Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Annci Hultström - 18 december 2009 21:36

... i sin säng nu, nöjd och belåten med dagen. Hon ville ju äta på mamma´s och sen åka pulka. Mamma´s blev det, men inte pulka. Det blev så sent, hon hade ju paket att öppna åxå. Så pulka blir det i morgon. Då kommer kusinerna hit åxå å åker dom med.


Av oss fick hon en rittavla (med griffel, whiteboard, papper, kritor å pennor), ett verktygsbälte (med riktiga verktyg), en pysselbok, en slimegubbe och ett frukostset med döskallar (assiette, mugg, äggkopp och frukostskål). Hon älskade tavlan och verktygen.


Efter det kollade vi på Askungen. Vilken fin film det är!!! Och hon sover som sagt. Henrik jobbar lite å jag pysslar å plockar lite inför helgens begivenheter.


I morgon kommer Wilmas faster med familj och äter middag och på söndag är det ju dags för kalas. Det känns som det kommer bli en bra helg!!


F.ö kan jag berätta att jag har haft en katastrof dag när det gäller mat å motion. Har ju haft en BLÄ-dag med stor B. Så frukost blev det... sen sådan, så mellanmålet hanns inte med. Så innan lunch gjorde jag ordning godispåsar till fiskdammen å ville plötsligt testa vad jag tyckte om godis (som sagt - innan lunch = ingen bra kombination), så jag tog 5 bitar... blev lite illamående och en kvart senare sov jag - som en stock. Vaknade 2 timmar senare. Så det var min reaktion på godis. Men nu vet jag det och vet alltså att jag ska låta bli. Så det blev ingen lunch som ni förstår... inget mellanmål på eftermiddagen heller. Men middag åt jag. På mamma´s. Så vad äter man då på en Sibylla?? Jo, jag tog en kycklingburgare med grovt bröd, grönsaker och salsa. Kycklingen var vanlig filé (inget friterat), så det kändes bra. Jag tog bort topp-brödet och åt sedan lite mer än halva burgaren och lite av salladen, sedan var jag helt nöjd. Kändes bra och skapligt sunt ändå. Magen klarade det bra åxå. Nu ska jag ta mig en knäcke med skinka och sedan blir det nog sängen. Blir en lång dag i morgon.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 18 december 2009 14:31

Ja, så känner jag idag. De borde vara en bra dag, eftersom det är Wilmas födelsedag, men nä... jag känner blä idag. Har ingen lust med nå´t. Lite pyssel till kalaset har det blitt, men inget mer än så.


Nu ska jag slå in de där paketen jag tänkt slå in hela dagen. Inte har jag varit iväg å köpt någon present heller, så jag tog en av julklapparna. Det är så svårt att veta vad man ska köpa... för nu när hon fyller så nära jul så har man ju fått tömma önskelistan till nära & kära. Så jag tänkte att om jag tar en av de julklappar vi köpt, så kan vi komplettera det efter kalaset när vi vet vad hon får då. Japp, så får det bli!!!


Nej, nu måste jag göra ett par knop. Men vi hörs igen!

Av Annci Hultström - 18 december 2009 09:03

 Japp, så är det... idag är dte prinsessan Wilmas fjärde födelsedag!


GRATTIS älskade barn!! Önskar dig en fortsatt bra dag. Hoppas du tyckte den började bra - med sång, frukost och paket på sängen!


Mellan följande 2 kort skiljer det EXAKT på minuten 4 år:


     


Idag ska jag åka iväg och köpa en present + fix lite smågrejor. Sedan måste jag nog vila en stund (är trött idag känner jag) å träna lite.


Sedan när jag hämtat prinsessan så blir det, av henne valda, aktiviteter. Först pulkaåkning och sedan middag på "mamma´s" + lite mer paketöppning å fredagsmys. Oj, oj... det blir en hektisk eftermiddag  .


Appropå inget... det ser ut att bli en UNDERBAR dag idag. -8 grader och klar himmel. Nice!!!!


Nej, nu - sätta fart!


Hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards