Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Ynklig

Av Annci Hultström - 14 maj 2012 21:15

Jag har fått ögoninflammation, så nu är det riktigt synd om mig. Det är första gången i mitt vuxna liv och jag hoppas jag slipper få det något mer, för attans var ont det gör. Och då är jag säkert bara på uppstartssträckan. Ögat är rött, slemmar, rinner och gör ont... så ont. Åsså ser jag suddigt. Ja, det ÄR synd om mig. På riktigt. Jag som ska ut till kunder i morgon... hmmmm... snyggo. Jag sköljer med koksalt nu och hoppas att det ger med sig lite tills i morgon. Gissar att det är en önskedröm?!


Vi var på föräldramöte i skolan ikväll. Tanken med det var att få oss förskoleklassföräldrar lite mer positiva till skolan, så vi låter våra barn gå kvar där trots den röra som varit under detta första år. Den nya läraren, Pia, och rektorn var med. Rektorn poängterade flera gånger att röran som varit ska vi lägga bakom oss och se framåt nu. Vi har ju hört (av grannar och andra) att den här läraren är skolans bästa. Hon har jobbat där i snart 20 år och har mycket rutin. Utöver det är hon bestämd men rättvis, snäll och med ett gott ordningssinne. Så det bådar gott. Nu gäller det bara att fritids får till sin del åxå *håller tummarna*.


När frågan om utemiljön kom upp, skyllde rektorn bara ifrån sig. Det var inte de som hade hand om det... och felanmäler de händer ändå inget. Eh... då får man kanske gå en annan väg tänker jag då... envis som jag är. Hmmmm... vi var många som reagerade på det som tänker maila ansvarig på kommunen. Får se om det händer något då.


Nä, nu är det slutgnällt för idag. Tvätten ska vikas, för den viker sig inte själv fick jag veta.


Sov gott och dröm sött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards