Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Annci Hultström - 4 maj 2013 17:22

... har bestått av shopping, shopping och åter shopping. Nu, 4 timmar senare, är jag helt paj och har ont. Men just idag kvittar det. För det är vaaaarmt och jag dricker rosé.

Förutom presenter köpte jag 4 axelbandslösa linnen (kommer gå åt med tanke på att jag, vid solande, kommer vilja dölja den gördel jag ska leva i till mitten av juli), en vit kofta, 4 flaskor vin, 2 gördlar till och en blus. W fick de kläder som syns på bilden. H fick inget. Hmmmm... så det kan bli.

W köpte sin första handväska åxå. För egna pengar. 40:-. På Stadsmissionen. Oj, så stolt hon är. Naturligtvis packades den omsorgsfullt innan hon gick på tjejmiddag. Så ytterligare en lördag är vi utan barn. Fast den här gången kommer hon hem kl 20 igen. Så vi hinner nog inte mer än att äta middag. Typ.

Förresten - När vi var på Stadsmissionen fick vi flashback's... AKO-kolorna är tebax. I retro-variant. Mmmmm... köpte inga, men mindes tillbaka.

Det är tydligen rockabilly-afton i området. Musiken når ända hit och jag diggar. Med ena benet. Mer orkar jag inte.

Hörrni, nu rundar jag av. Njut av värmen och lördagskvällen.

Av Annci Hultström - 4 maj 2013 08:44

... inspiration att skriva har bloggen blivit bortglömd ett par dagar. Men nu så är jag tillbaka igen.

Vad har då hänt sedan jag skrev sist? Ja, inte mycket... som vanligt de senaste veckorna...

I torsdags tänkte jag att jag skulle testa min kropp lite, så jag fixade lite vid datorn (tidrapporterade, ögnade igenom jobbmailen, surfade runt lite) och därefter bakade jag. Allt som allt var jag i farten knappt 4 timmar (satt i två, stod i nästan 2) och faaaan vad slut jag blev. Jag var svullen och hade ont. Så det blev till att ta det lugnt resten av dagen.

Igår när jag vaknade hade jag ännu ondare, så efter att jag duschat lade jag mig (tejpen) på torkning framför tv:n. Efter en stund placerade jag mig i solstolen och där satt jag i nästan 4 timmar (ja, jag fick rätt mycket färg trots spf 8).

Mot eftermiddagen skulle jag plocka ner en sak från översta hyllan i kylen och sträckte mig lite (har gjort det innan) och snäpp... smärta. Det högg till och gjorde sjukt ont på vänster sida. Kändes som en tråd, på insidan, gick av och började sticka mig. Det var precis som nålstick, så fort jag rörde mig. Jag förblev därför rätt stilla under resten av eftermiddagen/kvällen. Inte ens ett par glas bubbel tog bort det. Så vid 22:30-tiden gav jag upp och lade mig i hopp om att sova bort det. Och kanske har jag lyckats, har inte hunnit känna efter så mycket än.

Idag blir det centrum. W ska på kalas både idag och i morgon, så presenter ska inhandlas. Själv tänkte jag kika in på Lindex och kolla gördel. Igen. Sen blir det nog en stund i solen åxå.

Vad ska ni göra?!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards