Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Annci Hultström - 27 oktober 2009 21:07

Va? Är det inte? Åh, bara en dröm alltså... Hmmmm... dagdrömde vid skrivbordet om att jag var klar med pluggandet. För det är det jag vill nu - bli kvar! Det suger verkligen att sitta här snuvig å eländig å försöka tränga in information om meios, mitos, autosomala kromosomer å annat skräp. Det får liksom inte plats bland allt snor - all kapacitet är tagen helt enkelt. Ja, jag snyter mig - men det hälper ju inte Flört


Nnu ska jag lämna in för kvällen - återkommer i morgon.

Av Annci Hultström - 27 oktober 2009 15:23

Ja, tänk... den visade sig en liiiiiiten kort stund idag. Det var en glipa i de tunga regnfyllda molnen, å där kikade den fram i typ 2 minuter. Men 2 minuter betyder ju ändå att den inte lämnat oss för gott... det är ju annars lätt att tro.


Idag läser jag om DNA å genbanker. Intressant faktiskt, men jag önskar trots det att det är över nu. För när det är över innebär det att det bara är dagar kvar till den första dagen på resten av mitt liv...

Av Annci Hultström - 27 oktober 2009 09:25

Ja, idag känns det bättre. Har sovit som en stock i 8 timmar, det var välbehövligt! Men snuvan hänger med å det tunga huvudet... men betydligt bättre än igår.


Wilma har fortfarande feber, men verkar lite piggare tack å lov. Hon ser på TV nu, Henrik har kopplat upp sig mot jobbet en stund å jag inväntar honom så jag kan börjar plugga. Har som mål att i stort sett slutföra mitt sista uppdrag i dag... hoppas det går. Vore skönt. Då kan jag ägna resten av tiden till repetition.


Räknade ihop räkningarna igår... har aldrig haft så lite räkningar någonsin. Supernice! Men det ger ingen längre glädje, för nästa månad är det dags för Henrik att betala tebax lite till jobbet. Jag verkligen hatar deras bonussystem... det betalas ut i förskott, på en preliminär prognos. Och går det inte som det är tänkt får de betala tillbaks tre månaders bonus. Helt sjuk system! Från nästa år blir det ännu värre, då ska de dela upp året på 2 bara och inte på 4 som nu. Så då blir det 6 månader som ska tebax om det går åt skogen... *suck*. Nåja, det löser sig... det gör det alltid av någon konstig (men bra) anledning.


Tills nästa gång - ha det gott!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards