Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Annci Hultström - 8 december 2009 22:04

 ... Hells kitchen är på nu. Gillar det verkligen! Jag har dock inte kommit fram till vem jag håller på. Tror helt enkelt att jag gör som när jag var barn - håller på den som vinner  .


Dagens protokoll:


MAT

Frukost: 1 knäcke med skinka, ett glas mjölk

Mellanmål: Blev inte av - åt frukost så sent

Lunch: Bakad potatis med räkor, cremé fraiche och sallad

Mellanmål: Knäckemacka med ost

Middag: Korvstroganoff med ris

Mellanmål: En knäcke med skinka

Kvällsmål: Några hasselnötter + ett par valnötter


MOTION

30 minuters rast promenad

SAMMANFATTNING 

En bra dag. Skulle gått på kvällen åxå, men huvudvärk hindrade mig.


Loggar av för kvällen, men vi hörs i morgon igen.


Dröm sött!

Av Annci Hultström - 8 december 2009 20:51

Ser på Plastikkirurgerna - vad ska man säga... är hon fåfäng månne??? Har mycket svårt för den människan. Men hon fick ett nej och accepterade det åxå. Wow...   


Nu - dags för kvällsmål.

Av Annci Hultström - 8 december 2009 19:59

Fick en kommentar på mitt inlägg om korvstroganoff. Lät som följer:


Korvstroganoff är väll inte den mest kalorisnåla rätten, med eller utan lightprodukter? Det är iof gott med stroganoff! Man ska unna sig lite av det goda!

 

Nä, en riktigt stroganoff är inte så sund... det vet jag. Men jag vet inte hur mycket du läst min blogg, men jag har gjort en gastric bypass och tillåts faktiskt äta en hel del. T.ex så är nyckehålsmärkt korv, lätt-grädde (4%-ig), tomatpuré och lättmjölk är några av dom. Blandar man dess i en stekpanna... vips... Korvstroganoff!


Nu - softa!


Av Annci Hultström - 8 december 2009 19:12

Idag blev det min paradrätt, korvstroganoff, till middag. Jag gjorde den på 4% grädde + mjölk. Det var gott! Men det finns inte en chans i världen att jag kan äta de 3 dl jag ska äta nu. Absolut max 2 dl får jag i mig. Men det tar väl kanske ett tag innan det går att få ner det gissar jag... eller så är jag en liten ätare istället. Kanske får äta lite och trycka in ett mellanmål till istället. Hmmmm... det visar sig. Ska ju till dietisten om en månad, får ta det med henne då om det inte går bra tills dess.


Nu är det bara en sak jag längtar efter och det är mjukt bröd. En rostad macka. Vågar jag tro? Nä... jag väntar lite till.


Nu ser jag på mitt favvisprogram igen - Biggest loser. Gillar det verkligen. Peppar mig. Massor. Många av dom där väger mer än vad jag gör nu och kan de träna på det viset så kan jag med. Baske mig - det ska gå det här. Jag SKA springa vårruset i maj/juni. Så idag har jag ägnat lite tid åt at surfa på crosstrainers, boxhandskar m.m Ska köpa på mig lite små hjälpmedel för att underlätta hemma-träning. För faktiskt, en sån här mörk å regning kväll ger jag mig inte ut. Så är det bara. Då vill jag kunna köra ett pass hemma. Henrik har även skaffat Zumba- och pilates pass åt mig. Så det ska jag börja köra hemma.


Känns konstigt att tänka i de här banorna. Helt otrolig vad den här operation gör med mig. Men som jag sagt innan, jag är så oändligt tacksam för min andra chans i livet. Vill förvalta det BÄST!!


Nej, nu - mer Biggest loser.


Hörs igen!

Av Annci Hultström - 8 december 2009 15:45

Tydligen har jag läsare som jobbar SOS Barnbyar. Fick nämligen ett mail från en där idag som sa att hon läst i bloggen att jag skulle lägga ut bild. Hon uppmanade mig att inte göra det för att inte "outa" barnet på internet. Och så hade jag ju inte tänkt på det... Så dessvärre kommer ingen bild. Men ni får ta mig på mitt ord när jag säger att han är jättesöt   .


Nu har jag sovit en stund, märker att jag behöver det. Hoppas det känns bättre om en månad när jag ska börja jobba igen. Men det borde det göra, för då har jag ju kommit in i rutinerna med vanlig mat å träning.


Nej, nu ska jag gå och hämta på dagis. Hörs igen!


Av Annci Hultström - 8 december 2009 14:14

Jag anar att det kan vara så... ja, att jag är otränad alltså. Holy crap vad ont det gör i lårmusklerna idag. På torsdag är det dags igen, hoppas det känns lite bättre då. Annars blir det ett tufft pass.


Idag åt jag följande till lunch:


 En potatis (bakad, men vanlig "liten"), sallad, räkor & lite lätt cremé fraiche. Det var riktigt gott!!


Kan förresten berätta att jag gått ner 1 kg senaste veckan. Inte så bra som förra veckan, men ändå ner. Så jag är glad. Nu är det totalt -14,2 kg  . Märker att jag drar på mig massor med vätska. Så var det ju direkt efter op åxå, så det är kanske ett mönster... för det var ju exakt 4 veckor sedan. Ägglossning på g - kanske boven i dramat??!??!!?! Ska notera det och se om det upprepar sig igen. Har tagit vätskedrivande idag och det gav resultat ska jag säga   .


Nu är alla julkort skrivna. Nu saknas bara frimärken. Skönt! Några bullar har det inte blivit idag. Men det är en dag i morgon med... å i övermorgon... å dagen efter det... å... ja, jag har ingen brådska helt enkelt.


Nu ska jag vila lite innan det är dags för hämtning på dagis.


Hörs igen senare!

Av Annci Hultström - 8 december 2009 08:07

Idag är jag på sååååå dåligt humör och jag vet inte varför. Så fort jag har lämnat Wilma ska jag gå en låååååååååång promenad med musik i öronen. Hoppas den gör mig bättre till mods.


Annars står det bullbak och julkortsskrivning på schemat idag.


Återkommer med rapport.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards