Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Annci Hultström - 5 oktober 2009 08:58

... mitt nya hälsosamma liv

... alla springlekar med Wilma

... Vårruset

... alla affärer med schyssta, icke tält-liknande, kläder

... beach 2010

... Slänggungan på Gröna Lund


Ja, det här är bara en bråkdel av alla de saker jag ser fram emot! Och idag har jag tagit det första steget (ja, om man bortser från alla läkarbesök å långa köer till operation). För idag börjar jag "flyta" till viss del.


Innan operation måste man "flyta" helt i två veckor. Det betyder att jag BARA får äta pulverdiet under den tiden. Det är för att minska fettet runt levern (samt vänja tarmarna) för att underlätta vid operationen.


Men jag tjuvstartar alltås ytterligar 3 veckor innan på eget bevåg genom att byta ut frukost + lunch under dessa tre veckor. För ju mer man gått ner innan op desto bättre är det.


Jag kommer att äta enligt följande:


Frukost: Naturdiet smoothie

Mellanmål: Knäckemacka med skinka + en frukt

Lunch: Allévo Thaisoppa

Mellanmål: Frukt

Middag: Den mat som övriga familjen äter, men med mer grönsaker å mindre mat


Jag körde såhär i våras och gick ner 6 kg på bara nå´n vecka å det funkade klockrent. Var aldrig hungrig heller.


Till detta har ska jag lägga minst 30 minuters promenad varje dag. Har tänkt gå så fort jag lämnat Wilma på dagis, då är det liksom gjort och jag får kraft att plugga. För det gäller att få in detta som en vana nu innan, så inte förändringen blir så stor efter... då kommer jag ha en massa annat att lära. Och då tvingas jag verkligen att ta tag i det om jag inte gjort det förr. Å då är det bättre att ha gjort det förr (börjar man bli äldre när man äntligen kommer till den insikten Flört?).


Nej, nu väntar plugg. Naturkunskap! Ska kämpa mer än jag gjorde till det dööööööööööööötrista ämnet Samhäll.


NU KÖR JAG!!! På min ticker (räknestickan här bredvid) går det att följa min viktnedgång!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards