Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Annci Hultström - 20 oktober 2011 21:31

... och klar för resan mot väster. Nu är det bara en natts sömn, lite jobb och en flygresa  - sen ses vi igen!!


så nu tänker jag göra som jag oftast gör kvällen före julafton - lägga mig tidigt, så det blir nästa dag snabbare.


God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 20 oktober 2011 13:00

... because I´ve got a new friend on facebook. Here name is Amy and she lives in Mauritius, but she´s originally from Zimbabwe. I´m looking forward to getting to know her. I love learning about other cultures.


How we met? The customer I work at has one person posted in Mauritius and sometimes we chat a bit about incoming fax, but today we started to "talk" some more. And that´s where Amy came in the picture. They work together and she got curious about me. So we became friends. Welcome Amy to my world !! Sometimes I will write in english, but when I´m not you can always use google translate. Or Lina  .


Idag bär det av till Stinsen för lite shopping. W ska med en vän hem idag, så då är det bäst att passa på. Ska kolla på kostym. Måste ju liksom ha en sån nu. Frågan är bara om jag hittar nån. H&M? Får inte vara för dyr (ni känner väl mig numera?). Kanske hittar nåt för tillfället åtminstone. Sen tänkte jag sy upp en i Bangkok. En 4-delad. Byxa, kjol, väst & kavaj. Lika bra att göra det rejält på en gång.


Efter det blir det att ila hem för att packa. För i morgon drar vi. Ser såååå mycket fram emot det. Har sagt det 100 gånger nu, jag vet... men det ska ju bil så kul!


Jag gjorde minestronesoppa till middag igår. Det skulle vara för 4 pers men det blev määäääääängder. Så 4 portioner åkte in i frysen bortsett från det vi åt igår + till lunch idag. Använde f.ö risoni. Har aldrig använt det förr. Gott. Och smart. Hade dock lite problem att veta hur mycket jag skulle ta. Det stod 4 port pasta. Och det blev fööör mycket. Fick fylla på med 6 dl vatten till och ändå blev det mer som en gryta. Visst, jag hade kunnat ta mer vätska - men kastrullen räckte inte till serru. Men hursom - gott var det och jag lärde mig att MAX hälften med risoni till nästa gång.


Nej, nu ska jag ta och rensa lite här. Min efterträdare kommer i morgon. Första upplärningsdagen. Sen täcker hon upp när jag går hem.


Hörs senare. Ikväll. Om inte förr.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards