Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Jag fick en kommentar från Pelle...

Av Annci Hultström - 9 maj 2013 07:40

... som hittat till mig. Han förtjänar ett regelrätt svar tycker jag :-).

"Hej!
Fin och välskriven blogg du har.
Starkt av dig att ha kommit så pass långt i din "viktresa".
Duktigt och modig dotter!
Jag gissar att du satt där och tänkte att det var skönt att det inte var du själv som låg där i tandläkarstolen?

Trevlig "helg".
/Pelle"

TACK snälla! Jag älskar att skriva, så det känns kul att det uppskattas.

TACK snälla! Det känns magiskt. Jag är enormt ödmjuk och tacksam för att ha fått den här möjligheten. Den har helt klart räddat mitt liv! Fast jag har en bit kvar, för tyvärr är jag "välsignad" med en röv och ett par lår som bara måste krympa (dock med hjälp av idog träning). Så jag kämpar på :-). Eller rättare sagt - jag kommer kämpa på så fort jag kan igen.

TACK snälla! Hon är en tuffing. Verkligen. Och helt klart grymmare än mig när det gäller käftis. Så du har rätt gällande tandläkarstolen (känner du mig??).

Käftis är det absolut värsta jag vet. Det gör ont, är obehagligt och jävligt dyrt. Mycket dålig kombo... Nä, jag går heller på mammografi, alt. gyn, en gång i månaden om jag finge välja. Så all cred till min lilla W!!

Ja, det var de svaren. Nu ska jag peta i mig en vätskedrivande och se vad sen ger idag.

Ha en finfin "söndag".

 
 
Ingen bild

Pelle

9 maj 2013 09:30

Det var så lite så.
Oj det är inte var dag man får ett helt inlägg efter en kommentar. ;-)
Ja det märks på ditt sätt att skriva att du tycker om det.

Nu när du kommit så pass långt är jag helt säker på att du kommer att klara det! Du kommer nå målet.

Ja precis det är ju inte världens roligaste att gå dit.
Har du råkat ut för dyra och obehagliga behandlingar där eller är det något som hänger med från barndomen med din rädsla att du hade mycket hål då eller sånt? Jag hoppas du inte "skolkar" från att gå dit bara för det blir värre i längden.

Och sist men inte minst för inte över din rädsla till dottern bara!

Detsamma.
/Pelle

Annci Hultström

9 maj 2013 18:44

Skriver man så fint får man ett inlägg. Så funkar jag ;-).

Nä, jag har inte haft så mycket hål och ej heller spenderat stora summor hos käftis. Men det är känslan av att ligga där och se den där ENORMA sprutan komma emot mig som ger mig stora skälvan. Trots obehaget går jag dit en gång varje år. Skulle gått i februari, men då var vi bortresta, så det står på "att-göra-listan".

Jag är mycket noga med att inte föra över rädslor. Vore som att gräva min egen grav. Typ.

Må gott!!

 
Ingen bild

Pelle

9 maj 2013 22:33

Man tackar.

Så du har inga problem med alla de andra läskiga sakerna de har? Före sprutan gör det väll uthärdligt att borra?
Vilken tur att du sluppit hål och större kostnader där, hoppas du sluppit få sånt där omtalat amalgam i tänderna?

Kanske med min kommentar fick dig att ta tag idet och beställa en tid för undersökning då. ;-)

Trevlig fortsättning.

Annci Hultström

10 maj 2013 10:10

Alltså, borra är ju inte heller kul. Men sprutan är fantame värst. Fast att borra utan spruta är inte heller aktuellt. Så hur jag än vrider mig sitter arslet där bak...

Jag är sjukskriven och har käftis i stan, så jag ska boka en tid - pronto - när jag vet att jag är på banan igen.

 
Ingen bild

Pelle

10 maj 2013 14:51

Jo precis arslet sitter där det sitter...

Nej och den där stolen är ju inte helt skojigt heller ligga med huvudet halvvägs i golvet. Eller det kanske du inte har problem med?
Då hoppas jag att du på senare år inte behövt ha besök av borr eller spruta i munnen då?
Fri från svart/silvrigt amalgam var du?

Aj sjukskriven låter inte bra, hoppas det inte är något allvarligt?

ja gör det så inte skolket därifrån inte blir för långvarigt...

Hoppas jag inte är för nyfiken.

Annci Hultström

10 maj 2013 15:19

Stolen, och dess läge, kvittar.

Jag har inte lagat nåt på ett tag, tack och lov.

Innan jag fick börja betala hos käftis (20 år är man väl då tror jag), så togs all amalgam bort, utom en. Den har jag dock inget problem av.

Jag har gjort en bukplastik (som du kanske läst i bloggen om). Det är därför jag är sjukskriven. Tänkte först att det var en tokig tid att göra det på (varmt med gördeln, som jag måste ha i tre månader), men det går bra. Och det är ju rätt skönt att kunna vila ute i solen istället för inne framför dumburken.

 
Ingen bild

Pelle

10 maj 2013 19:22

Okej.

Men alla andra maskiner och instrument de har har du inget "emot" bara du slipper borr och spruta?

Du är nitisk med tandborstning, och tandtråden eller? ;-)
Vilken tur då får vi hoppas du fortsätter på den banan då, eller känner du några problem i munnen nu?

Hade du mycket amalgam innan de tog bort det? Lite konstigt att de sparade en det var för den var så liten/stor...?!?

Ja jag läste något om det. Vilken tur att det har fungerat bra, men det är lite så vill man vara fin får man lida pin.
Hoppas du inte har haft allt för mycket smärtor efter ett så pass omfattande ingrepp...

Trevlig helg och hoppas du fått lite sol på dig idag.

Annci Hultström

10 maj 2013 19:25

Är du tandläkare?! ;-)

Trevlig helg!

 
Ingen bild

Pelle

10 maj 2013 22:01

Nej det är jag inte, så du kan tyvärr inte få de lagade och fixade utan kvitto. ;-)

Hoppas jag inte var för nyfiken och frågvis.

Men tyckte det lät lite konstigt att de sparade en amalgamlagning?!?

Trevlig fortsättning på kvällen.

 
Ingen bild

Pelle

24 maj 2013 22:30

Hej igen.

Hoppas du inte tog illa upp av min nyfikenhet och frågvishet.

Hoppas du fått tummen ur nu och ringt till den där "hemska doktorn"?

Trevlig helg och hoppas att det fina vädret har fortsatt.

Annci Hultström

25 maj 2013 06:34

Hej,

Jag har inte börjat jobba igen, men på måndag är det dags. Så tiden bokar jag så fort jag fått ordning på veckoplaneringen. För nu måste det bli av.

Trevlig helg till dig med!

 
Ingen bild

Pelle

25 maj 2013 16:43

Då har du lite ångest i helgen att du skall tillbaka till jobbet eller det skall bara bli skönt att komma tillbaka till kollegorna och den "vanliga" vardagen igen?

Ja precis du får inte skjuta på det mer. Du får ta med den modiga dotter som håller dig i handen. ;-)

Trevlig fortsättning.

Annci Hultström

26 maj 2013 09:36

Lite ångest har jag allt... skulle kunna tänka mig att bli hemmafru faktiskt. Det är min dotters dröm åxå. Då skulle hon slippa fritids ;-)

 
Ingen bild

Pelle

28 maj 2013 09:02

Hej.
Hoppas att det gick bra att börja jobba och att det inte var allt för ångestladdat?

Fast i längden kanske det hade blivit lite väl "tråkigt" att vara hemmafru.

Trevlig start på¨veckan.

Annci Hultström

28 maj 2013 16:30

Det gick bra, tack! Dagen gick fort och det var tur, så trött som jag var...

Ha det gott du med!

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 07:58

Vad bra att första dagen gick fort. Det5 kanske var mycket "nytt" att sätta sig in i igen...

Hoppas du nu efter nästan en veckas kommit in i det igen för det blir väll nya rutiner att "lära" in igen?

Trevlig torsdag.

Annci Hultström

30 maj 2013 16:16

Av någon anledning känns det inte som jag varit borta... Man trillar in i det löjligt fort. Tyvärr är det samma sak när man varit på semester ;-)

 
Ingen bild

Pelle

5 juni 2013 10:28

Vad skönt att det är så.
Hoppas du nu kommit in i allting ordentligt och det flyter på?
För jag gissar att det varit lite jobbigt att gå tillbaka nu när sommarvädret har kommit...

Hoppas du inte har allt för långt till semestern?

Trevlig fortsättning och hoppas att du har fått möjlighet att njuta lite av sommarvädret på lediga stunder.

Annci Hultström

5 juni 2013 12:20

Det har varit kanonväder under (nästan) hela sjukperioden, så för den skull var det inte jobbigt :-).

Går i slutet av juli, så det är ett tag kvar. Men det ska nog gå.

Trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards