Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Annci Hultström - 22 december 2009 23:16

Nu vräker snön ner utanför fönstret. Verkligen vräker. Hur underbart är inte det här? Jo, det ska jag säga - SJUKT underbart! (undrar om jag säger samma sak i morgonkväll efter att ha fått krypköra till syrran i 4 timmar - tar normalt 1,5).


Nu ska jag krypa till kojs, men först ville jag skickar er alla en hälsning. För jag vet inte huruvida jag kommer kunna blogga närmsta dagarna. Men jag tänker på er alla - vilka ni än är   .



Må gott och ta hand om varandra!


Kram / Annci  

Av Annci Hultström - 22 december 2009 20:48

... sitter man, vid den här tiden, i soffan och myser i lugn & ro. Klapparna är öppnade och maten uppäten. Tänk att det som man pysslar med så länge är över på så kort tid... 


Jag är har en äkta julfetisch, men ibland funderar jag på om man någon gång ska fly allt för några veckor i solen (läs: Thailand, landet i vårat hjärta). Eller kanske hyra en stuga långt upp i norr. Men, när allt kommer kring skulle jag nog sakna det för mycket för att kunna sätta en sån plan i verket. För tänk om man det året man bestämmer sig för att fly får ett julväder som detta - då skulle man ju ångra sig. För är det inte helt SJUKT underbart vackert ute så säg?????? Och ännu mer snö ska det ju komma. Det känns helt "surreal" - snö på jul... kan inte ta in det knappt.


Idag när vi åkte in mot stan så sken solen genom de frusna träden och gjorde så de gnistrade likt min diamantprydda vigselring under en spothlight. Samtidigt spelades en jättefin julsång med Peter Jöback. Det var såååå vansinnigt fint och genast fylldes jag av en sån glädje och tacksamhet.


Glädje och tacksamhet för att Wilma får uppleva en RIKTIG jul, med massor med snö - för att jag tagit det avgörande steget mot ett nytt liv - för att mitt nya liv har börjat så bra och att det känns HELT rätt - för att jag har min älskade man & världens bästa dotter. Ja, allt sköljde över mig och samtidigt rann en strid ström av tårar ner för mina kinder. Det var (är) en så skön känsla!!! Livet är bra härligt - stundvis   .


Oj, oj - nu blev det djupt... så nu - något annat.


Wilma har haft feber hela eftermiddagen, men nu mot kvällen hade den sjunkit, så jag hoppas den håller sig där (37,6) eller fortsätter neråt.


Förresten, våra söta grannar kom över med en julklapp idag. Så snällt av dom, men det blir nästan lite pinsamt... för vi har ju inte köpt något till dom. Men det får vi åtgärda till nyår. Får göra något fint sprakande glittrigt blomsterarrangemang och ge bort.


Nej, nu ska jag ta å skicka ut lite mailhälsningar. Men vi hörs senare igen.

Av Annci Hultström - 22 december 2009 14:20

Idag har jag träffat doktorn på sjukhuset igen. Allt såg/lät bra ut. Nu träffar jag dom igen i maj. Spännande att se hur långt man kommit då. Ang. min hosta å heshet så skulle han skicka en remiss till en öron-näsa-hals doktor. De vill kolla så att inget blev skadat under open. Känns bra att de kollar upp det.


Nu ska vi plocka lite här, måste få lite ordning eftersom vi får besök ikväll. Men först måste jag ta tempen på Wilma. Hon har känts varm å hängig idag. Hoppas det inte är något, vill inte ha henne sjuk till jul. Men det vore inte konstigt, för jag var alltid sjuk på jul som barn, å det har hon säkert ärvt. För hon har varit sjuk förr på julen... Men, det visar sig.


Ha det så bra, vi hörs igen.

Av Annci Hultström - 22 december 2009 00:29

... mina trogna bloggläsare. Trots att jag inte skrev ett enda inlägg igår, så var ni ändå 25 tappra som tittade in. Det tackar jag ödmjukast för! Kul att se att så många vill veta hur jag har det...


Jaha, varför skriver jag inte förrän nu då? Det kan sammanfattas med ett ord: JUL!


Lämnade Wilma på dagis, åkte å handlade julklappar. Kom hem vid 18-tiden, åt middag, klädde granen och har därefter slagit in alla julklappar. Och vet ni vad??? Nu är jag HELT klar - med allt! Allt är färdigbakat, handlat, inslaget, pyntat... å naglarna fick en make-over idag åxå. Så nu ska jag bara njuuuuuuuuuta ett par dagar!!!


Här är en bild på naglarna, eller ja - en av dom... på båda mina ringfingrar ser det ut såhär (resten är vanliga, som sist):


  


Och här är granen i all sin prakt, med alla klappar under:


  


Synd bara att det är svåååååårt att ta fina bilder i mörker, utan stativ. För den är såklart vackrare och "varmare" i verkligheten.


Nej, vet ni... nu ska jag sova, är sååå trött. Och om några timmar bär det av in till stan och återbesök hos läkaren. 6 veckor har gått nu. Shit, vad fort det har gått!!!!


God natt och dröm sött!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards