Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Annci Hultström - 12 oktober 2011 21:00

Kom hem från jobbet, kastade mig i träningskläderna och sprang ner.


Vi satte oss först ner och pratade. Hon frågade massor och tog reda på vad jag ville få ut av det. Därefter fick jag en genomgång av de övningar som vi kom överens var det jag borde träna.


Hon gick alltså inte igenom alla maskiner och så som jag trott, utan det kändes mer individuellt planerat än så. Superbra! Hon tyckte att jag redan var väldigt stark, men en mycket bra hållning (oj, oj... hon skulle ha sett mig för 2 år sen). Det var ju trevlig att höra... att träningen faktiskt ger utslag.


När vi var klara älgade jag hem och åt middag. Idag blev den väldigt oplanerad. W var bortlejd hos en kompis och H var sugen på pizza. Så det åt han och jag åt en kebabsallad. Det kommer jag äta i morgon med. Och i övermorgon. Den var monsterstor.


Ja, mer då... jo, efter duschen kröp jag ner och gosade W till sömns. Och mig själv insåg jag. Fast iofs inte mer än 5 minuter. Men ändå... skönt var det!


Nu ska jag äta ett litet mellis och sen lägga mig faktiskt. Måste ju vara pigg i morgon när jag ska ut på galej med jobbet.


Så - God natt  & sov gott!

Av Annci Hultström - 12 oktober 2011 14:45

Insåg just en sak gällande mina mått.


Jag är mindre om midjan nu än jag var om låret då.

Och min vad är mindre nu, än var halsmåttet var då.


Ett lår lika stort som en (någorlunda) normal midja

En hals stor som en (någorlunda) normal vad.


Hmmm... ja, som sagt... inte konstigt att absolut inga byxor satt bra och att jag helt saknade halsparti. Huvudet direkt på kroppen. Som en huvudfoting. En fluffig huvudfoting.


Det börjar verkligen sjunka in mer och mer det här. Jag börjar förstå att jag faktiskt nått fram (även om jag inte är helt i mål än), att jag numera ses som normal - i mångas ögon. För hur det än är så får man en viss typ av stämpel som överviktig. Nu är inte jag den som någonsin lidit av andras kommentarer eller blickar - det biter inte - men jag vet ju ändå att det är så. Men det har jag lämnat bakom mig nu. Och det är skönt. Riktigt skönt.


Nu till en annan sak, ett dilemma. Vi har ju lagt en bokning på ett hotell på Koh Lipe. Nu har de fått igång sitt bokningssystem och vill att vi bokar via det, för att göra en förbetalning. Det är helt ok. Egentligen. Men jag tycker deras avbokningspolicy är grymt hård. Avbokar man från nu till 21 dagar innan ankomst kostar det 2500 bath (c:a 600 kronor). Mellan 21-7 dagar innan får vi betala 50% av totala kostnaden och 7-0 dagar innan hela kostnaden. Det är ju inte direkt ett ställe som saknar besökare och under värsta högsäsongen. Så jag vete 17 hur vi ska göra. Jag vill inte betala nästan 3000 kronor som jag inte får tebax OM nåt skulle hända. Hur skulle ni ha gjort? Boka en natt och sedan chansa på att det finns nåt ställe (eller där) med fler nätter att erbjuda? Men då kommer nästa problem - man måste boka minst 3 nätter där. Kanske får hitta nåt annat ställe för en natt. Ja, klura vidare får vi helt enkelt göra i alla fall.


Förresten - min nuvarande och kommande chef var här en sväng idag. Fick stora kramen och ett varmt välkomnande. Ååååhhh, vad bra det känns.


Nej, nu - mellisdags.

Av Annci Hultström - 12 oktober 2011 10:00

God morgon världen!


Jag mätte mig igår och tänkte delge er hur det ser ut i detta nu. 2 år efter att jag började dricka flytande föda inför operationen ser det ut såhär:


 18 oktober 200911 oktober 2011Skillnad
Vikt123,170,5-52,6 kg
Vad4838-10 cm
Knä4938-11 cm
Lår8460-24 cm
Höft13597-38 cm
Midja12382-41 cm
Revben10783-24 cm
Byst11988-31 cm
Hals3931-8 cm
Överarm4329-14 cm

 Räknar man samma alla förlorade centimetrar blir det 201 cm.


201 centimeter!!!!!!!


Helt galet. Och de har suttit på mig. Inte konstigt att jag aldrig hittade kläder, orkade med mig själv eller ville hitta på saker. Men nu är de borta. För alltid.


Såhär såg jag f.ö ut då. Med (minst) 201 cm till på kroppen:

   


Och såhär ser jag ut nu. Med 201 cm mindre på kroppen:

  


Ja, vilken resa. Återigen måste jag säga att jag är såååå tacksam att jag fått chansen!!!!


Idag är jag svullen som en julgris. Igen. Men det har sina förklaringar... om jag säger så. Så det ger väl med sig.


Sen har jag lite träningsvärk åxå. Med en dags fördröjning. Passar väl inte så jättebra idag, med tanke på att jag ska träna ikväll. Men iofs, det är väl det man behöver då.


Nej, hörrni - nu kom fakturorna.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards