Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 23:47

... besökare direkt, men mitt rekord är slaget idag. Hela 36 unika Flört.


Nu är det nattinatti som gäller... måste orka leka med Wilma å våra vänner John & Linda i morgon. Ska på lekland med barnen, dagis är stängt nämligen.


God natt å sov sött... dröm bara fina drömmar!

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 21:44

Japp, det är tanken... så fort pluggande är över ska jag se till att göra bloggen lite roligare... mer bilder, klipp å annat. För nu när det mest är text är den väl inte så upphetsande gissar jag?!?!


Men vad skulle ni, min trogna läsare, vilja läsa/se mer av?


Nu är snart galan över på TV å jag har i vanlig ordning fällt ett par tårar. Tänker direkt tillbaks till sommaren 2007, när jag "hittade" knölen i min mage. Fy f*n... de kommande månaderna var ingen lek. Tänk att det ska ta över 3 månader innan det går att säga om en j***a tumör är farlig eller ofarlig. Det var låååånga månader med mycket ångest. Det var otaliga kvällar, brevid Wilmas säng... hon sov och jag satt brevid och grät och berättade för henne att jag kanske skulle försvinna, men att det fanns folk här som skulle ta hand om henne, jag berättade hur mycket hon betyder för mig och vilken glädje hon skänkt mig. Fy, jag gråter nästan när jag skriver det här... ger mig en klump i magen. Men så gick det ju bra tillslut, tack å lov!


Så ikväll har jag skänkt lite pengar - i hopp om att det lilla kan göra det stora! Kom igen - skänk du med!!

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 20:16

Ja, jag måste säga att jag känner mig lätt uppgiven... med tanke på de nya intagningsreglerna som gäller från nyår (till intaget ht 2010) så känns det nästan menlöst att försöka lära mig allt det här. Men jag får bita ihop å göra mitt bästa på sluttampen!!


Nu sitter jag i siffan å ska försöka slutföra... men Rosa Bandet-galan stjäl min uppmärksamhet. Får nog sitta uppe i natt i värsta fall.


Just nu - Sarah Dawn-Finer... UNDERBAR!!

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 16:35

Fick det i brev med ord som infraumbilikalt, nodulär, fettatrofi, lymfadenopati och neoplasi. Om jag förstod något? Nä, inte direkt. Så thank God för internet. Med hjälp av det kunde jag komma fram till att min tumör är i princip borta, gone, puts weck. Soooo nice! Skrattande


Jag är ju medveten om att den kan komma tebax, men jag gläds åt att den är bort nu i alla fall och att den då inte kan utgöra något hinder för min kära operation Glad

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 14:00

Jag velar! Den här portalen har en tydligare blogg (tydligare överskrifter som avdelar) + att den är väldigt enkel att hantera - men den har reklam + att sms/mms-bloggning kostar pengar, 5:-/inlägg - ganska mycket i längden.


Den andra bloggen ser lite rörigare ut (smälter mer ihop liksom), saknar gästbok och kalender - men saknar reklam (kan lägga in det om jag vill och tjänar då pengar på det), har mer finesser + att sms/mms-bloggning är gratis. Sedan har den även en funktion där man kan maila ett inlägg om man inte kommer åt bloggen just då. Ett stort plus!


Så frågan är - vad överväger - ett övertydlgt slutresultat eller gadgets?


Tål att funderas lite extra på. Ska kika lite mer på den andra å känna efter.


Tills dess får ni haka på här bara :-)


Nu är huset tomt. Wilma är i princip frisk nu, så Henrik har tagit henne med till affären en sväng. Hoppas på att få plugga i fred nu, har ett uppdrag som måste in senast i morgon.

Av Annci Hultström - 29 oktober 2009 09:59

Uppdatering kl. 17:10


Nu har det hänt grejor... å jag mår så mycket bättre. Tänk, det fanns nåt där trots att intaget är minimalt Flört


**************************************************
**************************************************
**************************************

Halvtid idag - 11:e flytdagen av 22. Wwwiiiiiiieee! Det närmar sig med stormsteg!


Järntabletter å flyt - vet inte om det är världens bästa kombination. Har lite ont i magen... känner mig uppsvälld å gasig + att jag gått upp 3 hekto den här veckan... kan bero på avsaknaden av toabesök sen i söndags... ja, ni vet - det stora... Har försökt med lätt-laxerande - nooothing trots det...


Har ringt dietisten för att få råd, men hon var bortrest. Så jag har kastat ut en föfrågan på ett forum (viktdropp). Där finns ju dom som been there, done that. Får se vad jag får för svar.


Bortser man från det går det kanonbra. Känns som jag går på räls... tuffar bara på mot ett mål, utan se åt sidorna. Känns skönt, trodde det skulle vara jobbigt som attans.


Appropå det - jag har nog blivit hjärntvättad av pulverdietsträsket. Tycker att dryckerna är goda, ja faktiskt. Första två dagarna var de inget vidare, men nu... jammi! Bra att känna så, då blir det förhoppningsvis inga problem att ta till de även efter op. Det är ju rekommendationen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards