Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Annci Hultström - 7 oktober 2010 21:28

Nu har vi skottat klart här hemma, så det är helt färdigt för städerskan att komma i morgon och göra finputset. Det gick på ett par timmar, bara tummen lossnade. Så nu sitter vi en stund i soffan. Kollar "Lyxfällan".


Påväg hem köpte jag radion och hämtade kappan. Sen blev upphämtning av thaikäk. Innan den åts  slet jag upp kappan och provade den. Den satt kanonbra. MEN... den liknar en morgonrock, så ni får faktiskt inte ens en bild. Så den åker tillbaks, men byts till en helsvart istället. Ja, det får bli så tråkigt... för jag har funderat mycket på den röda och nä... jag törs inte ifall färgen är skum.


Efter att vi ätit hämtade jag W hos John. Hon hade haft det så bra. Kul!! På lördag får de leka igen (och i morgon på dagis såklart). Då ska vi dit hela högen och äta middag. Ska bli mycket trevligt!!


Nä, nu måste jag äta något. Sen blir det sängen.


Önskar er en god natt, med fiiiina drömmar!


p.s Det är många som läser ser jag, men förhållandevis liiiite kommentare. Tycker ni att jag skriver för ofta kanske så ni lessnar? Tell me!

Av Annci Hultström - 7 oktober 2010 16:25

... crapväder det är. Här i Spånga blåser det halv storm och regnar sedan några timmar tillbaks. Det är mörkt som en kväll. Drar mig verkligen för att gå ut. Vill ju iofs hem, så jag måste ju. Men, nä. Blä!!!


Hösten är underbar när solen skiner. Alla vackra färger som blir än vackrare av solens strålar. Utan dom kan den gärna vara. Fast eftersom det inte är ett alternativ får jag väl tända ljus, krypa upp i soffan, dra en filt över mig och mysa istället.


Märker ni att jag försöker förtränga att jag (vi) bara MÅSTE städa, röja, skotta bort skiten hemma idag???? I morgon kommer ju städerskan. Då är det bra om hon kommer fram för att utföra sina sysslor. Men gah... så trist. Trött är jag åxå. Och tydligen aningen gnällig. Hav hopp - i morgon är jag på bättre humör igen.


Förresten, paketet med jackan har kommit idag. Så jag ska ner och hämta det efter jobbet. Utlovar en bild, men jag törs inte säga att det blir idag (städningen ni vet). Men om inte annat i morgon.


Ska köpa en ny radio åxå. Hit till jobbet. Den jag har lever endast med hjälp av två gardinupphängarkrokar (antennen är borta), men nu hjälper knappt det längre. Så kunden lovade mig en ny. Har spanat in en på allas vår Classe. Så jag köper den och får pengar sen. Bra deal!


Wilma behöver jag inte bekymra mig för idag. Hon är med John. De blev hämtade redan 15:30 idag. Hon ringde och sa det, men munnen full i bulle.


Nä, nu ska jag älga.


Men vi hörs. Kanske senare, annars i morgon.


Mys ikväll nu!

Av Annci Hultström - 7 oktober 2010 11:30

God middag kära läsare!


Hoppas ni sovit gott. Det har jag... men aningen för kort känns det som. Fast jag sov ändå 7 timmar. Det brukar räcka. Men en anledning som försöker få mig att känna motsatsen kan vara huvudvärken som kom igår kväll. Från ingenstans. Jag fattade nada. Ända tills jag skulle gå på toa innan sängdags... mens. Men råge. så förhoppningsvis känns det bättre i morgon.


Appropå mens. Har ju haft en del problem som ni läst tidigare. Den har betett sig lite som den velat. Kommit varannan vecka och så. Men - peppar peppar ta i trä - så verkar den ha rättat till sig nu. Kan det bara vara så att den fick fnatt när jag gick ner som snabbast?! Nu har den - 3 gånger på raken - kommit på dag 26 i cykeln. Skönt!


En annan skön sak (har jag inte underbar bryggor/övergångar idag så säg   ) är att jag idag officiellt har trillat ner under 80-strecket. 79,9 visade vågen. WWWWWWWWWWWWWWWWWWIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEE!!

Kunde inte låta bli att väga mig... kände det på mig. Ja, med tanke på allt kissande de senaste dagarna. Förstår någon därute hur skönt det känns? På allvar? Sist jag vägde något med en 7:a i början var 1997. Tror jag det var. Jag njuter och inväntar en vikt av 77 kg. Då är jag enligt MBI "bara" överviktig... inte fet. Följ med mig dit vetja!!


Appropå vikt (nu är jag där igen ... brygga). När jag gick till bilen i morse gick jag om en granne. Det är en granne (+50 år) jag pratar ytterst sällan med. Precis när jag passerat henne frågar hon "Har inte du blivit smal". Eh... jo... 43 kg har jag gått ner. Då kom frågan "Är det med hjälp av en såndär operation". Tänk, förr frågade folk om vilken metod man använt för att lyckas - viktis, hård träning, flygvärdinnediet, GI. Men nu är det så vanligt med op att det blir första förslaget. Jag säger inget om det... tycker bara att det är bra att fler får chansen till ett bättre liv. Men jag hoppas samtidigt att folk verkligen försöker gå ner innan och inte bara tar detta som en "lat-mans-väg". Då kommer open få ofärtjänt dåligt rykte.


Nåväl,tillbaks till grannen. Hon berättade då att hon ska opas nu, den 20 oktober och gick på flyt nu. Bra, jag önskar henne all lycka. Hon är rätt krafig och det ser ut som att hon har ont av det... i benen... hon liksom vankar fram. Sådana problem hade aldrig jag tack & lov. Fast kanske hade jag haft om 15 år, när jag uppnått samma ålder som hon.


ÅH, jag är så förbaskat glad över att jag gjort detta. Nu och inte sen.


Nu,något helt annat... Idag blev jag sen. Så grymt mycket bilar ute i morse. Så jag fick igång växeln 2 minuter för sent. Naturligtvis stod kunden här just idag och kollade på något (brukar aldrig stå hos mig vid den tiden). Inte kul. Inte för att han sa något, men jag hatar sånt. Vill inte komma försent. Visst, nu var det 2 minuter bara... men ändå. Blä! Jag mailade min chef och berättade det (ifall kunden skulle ringa och säga något). Hennes svar blev: "Löneavdrag... Nej, allvarligt talat, om alla kunde vara lika underbart ansvarstagande för sina arbetsplatser som du skulle vi ha en bättre värld". Kul! Det gjorde mig glad. Och aningen hoppfull... vi ska nämligen ha provanställningen-är-snart-förbi-möte på tisdag. Och bara att det är på tisdag inger hopp. Varför? Jo, om jag inte får fast så måste de säga till minst en månad innan. Och på tisdag är det för sent för det.


Nu är det snart dags för lunch. Måste köpa i matsalen idag. Får se vad det bjuds för "gott".


Önskar er en fin dag (trots skitvädret), vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards