Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Annci Hultström - 14 december 2009 21:53

... får jag idag, om jag får 3 läsare till. Så kom igen, välkomna in!!!!!!


Nu är galan slut och inte tår fällde jag. Har jag blitt hårdnackad tro??? Nåväl, bra var det ändå. Men med facit i hand hade jag nog hellre sett på Ullred   .


Nu ska vi se på ett par avsnitt av "How I met your mother". För er som inte sett det kan jag varmt rekommendera det. Det är en riktig fellgood/rolig citcom. Lite i "Vänner"-klass.


Förresten - det snöar ute igen. Hurra!!!!!!   


Vi hörs igen - men i morgon!


Sov sött där ute!

Av Annci Hultström - 14 december 2009 19:50

Lucia-firandet avklarat. Det var jättemysigt... men... för andra året i rad hamnade typ ALLA ungar framför prinsessan. Så tyvärr såg vi henne bara då & då, när hon själv försökte titta fram i någon glugg. Men jag klev fram och fick några kort i alla fall. 

 

Överlämnade åxå jul-presenter till fröknarna, som blev jätteglada. Hade gjort egen wienernougat som jag slagit in i cellofan och pyntat med julgranskulor, snöre å fina kort. Nå´t litet bara... men jag hoppas de uppskattar det lika mycket som en köpt dyrare gåva.

 

När vi började frysa för mycket bar det av hem för att fixa middagen. Det blev en kycklinggryta (med svamp, bacon å lök) med pressad potatis. Grymt gott!

 

Efter det lekte farmor å Wilma lite medans vi fixade i köket. Sedan avslutade vi med att fika. Det blev Wilmas lusse-gubbe å pepparkakor.

 

En trevlig dag!!!!

 

Nu sitter jag och tar igen mig i soffan. Ska se på Svenska hjälte-galan å gråta en skvätt tänkte jag ;-).

 

Vi hörs igen. Senare. Adjö så länge!

Av Annci Hultström - 14 december 2009 14:10

... eller ja... nere i alla fall. Det betyder att svärmor & svärfar har "gå-upp-till-övervåningen-förbud" när de kommer på middag idag. Bara hoppas på att Wilma inte vill visa de något på sitt rum bara...


Ska kamma till mig lite nu, invänta resten och sedan gå till dagis.


Ute snöar det fortfarande. Härligt!!!


Hörs igen senare!

Av Annci Hultström - 14 december 2009 12:32

... börjar infinna sig. På riktigt. För här sitter jag och lyssnar på julmusik insvept i en jultomte-prydd filt, äter skinkmacka med senap och tittar ut genom fönstret där stora snöflingor sakta faller mot marken - för att faktiskt stanna där. UNDERBART! Det gör mig rörd faktiskt. Älskar ju julen och en sån här dag "boostar" det verkligen. Och med sin lilla prinsessa i luciatåg så blir dagen fulländad   .


Och ännu bättre blir det... för nyheterna utlovade en vit jul i hela vårt avlånga land. Hoppas, hoppas, hoppas att de har rätt!


Nej, nu - vila lite. Sen dammsuga!


Hörs senare igen!

Av Annci Hultström - 14 december 2009 09:12

Ja, när vi vaknade idag hade vi fått minusgrader och aningen pudersnö på marken. Lite kom uppifrån åxå, men det har upphört nu. Men nyheterna lovar mer. Nice! Hoppas bara att det kan få stanna över jul åxå. Please!!!!


Inatt har jag sovit gott... när jag sovit. Har vaknat några gånger och haft svårt att somna om. Undrar om det är hostmedicinen som gör det?! Innehåller den kanske något upppiggande?! Men den har hjälp mot hostan i alla fall.


Idag ska jag städa lite här och kanske bygga ihop pepparkakshuset. Sen är det ju Lucia på dagis kl. 15. Det ska bli mysigt! Wilma ska var tomtemor. Bild kommer   .


Nej, nu ska jag göra ett par knop här. Hörs igen senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards