Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Annci Hultström - 19 oktober 2010 22:11

... att man kan börja skönja lite ork och muskler i den här kroppen. SKÖN känsla. Måste dock stärka magmusklerna. Mycket. Där är jag svag. Och sedan klarar jag inte "riktiga" armhävningar än... men det kommer sakteliga.


Bara att ha kommit så långt att jag tycker att det är kul och att jag redan nu längtar till nästa vecka. Det är stort för mig. Så beach 2011 - here I come   !!


Med det stycket, fyllt av självtro, behöver ni väl inte ens gissa att dagens pass gick bra va?? Det gjorde det. Verkligen. Fick möjligen lite ont i en handled, slog snett. Men det känns bra nu. Är skakig i armarna, så jag gissar på träningsvärk i morgon. Välkommen säger jag!


Innan passet, påväg hem från jobbet, stannade jag på Apoteket och tog ut mer av mina vitaminer/mineraler. Tog även ut en ny inhalator. Fick ju det utskrivet efter open, när jag fick en hosta som aldrig ville ge med sig. Nu känns det rätt lika, så jag tänkte att det kanske hjälper. Den gången kostade den nästa 700 kr (om jag minns rätt, över 600 var det i alla fall). Nu betalade jag 132 för allt. Inhalator och 4 olika vitaminer/mineraler. Det tackar jag högkostnadsskyddet för! Nu hoppas jag bara att det hjälper åxå.


Efter det hämtade jag de två små liven och skjutsade de till gympan. Idag var det innebandy på schemat. Lämnade de av och styrde bilen hem, åt å gick iväg till träningen.


Kom hem 21.10 Satte mig i soffan och åt ananas + drack en massa. Nu ska jag duscha å lägga mig.


Så jag önskar er alla en gooood natt, med fina drömmar!!

Av Annci Hultström - 19 oktober 2010 14:00

Fy f*n vilket väder det är. Jag skulle upp till tårtfixarbutiken på lunchen. Det är 5 minuter bort, men stormen och regnet fick det att kännas som 20. Fick hålla paraflaxet med två händer för att få ha det kvar i min ägo. När jag kom tebax till jobbet var jag iskall om benen. Som en riktig vinterdag. Då smakade lunchen ännu bättre.


Appropå lunchen så måste jag tipsa om det jag åt. Det var en pastagratäng jag gjorde igår, som var grymt god. Här kommer receptet:


300 gr (okokt) Pasta

500 gr Kassler

1 stor Lök

1 Zucchini

1,5 Paprika

150 gr Västerbottenost

200 gr Vitlökscantadou

 

Hacka grönsakerna och strimla kasslern. Fräs detta tills grönsakerna mjuknat. Koka pastan, häll av. Blanda hälften av västerbottenosten + cantadoun med den varma pastan så det smälter ner. Blanda ihop med grönsaker/kassler och häll därefter i ugnsfastform. Strö resten av västerbottenosten över och gratinera tills osten fått färg. Ät! Så gott!


Det enda jag kan tänka att ändra till nästa gång är nog ev. mer cantadou, för att få den mer krämig. Men hursom så var det grymt gott! Däremot dumpade jag grymt när jag åt det igår. Åt på tok för fort. Så det blev en halvtimmes sömn innan träningen. Men idag tänkte jag mig för och då gick det bra. Det blir samma till middag idag... trist kanske, men smidigast. För vi äter på olika tider idag. W hos John (innan sin gympa), jag sen (innan min träning) och H när W & John hämtats. Så rester blev enklast.


Jag har suttit och kollat på den här UTMANINGEN, tänkte att det kanske kan vara något att bita tag i. Men då måste jag modifiera den lite. Kommer aldrig kunna komma iväg till gymmet 5 dagar/vecka. Sen gör jag den mer för mig själv. Eller ja, det gör väl alla. Men den hade ju fasta datum (mitten sep till sista okt) och den biten får jag ju banga. Ja, jag ska fnula lite och se. Men jag meddelar er.


Nu ser det ut som att blåsten ökat i styrka. Flaggstången viker sig nästan här utanför. Blä! Sånna dagar borde det vara lag på att slippa gå ut. Nä, sitta framför en brasa på landet med en bok hade passat bättre.


Ska göra ett par knop här nu. Hörs senare. Ikväll.

Av Annci Hultström - 19 oktober 2010 08:04

God morgon vänner!


Har ni sovit gott? Det har jag... när jag väl somnade. Lade mig tidigt, på spikmattan. Trots att jag var nytränad och nydusckade, hittade liksom aldrig rätt läge, där jag kunde slappna av. Så bort med den. Nytt försök. Nä, vred å vände bara. Men tillslut, framåt midnatt somnade jag tillslut.


Vaknade sedan av klockan 06:10. Ja, det blev lite tidigare idag för jag skulle förbi en verkstad här vid jobbet och kolla vad de skulle ha för att tvätta bilen (insida/utsida), vaxa och byta däck. De ville se den för att avgöra. 1500 kr blev svaret. Ska fundera på det. Är det värt det tro?


Träningen igår då? Fuego - WOW säger jag bara. Så kul var det och jag som sällan svettas var blöt in till trosorna. Och han som höll i det... om honom droppade det, vilket energiknippe. Han levde verkligen för det där. Det kändes. Och syntes. Kan jag tänka mig att gå på igen. Nu var det ju bara ett gästpass, så även om vi skulle få den till Väsby så skulle det ju inte bli han (jobbar i Uppsala i vanliga fall). Och instuktören gör ju mer än halva grejen.


Jaha, dagens vikt då. Är lite mer positiv idag än jag var för en vecka sedan. Så här ser det ut:


Nuvarande vikt: 79,8 kg

Skillnad: -1,1 kg

Total viktnedgång från start: 43,3 kg


Så nu har jag "bara" 2,8 kg kvar till "övervikt" på BMI-stegen. Det hoppas jag, som sagt, klämma innan 1-årskontrollen. För att nå dit blir det stenhårt nu... ska lägga ner ännu mer själ i maten. Börja mäta (tror jag äter för lite) + att jag glömmer t.ex. ofta bort frukt för att jag inte är hungrig nog. Sen blir det ännu mer träning. Pass 3 gånger/vecka och utöver det minst ett löppass på bandet. Tänkte börja köra plankan å så hemma åxå. Måste få bättre magmuskler, så är det bara. Hjälper ni till att peppa mig, please?!


Ha nu en toppendag, tills vi hörs igen.


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards