Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Annci Hultström - 29 december 2009 21:54

Vad? Jo, jag vet varför jag inte vaknar av klockan. Jag trodde det berodde på att jag sov så hårt... men nä... Klockan låter inte!! Var vaken idag när den skulle ringa och insåg att den bara vibrerar. Inte så konstigt då kanske??!!?!?!?! Har försökt med alla möjliga inställningar, men det går inte. Så jag har mailat till supporten i hopp om svar.


Jag har f.ö inte hunnit skriva nåt idag. För i morse drog jag direkt in till stan och läkaren. Skulle ju kolla min hals, om hostan beror på någon skada efter op. Väl där fick jag en 40 cm lång kompressremsa i näsan, som var dränkt i bedövningsmedel. Sedan fick jag vänta en stund och därefter gick han ner i halsen, genom näsan, med en kamera. Han hittade inga fel, såg så bra ut så. Det han kunde tänka var att jag fick något astmaliknande emellanåt (inte oväntat, ligger i släkten), så han skrev ut ett recept på en inhalator. Hämtade ut den idag... 1 inhalator räcker en månad och kostade... håll i er... 625.50 HEEEEEEEEELT sjukt. Nu hoppas jag skiten funkar åxå. För att vara på säkra sidan så ville han att mina lungor skulle röntgas åxå och han skickade en remiss till Odenplans läkarhus. De hade öppet idag, drop-in, så jag tog det på en gång. Det svaret ska komma inom ett par dagar.


När jag ändå var i stan tog jag en sväng till Stadsmissionen och lämnade ett par säckar med kläder. Mamma och pappa hade rensat ut en massa hemma. De blev jätteglada och tackade massor!!!


På vägen hem hämtade jag upp Wilma i Täby. Hon och farmor satt och spelade spel. Väl hemma tog vi en sväng till Centrum. Bytte en leksak som blitt dubbelköpt (blev ett spel och 2 pom-poms istället), lämnade tebax en tröja jag köpt, hämtade inhalatorn samt köpte en flaska bubbel på bolaget.


Appropå det... jag sa till Wilma att vi skulle in på Apoteket, men så tog jag bolaget först. Då säger hon, högt och tydligt: "Men mamma, det här är inte apoteket". Det fick mig att känna mig som en smygalkis, som att jag ville dölja vart det var vi skulle egentligen... hmmmm... lilla kloka unge!


Sedan avslutades eftermiddagen med lek hos John. Men de var båda på kasst humör, så de bara bråkade... som ett gift gammalt par. Men det blir nog bättre nästa gång...


Ikväll har jag försökt förstå min telefon... men jag blir inte så mycket klokare. Manualen säger inte tillräckligt. Får nog ringa dom, supporten alltså.


Men just ja... konserten igår. Det var KANON-BRA. Men bäst var det såklart när de gamla låtarna spelades. Vilket drag det blev. Var nog ingen som inte sjöng med. Helt klart värt att se en gång till, om tillfälle ges. Kommer jag på hur man synkar mobilen med datorn så kommer någon bild och kanske även en filmsnutt.


Nej, nu ska jag leta mig mot sängen. Blev sent inatt å tidigt i morse.


God natt och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards