Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Annci Hultström - 21 oktober 2010 19:22

God kväll vänner!


Nu börjar dagen gå mot sitt slut och det lutar åt att slutet inte blir lika bra som början. Jag har jätteont i magen (uppsvälld), mår lite illa och är sjukt trött. Det började innan middagen, så det är inte dens fel. Hoppade därför träningen idag med. Hoppas det inte är magsjuka eller nåt bara. Det går visst på dagis. W har förvisso inte visat några tecken på det. Så jag hoppas.


När jag får ont i magen kan jag inte låta bli att tänka på tarmvred... så jag försöker alltid göra tvåan. Då vet jag att saker passerar i alla fall och att det inte är en knut någonstans.


Försöker hålla igång lite här ändå... plockar lite (städerskan kommer i morgon). Men just nu tar jag igen mig i soffan. Ser på Biggest loser. Sen kör jag på en timme igen, för att avsluta kvällen framför "Lyxfällan". Släpper magontet så blir det en repa med situps, armhävningar och plankan. Kanske även en repa på crossen. Om inte så blir det ett par pass i helgen. För att väga upp.


Nu ska ni få några eftertänksamma ord. Läste de (och fick en kopia) på dagis:


Kära mamma och pappa


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg.
Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar så är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting.
Lär mig se det vackra i världen runtomkring.
Tala om för mig att jag duger just så som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor,
och kom ihåg att man kan leka även sen man blivit stor!

Det är en Stina Norén som skrivit dikten. Fin va? Kändes som något bra att läsa lite då och då. Minnas att man är den vuxna...

 

Nu avviker jag... vi hörs i morgon igen.

 

Sov gott och dröm sött - det hoppas jag att jag får göra!!

Av Annci Hultström - 21 oktober 2010 10:01

Hej världen!


Inatt  har jag sovit som en prinsessa. 8 sköna timmar. Till en början på spiken, men den rök efter en timme. Alltid en timme. Konstigt. Är det så länge kroppen accepterar den?!


Vaknade innan klockan. Det var tur, för jag läste på Aftonbladet (i mobilen, sittandes på toa) att det varnades friskt för ishalka. Så jag rappade på och lämnade hemmet 20 minuter tidigare än vanligt. Men halt... nä, inte någonstans. Så jag var på jobbet 35 minuter innan jag började. T.o.m så att folk reagerade att jag var så tidig. Tog det lugnt. Åt frulle. Pysslade runt lite. Skön start.


Nu har jag, under en stund, roat mig med att surfa på Ullareds egen BLOGG och skrivit ner lite tankar kring vad vi måste (behöver/vill) köpa när vi åker dit. Har redan fått ihop 30 punkter och då är jag långt ifrån klar. Ska ju försöka köpa en del julklappar där åxå, så jag ska se till att driva in önskelistor pronto.


Ikväll blir det löpning på bandet. Sticker nog ner direkt när H kommer hem. För äter jag med dom och sedan går, då får jag håll. Det vet jag.


Måste berätta en sööööt sak åxå... en på jobbet hade varit barnvakt åt sitt sjuka barnbarn häromdagen. Mamman skulle iväg å pappan jobbade. Innan mamman gick sa hon till den sjuka 7-åriga sonen att hon skulle ta med hans gamla slitna skor och slänga. Det var hans favoriter, så han protesterade. Men hon sa att de verkligen måste slängas. Då bad han henne vänta och sprang iväg. När han kom tillbaks hade han en lapp i handen som han stoppade ner i skon. Där hade han hade ritat ett hjärta och skrivit "Hej då". Ta farväl av ett par skor. Så söt! Wilma "styckade" sina som farväl... klippte sönder dom. De är olika de små liven. Det är ett som är säkert.


Nu ska jag göra ett par knop här igen. Men ni vet - vi hörs igen! Ha en toppendag tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards