. Nu ser jag på Biggest loser och ska därefter göra lite mojjor till smörgåstårtorna. Fattar inte hur jag ska få plats i kylen bara. Den är liksom helt full... Får helt enkelt möblera om. Efter det är det nog dags för sängen.


Önskar er en toppenkväll och efter det även en god natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 28 oktober 2010 09:02

Hej på er!


Jag har sovit GOTT och precis så länge som jag tänkt. Detta trots att W sov med oss. Lovely! Undrar om det har med spiken eller to-do-listorna att göra?!


Ute är det gråtrist... men det ska tydligen bättra sig till helgen. Det löftet hoppas jag stämmer när vi väl når fram till helgen. Vore ju nice med lite. Kommer iofs inte ha så mycket tid för utevaro, men bara att se den ger energi.


Läste mina inlägg som jag skrev den 28/10-2009. Där skrev jag om den fest jag önskar ha på nyår... men som inte kommer bli av. Synd att det ska bli så dyrt. Lokaler, personal å mat blir ju dubbelt så dyrt för att det är nyår. Blir istället en försommarfest, så man kan vara ute i ett stort partytält eller nåt istället. Jag ber att få återkomma!


Nej, nu ska jag sätta fart här. Men vi hörs ju igen. Senare. Ha det toppen tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards