Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

En liten blogg-paus senare...

Av Annci Hultström - 14 maj 2014 18:31

... är jag tebax vid tangenterna. Vad har då hänt sen sist? Vi tar det dag för dag.


I söndags blev det en tur till Stinsen. Shopping. Lunch. Hem. Fika. Sen tog H med sig tjejerna till gympan. Själv donade jag med ditt å datt. Och lökade en stund åxå.


I måndags var det jobb, hem, hushållssysslor och pic-nic-fix. W skulle på Naturskola dagen efter och skulle ha matlåda med sig. Det blev pannkaka med sylt, ananas och en bulle. Det fick de ha med sig konstigt nog.


När jag steker pannkakor blir alltid första pannkaka skit och åker i slasken. Är det samma för er?

 


Jag hade även fått kallelse till kontroll av min mage. Hoppas innerligt att jag får svar på vad som orsakar smärtan.


I går var det jobb, men en något kortare dag. Det var nämligen drop-in-fika på Fritids. W's klass skulle uppträda och det ville vi inte missa. Men i vanlig "banal-anda" innebar det en sång och inget mer. Förskoleklassen sjöng två sånger och berättade om bokstäver.Sedan avslutade de med en dans. Det är ett uppträdande. Hmmm... blir såååå trött på det där fritidset så jag skulle kunna kräkas. Men snart är det över. I alla fall för ett tag. Man får ju inte har fritids som arbetslös, så tills H får ett jobb igen måste hon vara hemma. Men lika bra det egentligen.


Idag när jag steg av bussen idag möttes jag av Frösundas egen Kungsträdgård...



 


Så vackra!!


Och en stund senare öppnade jag Metro och möttes av detta:


 


Galet söt bild!!


Idag var det jobb, men dagen var inte riktigt som vanligt. Den var aningen bättre. Jag håller nämligen på att fixa ett event för företaget och jag lyckades så bra med en massa saker att det gjorde dagen. Skön känsla. Och med det kom det över mig, igen, hur glad jag är över att allt blev som det blev med mitt förra jobb. Det är ju bakom receptionsdisken jag hör hemma!!


När jag kom hem hade H lagat mat. Köttfärsbiffar med bulgur och ratatuille (som jag iofs hade gjort innan). Supergott. Och fint.


 


Han formade de åxå. Ser ni vad det föreställer?


Nej, nu ska jag faktiskt kliva upp på bandet och ta en runda... första sedan påsk då jag blev sjuk. Skäms på mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards