Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Annci Hultström - 27 oktober 2009 09:25

Ja, idag känns det bättre. Har sovit som en stock i 8 timmar, det var välbehövligt! Men snuvan hänger med å det tunga huvudet... men betydligt bättre än igår.


Wilma har fortfarande feber, men verkar lite piggare tack å lov. Hon ser på TV nu, Henrik har kopplat upp sig mot jobbet en stund å jag inväntar honom så jag kan börjar plugga. Har som mål att i stort sett slutföra mitt sista uppdrag i dag... hoppas det går. Vore skönt. Då kan jag ägna resten av tiden till repetition.


Räknade ihop räkningarna igår... har aldrig haft så lite räkningar någonsin. Supernice! Men det ger ingen längre glädje, för nästa månad är det dags för Henrik att betala tebax lite till jobbet. Jag verkligen hatar deras bonussystem... det betalas ut i förskott, på en preliminär prognos. Och går det inte som det är tänkt får de betala tillbaks tre månaders bonus. Helt sjuk system! Från nästa år blir det ännu värre, då ska de dela upp året på 2 bara och inte på 4 som nu. Så då blir det 6 månader som ska tebax om det går åt skogen... *suck*. Nåja, det löser sig... det gör det alltid av någon konstig (men bra) anledning.


Tills nästa gång - ha det gott!

Av Annci Hultström - 26 oktober 2009 20:51

När jag bestämde mig för att börja blogga letade jag upp en sida där man slapp reklam och landade på den här sidan. Men det tog inte många veckor förrän även den här fick sig en liten - men än dock - reklambanner. Efter ytterligare ett litet tag tvingades jag göra reklam för bloppis... då sparkade jag bakut å mailade dom. Dagen efter fick jag svar att de hade tagit bort det.


Varför blir det alltid så - man lovas en sak å sedan smygs det in annat... precis som med vårt boende och på vårt dagis. 


När det gäller boendet...  2002 införde man något som heter VLU, valfritt lägenhetsunderhåll. Det innebar i korta drag att man sänkte hyran mot att hyresgästen själv fick betala för ev. underhåll (nya tapeter o.s.v.) Lät ju superbra och alla var jättenöjda - inklusive jag själv. Men så gick det ett år och då blev det dags för hyreshöjning för första gången på många år och den slutade på mer än den varit innan VLU infördes. Det blev ramaskri, men de fick rätt för de hänvisade till att de inte höjt hyran på många år. Så där blev det "suckers" av oss hyresgäster. Höjd hyra + få betala underhåll själv... hmmmm...


Så till dagis... tösen började aug 2007, då var det kommunalt. September 2008 blev det privat och vi lovades att det inte skulle bli någon skillnad för oss föräldrar/barn. Men ytterligare en gång kan man känna sig lurad... för redan efter några månader så stängde de vid klämdag. Det fick vi f.ö veta bara 3 dagar innan - för det skulle vi ha förstått (?????!!!!?!?!?). Nu får vi veta att det är stängt 5 dagar över jul. Så utöver de 4 veckorna på sommaren är det stängt 10 dagar mer/år. Såklart har de rätt till fortbildning men utöver de 4 dagarna de har rätt till/år så är det nu ytterligare 6 dagar/år. Var har de tänkt att man ska få de semester- eller föräldradagarna ifrån??


Jag blir så less!


Så nu har jag kräkts ut lite galla över det åxå... men snuvan blev inte bättre för det Flört

Av Annci Hultström - 26 oktober 2009 15:21

Så, nu är det bara ett uppdrag kvar - sedan en j***a massa repetition att göra + slutligt munta-prov.


När det kommer till det så ser jag inte fram emot de två kommande veckorna... alls. Å nu börjar jag känna mig ännu sämre åxå, ont i örat. Hmmmm, får se var det slutar.


Wilma sover f.ö på soffan just nu å Henrik diskar hör jag. Själv tänkte jag ta en alvedon och joina prinsessan. Hoppas det ska ge mig kraft att plugga lite till ikväll. Det är ett måste om inte annat.

Av Annci Hultström - 26 oktober 2009 10:12

Japp, då var det dags igen... Wilmas andra på mindre än 2 månader. Så nu fick hon penicillin. Får se om detta fortsätter nu, då får vi nästan överväga att operera in rör. Det var på G i vintras/våras... då hade hon flera på rad och skulle hon få en till skulle remiss skickas. Men såklart - ingen mer kom.


Det är så märkligt åxå... för det går att förutspå nu. För har hon tjocksnuva i flera dagar så får hon det. Och hela förra veckan hade hon tjock snuva i vänster näsborre. Och när hon nu klagar så är det vänster öra. Förra gången hade hon snuva i höger näsborre å då var det höger öra. Hon känner sin kropp lika bra som jag...


Så nu får hon vara hemma ett par dagar. Så fort jag skickat mitt uppdrag så ska jag göra henne sällskap i soffan. Vila mig idag å ta nya tag i morgon.

Av Annci Hultström - 26 oktober 2009 08:03

... och det har gått så bra!!! -3,1 kg. Hade kunnat vara mer, men jag fuskade ju lite i lördags. Men jag är nöjd ändå, för utöver den dagen när jag bestämt mig för att fuska så har jag inte rört något annat än det som var tillåtet - drycker å soppor!! Det gör mig stolt över mig själv!! Så de kommande två veckorna kommer bli a pice of cake!!


Nu är det bara 4 veckor kvar... ja, + 1 dag... men åååååååh, jag längtar så.


Igår hämtade H paketet med min mjukisdress. Jag kunde ha den nu, trots att strl var 46/48. Förstår mig inte på de där storlekarna...

Av Annci Hultström - 26 oktober 2009 07:53

Ja, nu sitter jag här å snörvlar, knappt någon röst har jag å hostan stör mig. En bra dag? Nja...


Henrik är just nu med Wilma på vårdcentralen. Hon har klagat på att hon har ont i sitt vänstra öra å igårkväll hade hon 39,7 i feber. I morse var den "bara" 38,4. Får se vad doktorn säger. Han får i vilket fall vara hemma å vabba idag, måste bara plugga.

Av Annci Hultström - 25 oktober 2009 16:25

...att blir sjuk nu. Men det verkar inte bättre än att det barkar åt det hållet. Vaknade inatt (hos Lotta) å kände att det började bli rethosta i halsen. När jag vaknade kände jag mig lite sänkt, tänkte att det berodde på för lite sömn. Men nä, det håller i sig... tung i huvudet, lätt ont i lederna, rethosta, tjock i bihålorna... Ja, som sagt - vi får se om det blir något mer av det.


Wilma har f.ö blitt sjuk, hade 38,7 när vi kom hem idag. Men inga andra symtom förutom lite snuva. Har iofs sagt att hon har ont i ett öra ett par gånger, så vi får väl se om det utvecklas till nåt värre.


Men jag måste ju berätta om helgen i övrigt åxå... i fredags när jag hämtade Wilma (som f.ö hade haft det toppenbra) så gick vi hem åsså kom Linda över. När Wilma var nattad slog vi oss ner i soffan. Medan hon drack vin å jag dryck, så avverkade vi massor med samtalsämnen. Trevligt!!!!


Så i lördags vaknade vi kl. 9 (skönt). Henrik var relativt pigg... ett tag... men så när vi packat ihop oss för att åka - då började han kräkas den typen. Han hade svirat rätt friskt i fredags... först Vassa Eggen, sedan VIP-bord på Sturecompagniet med 2 magnum-skumpa å lite annat. Han kom hem 04:30... så honom lämnade vi hemma (något ilsk var jag) å åkte ändå.


Påvägen lämnade jag tebax allt porslin vi köpt. Då träffade jag mitt gamla x. Vi har inte setts på säkert 7 år, så det var trevligt att höra vad han hade för sig å så. Kul!


Väl hos Lotta firade vi Miranda å Moffa (han blev överlycklig för sitt x-box han fick av oss i present - ja, ett begagnat såklart, men väl fungerande... har tjatat i flera åt om det å nu köpte vi det Flört). Lite senare mös vi med thai-mat, Singha å MASSOR med thai-snack. Det ska bli underbart att åka bort med dom, vi kommer ha det sååååå bra!!


Kom i säng vid 1-tiden... tänkte att det skulle bli jobbigt idag, men då - JIPPI - då fick jag ju ställa tebax klockan å vips var den bara 00. Men bara därför vaknade Wilma 06:20... ålade en stund å slumrade sen. Men vaknade igen vid 7 *suck*. Nåja, barnen kollade lite på film å jag kunde slumra vidare lite. Men vid 8 gick det inte längre, då busade de för mycket å Miranda vaknade åxå.


Nej, nu måste jag plugga... ska skicka mitt uppdrag idag... nu... snart... typ...


Adjö!

Av Annci Hultström - 23 oktober 2009 17:21

Men den här fredagen blir nog inte lika festlig som förra... då satt jag med ett glas vin in näven å idag - en naturdietshake. Yyyyyeeeeeaaaaa Flört.


Wilma är på middagsdejt, hos John. Å Henrik ska på middag på Vassa Eggen. Så själv ska jag, när jag hämtat Wilma å lagt henne, sitta i soffan å snacka skit med Linda.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards