Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Annci Hultström - 16 juni 2011 21:15

De båda barnen hämtades. Pannkakor stektes. Rosa blev dom. Såg väl inte ut som det mest aptitliga jag lagat... men de fick väldigt gott betyg. John sa, med stor glädje i rösten, att det var de godaste pannkakor han någonsin ätit. 6 stycken klämde han i sig. Så, ja... det stämde kanske?!


När de lekt en stund så var det dags att natta dom. Japp, båda två. Det blev så, för de ville det. När en saga var läst somnade de sött.


Då gav jag mig ut i spåret. Eller spår å spår... längs gångvägarna. 20 minuter stod på schemat idag och vet ni vad??? Jag sprang de 20 minutarna helt utan uppehåll. HEEEELT galet. Trodde jag ALDRIG för 2 år sedan. Eller inte ens för 2 månader sedan om sanningen ska fram.


Jag är mycket stolt över mig själv och jag känner att målet, att springa 5 km i augusti, är inom räckhåll.


Men jag ska ju inte skryta med att det går snabbt. 2,7 km blev det på de 20 minuterna. Så jag gissar på att jag kommer runt de 5 km på 40 minuter när jag väl når dit. Men ändå - jag joggade!!!!!!!!!!


Nu blir det ett avsnitt av Nittileaks. Sen sängen. Så - God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 16 juni 2011 16:00

Varje sommar tänker jag att jag ska lyssna på sommarpratarna. Men tyvärr blir det sällan av. Det glöms liksom bort när man är ledig, för att man gör en massa annat. Men förra sommaren jobbade jag ju rätt mycket, så då försökte jag flitigt här på jobbet. Dock var det inte det lättaste, för när det ringer eller någon kommer förbi och pratar så missade jag en hel del. Men tanken var god.


När jag skulle åka till Kreta hade jag laddat ner en massa avsnitt (sr.se har poddradio för nedladdning) som H skulle lägga på MP3-spelaren. Tyvrr glömde han det, så inte heller då blev det något lyssnat.


Men nu ska ni höra! Jag bad om högtalare till datorn här på jobbet (hade inte det) och fick dom idag. Så nu har jag lyssnat på ett av förra årets avsnitt. Det var med Josephine Bornebusch. Riktigt roligt. Hon heter f.ö Jerry i andra namn. Efter sin gudfar. Bara det var kul.


Så nu är sommaren räddad!! Jag ska lyssna ikapp alla gamla avsnitt som jag finner intressanta och kanske även några av årets. Om de läggs ut direkt vill säga. Fast iofs, några måste jag spara till Thailands-resan åxå.


Varför jag inte lyssnar live? Då kan jag ju inte pausa när det ringer + att man "slipper" musiken pratarna valt. Den är inte alltid i min smak. Så idel fördelar.


Nu är det snart dags att gå hem. Då ska jag hämta 2 sötnosar från dagis. Fick en på köpet idag. Trevligt. Då går vi direkt till lilla affären och köper mjölk. Sen ska det göras pannkakor. Rosa pannkakor. Ja, rosa. W fick ju det på kalas och ville absolut att vi skulle äta det hemma åxå. Så så finge det bli.

Av Annci Hultström - 16 juni 2011 10:00

Ny dag, nya möjligheter. Eller?  Min nya möjlighet för dagen blir i sånt fall möjligheten att klå mitt tidigare "springa-så-länge-som-möjligt-under-passets-gång-rekord". Nu är det 13,5 minut. Av 15. Senare ikväll vet vi hur jag lyckades.


Och minidator - vad menar jag? Jo, naturligtvis vill jag inte åka datorlös på vår Thailandsresa och därför måste en ny dator inhandlas. En av mini-modell. Har ju en, men den är minst 10 år gammal och seg som sirap + aningen för tung. Någon som har förslag?


H borde veta... men han känner sig lite handfallen. Dels för att han inte jobbat med bärbart på så länge, men åxå för att mini skiljer sig en hel del mot "stora".


Så - shoot. Ge mig input i ALLT ni vet!


Nu ska jag äta lite och sedan köra dagens fakturor.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards