Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Annci Hultström - 2 oktober 2009 21:14

Ja, idag kom dom... Papprena med stor P... Det var inskrivningstid (10/11) och kallelse till narkosläkaren (5/11 kl.9) samt papper från dietisen. Hos narkosläkaren tar de ekg, blodprover å lite annat. När jag är klar där ska jag över till kirurgen och få mer info där ang. tvätt med hibiscrub å sånt... Från dietisen fick jag en lista med de pulver jag kan använda mig av och i vilken utsträckning. Jag kommer även bli kallad om ett par veckor.


Det börjar närma sig nu. Känns fortfarande overkligt. Så det är pirrigt, men lyckligt pirrigt :-).

Av Annci Hultström - 2 oktober 2009 18:13

Trodde aldrig hon skulle sluta fråga... Hur kan en människa finna detta så intressant att hon kan ställa så många urtrista frågor i hela 35 minuter? Fattar inte jag... get a life!

Nåväl, nu är det över. Fick G. Var och nosade på VG, men hon satt det inte riktigt räckte ända fram i vissa avsnitt. Men jag är helt nöjd ändå... Och nu ska jag minnas detta i resten av mitt liv, så att jag kan slänga mig in i intressanta politiska diskussioner nästa gång jag är på fest... eller... eh, vad var det nu jag hade läst?!??!?!

Nu blir det thaimat från Tiger å sen idel fredagsmys med popcorn och Pettson & Findus :-)

Av Annci Hultström - 2 oktober 2009 11:55

Känner mig lite uppgiven, tror inte det kommer speciellt bra på provet idag... men snälla Gud, om du nu finns, gör att så att läraren ger mig lätta frågor och inte sånna som ska analyseras till döedagar. För då är jag körd... please... jag har sällan bett om något. Ha det i bakhuvudet!

Av Annci Hultström - 1 oktober 2009 20:21

Sitter och repeterar samhällskunskap, har slutprov i morgon kl. 17. Men alltså, det har varit så tråkigt så inget har fastnat märker jag. Så det får gå som det går... Jag hoppas jag åtminstone får godkänt. Det borde jag kunna få med tanke på att min uppdrag fått vg. Men som sagt, det visar sig. Blir det ig är det inte mer än att göra om provet...

Av Annci Hultström - 1 oktober 2009 12:15

Idag har jag gjort urea-test. Det är test som mäter om man har några bakterier i magen som kan orsaka magsår. De kan finnas där jämt, men ligga latent och vänta på ett magsår dom de kan sätta tänderna i. Och som opererad sen så är det omöjligt att gastroskopera den del av tarmen och magsäcken som är bortkopplade. Så därför kollas alltid detta innan.


Jag fick först andas i två små rör, sedan svälja en tablett innehållande radioaktivitet och sedan andas i två nya rör. Dessa ska nu analyseras.


Är det så att jag har anlag för denna bakterie kommer jag få medicineras först innan operationen, då blir den lite skjuten på framtiden. Men det gör inget i sånt fall. Hellre det än sjuk senare...


Efter det åt jag lunch med Henrik. Då ringde dietisen som jag sökt på telefon. Jag vill nämligen börja flyta till viss del redan nu och vill veta vilka pulver de rekommenderar. Hon skulle skicka hem alla papper och sedan kalla mig till besök om ett par veckor.


Åh, det känns så spännande! Jag märker redan nu att jag ser på folk på ett annat sätt... som idag såg jag en tjej med en jättesnygg klänning. Det hade jag aldrig reflekterat över förut. Men nu vet jag att det inom nåbra tid är jag som kan bära en sån klänning. Åh, det känns så underbart!


Nej, nu måste jag återgå till min förb****de samhällskunskapsbok.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards