Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Nu är det...

Av Annci Hultström - 14 maj 2012 16:23

... 2 år, 6 månader och 14 dagar sedan jag gjorde min GBP. Och då, kära vänner, fick jag min första riktiga magvärk. Shit, trodde jag skulle behöva åka in akut.


Jag hade ätit lunch på jobbet, tog min väska och gick ut för att göra ett ärende. Då - pang. Det bara kom. var tvungen att sätta mig ner i affären och hyperventilera. Stapplade tillbaks till jobbet och satte mig i en fåtölj och fortsatte hyperventilera. Efter drygt 2 - asjobbiga - timmar gav det med sig. Jag har varit med om en mildare variant en gång, men så här... nej, fy... Känner mig helt slut nu. Huvudvärk har jag åxå. Hmmmm...


Båda gångerna har jag ätit mjukt bröd både till frukost och mellanmål, så jag gissar att det är det helt enkelt. Att det lägger sig för och stoppar på nåt sätt. Så nu blir det inte mer mjukt bröd, 2 mål i sträck. Brukar ju äta knäcke båda målen - men jag glömde det hemma, därför blev det så. Men som sagt, inte fler gånger.


När jag kom hem ilade jag upp och kollade när mitt pass går ut. Var helt säker på att det går ut i juli i år och fick panik för det i helgen. Läste nämligen att passet måste vara giltigt minst 6 månader efter hemkomsten från Turkiet. Men lite olika regler florerar, så jag ringde ambassaden idag som lät mig veta att det är 3 månader (trots att Apollo´s sida säger att giltighetstiden bara behöver vara under resan). Men även det är kört. Hmmmm... provisoriskt pass á 1450kr hade jag ingen lust med alls. Döm om min förvåning - och glädje - när det visar att mitt pass gäller till 2015. Jag var 3 år för tidigt ut med min oro. Så slutet gott, allting gott.


Nej, nu ska jag fixa middag. Ska på föräldramöte senare.


Ha en bra afton, hörs igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards