Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 december 2009

Av Annci Hultström - 9 december 2009 21:19

Den började så smått igår, inget under dagen för att sedan öka under kvällen. Det enda sambandet jag kan se är NÖTTER. Igår kom det när jag åt några val -och hasselnötter. Idag kom det när jag skulle göra wienernougat och smakade mandelspån. Har aldrig reagerat förr, så jag hoppas det är en tillfällighet. Jag älskar ju nötter!!!


Skar nyss upp nougaten. Smakade en pyttebit och det blev jättegott. Henrik åt mer å gillade det åxå. Mycket.


Nu kollar jag på de verkliga hemmafruarna i New Jersey. Vet inte vad jag ska säga. Ytlighet varar längst... eller??


I morgon är det träningsdags igen. Hur ska det gå? Mina ben är fortfarande helt frånvarande... men, det är ju iofs flera timmar kvar   .


Nu dunstar jag för ikväll, men lita på att jag är åter i morgon igen.


Avslutar med dagens rapport:

 

MAT

Frukost: 1 knäcke med skinka, ett glas mjölk

Mellanmål: En banan

Lunch: Ris med kyckling och tzatsiki

Mellanmål: Missat

Middag: Korvstroganoff med pasta

Mellanmål: 1 knäcke med ost

Kvällsmål: Några vindruvor


MOTION

30 minuters rask promenad


SAMMANFATTNING 

En bra dag. Hade velat ha en crosstrainer för att kunna köra ett pass här hemma ikväll. Men då hade jag väl kanske inte klarat morgondagens träning  .


Natti natti!

Av Annci Hultström - 9 december 2009 19:51

  



             

Av Annci Hultström - 9 december 2009 18:52

Jag så trött. Skulle kunna lägga mig, typ nu, å sova tills i morgon. Det måste vara en kombination av omställningen (efter op) och det förbenade vädret. Gah... så tråkigt det är. Men jag hörde på nyheterna idag att det ska bli kallare framåt helgen och på måndag ska det SNÖA. Massor. Och bli minusgrader. Hoppas, hoppas det stämmer. Vore så skönt med lite ljus. Och ännu skönare om det kunde stanna till jul... men... keep on dreaming.


Idag har jag och Wilma gjort wienernougat. Hur den smakar har jag ingen aning om, överlåter det åt Henrik. Smakar den bra så kommer den bli julpresenter till dagisfröknarna. Har funderat på att köpa något, men känner att det blir så dyrt. De är ju 7 fröknar å vad får man för en 50-lapp?? Så man måste nästan upp emot 100:-/pers då å det känns för mycket. Så något hemgjort får det bli. Tror faktiskt att de uppskattar en sån gåva mer än en blomma eller vas... hade jag gjort i alla fall.


Nu är det Biggest loser. Hörs senare!

Av Annci Hultström - 9 december 2009 15:30

Nu är jag hemma igen efter en trevlig tur till Stinsen. Klädde mig i kjol. Den kjolen har jag inte kunnat ha på 1,5 år. Så det var med glädje jag tog den på mig ihop med svarta strumpbyxor och svarta höga stövlar. Kände knappt igen mig själv. Skulle såklart tagit kort, men det får bli nästa gång.


Först blev det en mycket god lunch (kyckling med ris & tzatsiki). Sedan knatade vi runt lite. Hittade några julklappar, fixade en nagel å pratade. En bra dag m.a.o


På vägen hem stannade jag till inom Rusta och hittade ytterligare ett par julisar samt ett fintesset med pilatesboll, pilatesmatta och tränings-gummiband för 149:-. Hoppas det funkar bra. Kände att jag börjar i billig tappning för att se om det är något jag vill fortsätta med. Då kan man ju byta upp sig till rejälare grejor om man tycker det behövs.


Köpte även med mig nougat, flagad mandel och choklad. Så nu ska här göras julgodis idag. Tänkte jag. Får se vad Wilma vill göra. Ska snart hämta henne.


Appropå Wilma... tänk vad tiden går fort. För 4 år sedan idag var jag VÄLDIGT gravid. Så här såg jag ut då:


 Julgris? Nä, jag?


 Och här är kalaskulan... jag hade trosor på mig, jag lovar!


I min dagbok skrev jag den dagen att jag var arg. Anledning: Jag skulle sätta upp en ljusslinga, men några lampor fungerade inte. Så jag ägnade 1 timme åt felsökning och fick igång de flesta lampor. Men så när satt upp den lade den av igen + att jag rev ner en radda tomtar (som gick sönder såklart). Hade tänkt och baka kakor åxå, men sket i det. Tänkte att jag nog skulle bränna dom...


Jag minns detta som om det vore igår. Är inte det konstigt... att man kan minnas vissa saker i livet så väl, medans man kan glömma saker man gjorde för en timme sen. Är det alzheimers light månne??


Nä, nu - hämta liten prinsessa!


Hörs sen!

Av Annci Hultström - 9 december 2009 08:01

Så var det onsdag. Redan. Tiden går fort. Det är bra, för då åker vi snart till Thailand   . Som jag längtar. Känns inte som att det kunde ha blivit bättre planering med den här resan... plugg, operation och uppsägning. Nice belöning!!!


Idag ska jag gå en prommis efter att jag lämnat på dagis och sen hem å in i duschen. Därefter blir det en tur till Stinsen med Linda H. Ska se om jag kan hitta ett par julklappar kanske. Eller så bara prata strunt   .


Nej, nu - sätta fart. Hörs sen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards