Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Annci Hultström - 4 december 2009 23:15

Det blev inget inlägg igårkväll, så jag glömde även att sammanfatta gårdagen. Så det ett sammandrag   


När jag hämtat på dagis drog vi till affären och handlade ett par saker. Sedan bar det av hem för att laga mat. Sedan kom Linda över å åt med oss. Därefter satt vi pratade skit å kollade på Idol.


Appropå det: Hur i hela friden kunde Tove åka??? Det övergår mitt förstånd... för Calle är inte alls i samma liga. Hoppas verkligen att hon kommer gå långt ändå. Så jag hoppas Erik vinner allt. 


Dagens protokoll:


MAT

Frukost: 1,5 dl mjölk + knäckemacka med ost

Mellanmål: 1,6 dl naturdiet smoothie

Lunch: 100 gr kalvsylta med potatis

Mellanmål: Knäcke med ost

Middag: Pasta med kyckling i röd currysås

Mellanmål: 1 mandarin


Drack cola light för första gången. Var sådär... inte alls så gott som innan operationen.


MOTION

c:a 4000 steg i affärer + städning - i övrigt inget


SAMMANFATTNING 

En dålig dag både när det gäller motion och mat. Måste skärpa mig! Motion blev det ingen för att jag skulle dra iväg i handla, men städade istället.

Av Annci Hultström - 4 december 2009 14:00

Tjänsten är inte teknisk alls. De hade skrivit dit programmen för att filtrera lite bland de sökande, för att veta att de får folk med lite erfarenhet. Så detta är en vanlig reception- och växeltjänst. Det är 7 pers som går på rullande schema - ibland växel, ibland reception. Vet inte hur intressant det är då, men skickar nog en ansökan i alla fall.


Nej, nu måste jag verkligen städa klart. SKa åka å handla ett par saker åxå till middagen idag.


Hörs senare!

Av Annci Hultström - 4 december 2009 13:25

Men - p.g.a dålig täckning inne så gick det till mobilsvar. Men han sa att han blev glatt överraskad över att höra min röst... han sa åxå att det inte var en tung teknisk tjänst om det var vad jag var ute efter. Men han skulle ringa senare igen.


Så fortsätt hålla tummarna!!


Nu ska jag städa klart här. Hörs igen sen!

Av Annci Hultström - 4 december 2009 11:32

Blev ingen julklappsshopping. Kom på att vinterdäcken ligger i bagageluckan å jag orkar inte åka runt med dom skramlandes därbak. Så jag städar istället. Shoppingen hinner jag med. Det är ju 3 veckor kvar till jul.


Tänkte lägga ut delar av Wilmas önskelista, då det kommit ett par förfrågningar.

  • Hello Kitty handduk
  • Discolampa - rosa med röda hjärtan (finns på bl.a Toys ´r us)
  • Spelet Musfällan
  • Xylofon-instrument
  • Leklera - Bondgård (finnspå Barnens hus)
  • DVD "Sjung med Barbie"
  • Badskum
  • Färg-hår-spray (sån som går att tvätta ur - lägger mamman till   )

Och sedan ett par saker som jag lägger till, som jag vet att hon behöver.

  • Fleece-underställ, strl 104
  • 2 st. stickade, fuskpolos (sånna man trär över huvudet)
  • Strumpor, utan halkskydd. Strl 24-25
  • Bäddset

Ja, det var det. Nu ska jag äta lite å sen städa vidare!

Av Annci Hultström - 4 december 2009 08:19

Herregud vad dagarna går fort. Jag tänkte att det skulle bli långtråkigt med 6 veckors sjukskrivning... men NÄ - tiden går så fort att det inte hinner bli tråkigt. Veckorna susar förbi. Men det är skönt, för då betyder det att vi snart åker till Thailand   !!!


Idag ska jag ner en sväng till centrum och kika lite efter julklappar. Vet vad jag ska köpa till maken, så det ska jag köpa. Å ett par till Wilma blir nog åxå handlat. Sedan måste jag köpa handskar till Wilma. Hon har bara vanliga tumvantar å det är lite lite så kallt som det varit den här veckan.


Efter det blir det hem å vila en stund - känner redan nu att jag kommer var trött.


Nej, nu ska jag försöka sätta fart på lilla fröken här. Måste gå till dagis.


Men vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards