Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Annci Hultström - 15 december 2009 13:54

   ... har spridit sig i huset. Det är doften av 48 nybakade vaniljbullar som är skälet. Ska erkänna - JAG ÄR SUGEN!    


 Här dom - dom (förmodligen) goda bullarna!


Kanske tar en. Sen. Med Wilma. Tänkte nämligen att jag skulle ta en promenad till vårt andra förråd och hämta snöskyffel + pulkor och därefter hämta prinsessan. Tänkte då överraska henne med lite fika. Ute. Vill passa på nu när snön äntligen är här! Men då blir det långkalsonger på. Hade inte det i morse och det kändes.


Men nu - vila, är helt slut!


Hörs igen - sen!

Av Annci Hultström - 15 december 2009 11:55

... jag livet! Tänk vad lite - eller egentligen mycket - snö kan göra. Det blir ljust ute och även i mitt sinne.


Nu har jag ätit lunch, rester från gårdagens middag. Riktigt gott! Och enkelt var det. Stekte kyckling, bacon, lök och svamp. Hällde i 4% "grädde" + lättmjölk och soja. Åts med sallad och pressad potatis. Mmmmmm...


Nu ska jag sätta in wienernougaten i kylen och sedan baka ut degen som jäst klart.


Adjöken så länge!

Av Annci Hultström - 15 december 2009 09:33

... avklarad och den var UNDERBAR! Jag gillar verkligen när det är snö. I alla fall när den torr som idag, pudrig och härlig (blötsnö däremot - det kan jag vara utan). Jag njuter verkligen!


Nu - julmusik och bullbakning.


Hörs igen!

Av Annci Hultström - 15 december 2009 07:56

Det blev inget rekord igår... fick ingen mer läsare alls efter det inlägget. Men det gör inget. Jag är trots det överväldigad över alla som läser min blogg.


Vaknade idag till ett kallt och MYCKET snöigt landskap. Ett par decimeter har det kommit sedan igårkväll. Såååå vackert!! Och det fortsätter snöa. Håll nu alla tummar å tår för att det stannar till jul!!! Villl, vill, vill, vill, villl...


Wilma skrek av lycka när hon såg och räknar kallt med att få åka pulka idag, så hjälmen ska med!


Själv ska jag ta en lite promenad idag. Hostan känns bättre, så jag tänkte att det är på sin plats. Lite lugnt i alla fall.


Och vad händer idag då??? Ja, med tanke på snön så blir det nog till att spela julmusik. Och kanske baka lite. Har ju fortfarande inte bakat bullar. Ska även göra lite wienernougat att ta med till jul. Och pepparkakshus. Ska nog lyckas fylla dagen.


Länge sedan jag skrev något om vikten å den biten insåg jag... Den här veckan har varit helt konstig... jag har gått upp lite under veckan som gått... men gått ner igen... så idag på den riktiga vägardagen står jag still. Ruggigt frustrerande! Men, men... de måste väl bli så åxå ibland. Tyvärr. Kanske har det att göra med den kvinnliga cykeln. För i sånt fall stämmer det ihop med att jag inte gick ner något de två första veckorna efter operationen. Det är bara att vänta och se. Sedan måste jag bli bättre på att få i mig allt jag ska. För jag har svårt för det. Ett mellanmål om dagen blir oftast inte av + att jag aldrig får i mig de tre dl jag ska äta. Men det pratade jag med dietisten om igår och hon sa att det kan vara svårt, men att jag ska koncentrera mig på proteinerna om jag inte orkar något annat. Men jag ska börja skriva upp, då får jag bättre koll tror jag.


Nej, nu - dags för dagis.


Hörs igen. Senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards