Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Annci Hultström - 1 december 2009 22:15

Jag får på mig båda mina ringar igen!!! Både vigsel- och förlovningsring. Är sååå glad!! Kan knappt sluta titta på mitt ringfinger   .


Har under den senaste tiden - en lång sådan - bara kunnat ha min vigselring. Den är smalare än förlovningsringen och har därför gått att knö på. Men nu så sitter båda där och ska så fortsätta göra.


Har varit på möte på dagis. Jag är med i föräldrarådet och idag tog vi upp att de stänger för mycket. Nu handlade det om att det stängere 5 dagar över jul. Utöver det är det 4 studiedagar/år samt stängt på klämdagar. Det innebär att man får ta minst 10 extra dagar semester/år (förutom de 4 veckor de har stängt på sommaren). Det suger tycker jag! Förskolan är bra f.ö - men just det där är ett störande moment. Vi var ärliga och sa att vi aldrig skulle rekommendera deras kedja av förskolor om det fortsätter så här. Får se om det blir någon skillnad efter att nu vet hur vi känner.


Nu sitter vi och ser på Hell´s Kitchen. Har sagt det förr, men det är värt att upprepas - ME LOVE!!


Vi hörs i morgon, sov sött!

Av Annci Hultström - 1 december 2009 15:31

Eller jag menar stor-bak. Ja, det är vad jag ägnar den här veckan åt tydligen. Kände att när jag ändå hade ångan uppe var det lika bra att få klart allt på en gång. Så idag blev det 2 plåtar finska pinnar:


  


  


Kastade även ihop 2 banankakor:


   


De står i ugnen nu och det luktar G U D O M L I G T (Tack gulle-Lotta för receptet). Synd att man inte får/kan smaka... kanske en liten bit. På julafton. Inte förr. Ja, så får de blir. En liten bit!


Så måste jag ju visa en bild på vyn utanför... gick ut för att hämta posten å möttes av detta:


     


Gör sig inte lika bra på bild såklart, men himlen var precis knallrosa. Sååå fint! Det gav mig ännu mer hopp om kyla.



Nej, nu ringer kakorna. De vill ut ur ugnen. Å efter det - mot dagis.


Hörs igen!

Av Annci Hultström - 1 december 2009 13:24

Jag vet inte vad det är idag, men jag är såååå trött. Har inte kommit mig för nåt sedan däcken blev bytta... ZZzzzzzz... Men snart ska jag nog rycka upp mig - tror jag. Kanske göra i ordning lite julkort. Eller baka. Eller sova. Nä, just det... jag skulle ju rycka upp mig. Eller måste jag det? Jag får vara trött, jag får sova... det är därför jag är sjukskriven, för att återhämta mig om jag behöver. Ja, vi får se vad det blir av det.


Det snöade förut. Kom 22 flingor, sen var det stopp. Men det inger hopp... blir det kanske lite kallare nu månne? Men jag måste säga att det var bra flyt med vinterdäcken   


Jag såg på Nyhetsmorgon i morse och fick veta att det är internationella AIDS-dagen idag. Synd att inte alla dagar på året är det... då skulle det förbannade viruset kanske utrotas. Det måste upp till ytan, man måste prata om det mer. Jag blir helt nipprig när jag tänker på att folk är alldeles för dåliga på att skydda sig - med kondom då menar jag. Läser man ungas bloggar så är det mycket alkohol och lite förstånd... då är det lätt att tänka att det var ju bara en gång, det händer inte mig. Det skrämmer mig... Får vi inte Wilma att förstå det när hon blir tonåring - då blir det den där berömda hyddan i innersta Afrika   .


Nej - nu: action!



Av Annci Hultström - 1 december 2009 07:51

En ny månad - december, jul- och nyårsmånaden. Men mer än det händer. Världens bästa dotter fyller 4 år. Åsså ska jag ju gå på Europe     . Mycket att se fram emot. Hoppas på en massa åxå. Är innerligt less på skitväder nu.


Ställde mig på vågen idag - ska göra det 1 gg/vecka är det tänkt. Den visade på -2,9 sedan förra tisdagen och -12,9 sedan jag började med flytet för 1 månad och 2 veckor sedan. Sååååååå skönt! Jag är så glad att jag fått den här möjligheten och jag försöker verkligen förvalta den väl. Men är det inte sjukt, -2,9 på en veck??!?!?! Jag äter ju... men lite. Hmmmm... nice i alla fall!


Nej, nu måste jag utfrodra å sen lämna på dagis. Därefter blir det promenad och sen vidare till däckfirman för att sätta på vinterdäcken. Ute i sista sekund... har inte tänkt på det för att det är typ +6 grader å regnar hela tiden. Men från idag är det ju lag på det å då måste de på.


Så vi hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards