Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Annci Hultström - 17 oktober 2011 21:15

När jag kom hem slängde jag ihop kesoplättar. Det är så gott. Och nyttigt. En riktigt proteinbomb. Har ni inte provat, gör det.


250 gram keso

2 ägg

3 msk mjöl (dinkel om man kör GI)

Lite salt


Blanda ihop allt och stek några minuter på varje sida.

 

Mmmmmm!!!


Efter det har jag legat helt passiv på soffan och kört wordfeud. Mår inget vidare alls. Faktiskt. Hoppas att det inte blir mer än såhär. Orkar inte med det. Blä. Nyss frös jag som en hund. Men så åt jag ett mellanmål och nu svettas jag istället. Konstigt.


Nej, nu ska jag faktiskt lägga mig. Trots den tidiga aftontimmen. Men vi hörs i morgon. Tills dess - God natt & sov gott!

Av Annci Hultström - 17 oktober 2011 13:30

... sig tillräckligt intensivt, kan man då tänka bort en begynnande förkylning?


För - nej - den tycks inte ha lämnat mig som jag hoppades på i morse. Istället har den ökat på mängden snor. Så nu känns huvudet som om det vore inbäddat i bomull och värker en aning. Precis som vissa leder. De känns förkylda, orkeslösa, febriga. Ni vet vad jag menar va?


Så tyvärr får jag hoppa träningen idag och istället avvakta och se vad det blir av det här. Förhoppningsvis är det som bortblåst i morgon igen. Men iofs har jag att "brås på". H var ju kronförkyld förra veckan. Inte så att han var sängliggande, men snorade som en galning och jobbade därför hemifrån de två dagar det var som värst.


Idag har jag resignat mitt första wordfeud. Det var helt klart en fuskare på andra sidan. För efter 4 "drag" hade h*n över 400 poäng och jag typ 60. H*n fick till ord som jag inte ens trodde fanns... som nå´t i stil med azcuriner. Hur kan man ett sånt ord om man inte slår upp det?? Nä, jag gav helt enkelt upp. Var ingen idé. Tyckte jag i alla fall.

Av Annci Hultström - 17 oktober 2011 09:45

... jag glömde ju skriva om tidernas viktigaste händelse. Igår fick W gå till lilla affären själv. Vi behövde ägg och beslutade att skicka henne. Gissa om hon blev stolt?! Med sig fick hon en lapp med vad vi skulle ha och pengar. Off she went. Och hem kom hon. Med 6 ägg och en lapp om när de går ut (de säljer i lösvikt). Alltså, hon sprätte runt som en tupp  hönsgården hela dagen igår. Med all rätt. Raringen! Hon börjar bli stor.


En till viktig händelse som jag glömde... Jag har, för första gången i mitt vuxna liv, kommit under 70 kg. Vågen visade 69,9 i morse. Slutet närmar sig. Skönt! Men jag vete 17 om det går innan vi drar. Har 6 kg att gå ner tills dess. På 6 veckor. Nåväl, jag gör så gott jag kan.


Nej, nu - mellis och sen fakturor.

Av Annci Hultström - 17 oktober 2011 09:00

Hej världen!


Så var det måndag. Igen. Tiden går fort. Det betyder att det snart är fredag. Det är bra, för det betyder Norge-resa. Och det ser jag fram emot. Mycket!


Jag har blitt mer snuvig. Men bara till 50%. Ja, jag trodde själv inte att det var möjligt, men det var det. 50% = megasnuvig i EN näsborre. Halsen och huvudet gör dock inte det minsta ont längre. Det tackar vi för. Fryser gör jag. Såklart. Som vanligt. För att råda lite bot på det tog jag idag på mig min ylle-klänning. Köpt mitt i högsommaren. På loppis för 40kr. Den går ner till knät, men det ser inte ni. Fin va?

(klicka för större bild)


Känner dock att den inte är riktigt så varm som jag hoppats på. Så yllesjalen/ponchon åker nog åxå på.


Måste ju visa er den fina soluppgången som visade sig när jag kom till jobbet. Som en apelsin. Den får mig att längta ännu mer till Thailand. Där är det här vardagsmat. Ändå tröttnar jag inte. Nåväl, se här:


När jag kommer hem idag blir det produktion av kesoplättar och sen träning. Skivstångspass. Me like! Bortsett från det händer det nog inte så mycket mer. Eller jo, det där tvättberget i vardagsrummet måste vikas och kanske måste även strykjärnet fram. Hmmmm... *bored*.


Ha en fin dag. Det ska jag försöka ha.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards