Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Ajsing bajsing + ord med eftertänksamhet

Av Annci Hultström - 21 oktober 2010 19:22

God kväll vänner!


Nu börjar dagen gå mot sitt slut och det lutar åt att slutet inte blir lika bra som början. Jag har jätteont i magen (uppsvälld), mår lite illa och är sjukt trött. Det började innan middagen, så det är inte dens fel. Hoppade därför träningen idag med. Hoppas det inte är magsjuka eller nåt bara. Det går visst på dagis. W har förvisso inte visat några tecken på det. Så jag hoppas.


När jag får ont i magen kan jag inte låta bli att tänka på tarmvred... så jag försöker alltid göra tvåan. Då vet jag att saker passerar i alla fall och att det inte är en knut någonstans.


Försöker hålla igång lite här ändå... plockar lite (städerskan kommer i morgon). Men just nu tar jag igen mig i soffan. Ser på Biggest loser. Sen kör jag på en timme igen, för att avsluta kvällen framför "Lyxfällan". Släpper magontet så blir det en repa med situps, armhävningar och plankan. Kanske även en repa på crossen. Om inte så blir det ett par pass i helgen. För att väga upp.


Nu ska ni få några eftertänksamma ord. Läste de (och fick en kopia) på dagis:


Kära mamma och pappa


Krama mig ofta så blir jag glad och trygg.
Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar så är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting.
Lär mig se det vackra i världen runtomkring.
Tala om för mig att jag duger just så som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor,
och kom ihåg att man kan leka även sen man blivit stor!

Det är en Stina Norén som skrivit dikten. Fin va? Kändes som något bra att läsa lite då och då. Minnas att man är den vuxna...

 

Nu avviker jag... vi hörs i morgon igen.

 

Sov gott och dröm sött - det hoppas jag att jag får göra!!

 
 
Carina

Carina

22 oktober 2010 07:41

Krya på dig och hoppas du får en härlig helg.
Kram Carina

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

22 oktober 2010 08:00

Tack snälla du! Idag är det mycket bättre.

Hoppas du åxå får en toppenhelg!

Kram / Annci

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards