Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Annci Hultström - 3 oktober 2011 23:40

... då har vi gjort ett par bokningar till resan.


HÄR ska vi bo första natten. Det är bara för ett snabbstopp på 12 timmar (kl. 19:30- kl. 07:00).


Sen åker vi vidare till Koh Lipe och då kommer vi bo HÄR.


Efter det är rutten inte helt klar... eller jo, Koh Lanta vet vi att vi avslutar strand-tiden med. Och då kommer vi bo HÄR. Som vanligt får man väl säga när det är 4:e gången.


När vi sedan lämnar paradiset för storstaden kommer vi att bo HÄR. Det var poolen på våning 19 som lockade.


Bortsett från dessa bokningar blev det bullar bakade. Med hjälp av inte mindre än 2 små bagare. En kompis till W kom så lägligt och fick åxå vara med.


Sen har jag dammat hela nedervåningen, dammsugit, återställt allt. Så ja, nu har vi faktiskt ett hem igen. UNDERBART!! Iofs är inte lilla toan helt klar, men det lilla som felar (spegel saknas, snickar-klåparns felaktiga hål i väggen + nån grunk som ska ner i toan) är lätt att förbise i det stora hela.


Men vet ni vad - nu är klockan på tok för mycket för mig. Sängen har ropat mitt namn lääääääääääänge, men jag har ignorerat den. Tills nu.


Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 3 oktober 2011 15:44

... och vi tar strax emot ditt samtal". Hur länge är egentligen strax? Det undrar jag...


Det är tydligen jättemånga som behöver reservdelar till vitvaror. Just idag. Nåväl... Nu gör jag allt för att få den där nedrans tvättmaskinen i bruk, så måste jag vänta en evighet så gör jag det. Bara foten blir min.


Ja, jag är alltså hemma sedan en stund. W blev jätteglad för att få gå hem 2 timmar tidigare, så nu ska vi baka bullar. Synd att jag inte får smaka.


Förresten, byggpappen är ett minne blott. Städat är det åxå. Underbart!!! Så vet ni vad - jag tänker helt ärligt skita i träningen idag och istället får ordning i hemmet... för som jag väntat. Då ska vi även bygga ihop skåpet till badrummet, så blir även det helt i ordning. Åååååå, vad skönt!!!!


Jaha, vad sa käftis då? Ett litet hål, i övrigt finfint. Men det blir alltså ett återbesök.


Nej, nu - bullar!

Av Annci Hultström - 3 oktober 2011 12:25

...ger mig fjärilar i magen. Och - nej, inte på ett bra sätt. Nu är de extra många åxå för jag har inte varit där på ett par år. Dåligt av mig, jag vet. Nåväl, bara att skylla mig själv om domen blir att rotfylla 3 gaddar och laga 5...

Av Annci Hultström - 3 oktober 2011 10:42

... är det en vanlig da´? Ja, tänk - det är en vanlig da´ för ingen fyller år ida´. Tralá, tralá, tralá. Tralá, tralá, tralá.


Måndag. Den första av dom i oktober. 4 till blir det innan november träder in.

November ja... Den månaden har en extra fin klang tycker jag. November... mmm... för att inte tala om december... MMMMMM... fyllt av detta:

           


... och en massa mer härligheter. Om jag längtar? Nä... inte då...


Nu jobbar jag bara en timme till, sen ska jag dra mig iväg till tandläkaren. Tog ledigt resten av dagen åxå, så jag hämtar W tidigt. Då ska vi baka bullar och skörda vindruvor. Och förhoppningsvis få i ordning hemma. Om Gud vill å byxorna håller är allt klart därhemma idag. Är det så kommer jag blir ännu gladare.


Sov f.ö som en ruuuuuuuuumpa i natt. Kanske är det min nya kudde. Har köpt en sån "sova-på-sidan"-kudde med memoryskum. Tar garanterat ett tag att vänja sig. Men, men... sova kan jag göra sen. I morgon. Eller till helgen kanske. För idag hinner jag inte. Eller jo, i natt såklart... men ingen tupplur hinns med. Och sova på soffan ikväll är heller inte aktuellt - för då vankas träning igen.


Nej, nu ska jag fixa ett par saker innan det är dags att åka. Men vi hörs sen. Ikväll.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards