Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Annci Hultström - 27 juni 2011 21:46

... sova, sova, sova. Säng, säng, säng. Sova, sova, sova. Ja, det är vad som återstår av den här fantastisk varma och somriga måndagen.


När W var hämtad jalade jag hem och lagade mat. Sen kom Linda och åt middag här. Resten av familjen (som har semester) valde nämligen att stanna kvar i skärgården. Stackars dom. Behöva vara där ute en sån här solig dag... fy så jobbigt. Varmt och eländigt. Nä, tacka vet jag jobb och stadsmiljö  .


Nä, hörrni... nu shappar jag. Önskar en God natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 27 juni 2011 15:00

Hej världen!


Efter en härlig midsommarhelg och den sista lite längre ledigheten på ett tag, är jag åter på jobbet. Fylld med energi (??) och i bloggartagen.


När det gått så många dagar har det ju hänt en faslig massa jag kan berätta om. Jag börjar med att sammanfatta midsommar.


Torsdag

När jag kom hem från jobbet och W var hämtad fräste jag på lite pyttipanna som vi kastade i oss. Sen packade vi det sista och kånkade allt till bilen. Och tro det eller ej, men vi kom iväg på tid. Men vad hade vi för det när köerna till Ljusterö-färjan var evighetslånga? En mil (japp, vi mätte) stillastående kö. Visst rörde den på sig, men det var inte många meter i taget. Istället för att sitta där förenade jag nytta med nöje och tog en promenad. På promenaden plockade jag även blommor till kransarna. Det ni.


Väl på ön bäddade jag åt W. Hon nattades och jag fyllde tårtorna. Sen var det bara att dyka i säng. Normalt brukar jag ställa klockan. Alltid helt i onödan, för vi vaknar alltid i ottan oavsett...


Fredag - Midsommarafton

... men inte den här gången såklart. 08:40 vaknade W och behövde gå på toa. Jag blev lätt stressad när jag vaknade och insåg vad klockan var. Så det var bara att jala upp och kasta i sig lite frulle. Efter det garnerade jag tårtorna och gjorde kransar till mig & W (fler hanns inte med det här året... eller jo, en till lilla Julia gjorde jag efter lunchen). Efter lite piff var det dags för midsommarlunch. Där blev jag generad. Faktiskt. Det var ett antal som kommenterade att jag var så snygg. Är långt ifrån van med de reaktionerna, så jag rodnade t.o.m Men trevligt var/är det ju såklart.

          


Hela lunch-gänget (ca 40 pers) samlat hos Irené & Matte (Johan´s faster):

 


När vi var mätta & belåtna väntade ängen med dans runt stången, lotter, fiskdamm, lekar.

              


Sara fick ställa upp som Dinosarievärld:

 


Efter det var det dags för femkamp hemma på "vår" äng. Det var bollkastning, stövelkastning, leta ett 1 meter långt objekt, köra radiostyrd bil längs en bana och blundandes avgöra när 2 minuter gått. Jag förlorade allt stort... men jag kom inte sist i alla fall. Här är det jag som kör bilen. Gick väl sådär:

 


Plötsligt var det dags att fixa middag Det tog sin lilla tid innan 20 pers fått till sin mat. Så först kl. 21:30 satte vi oss till bords. Helgrillad fläskfilé med smörslungad färskpotatis + bejja. Gott som attans. Men tyvärr blev den på tok för sent för mig. Typ 8 timmar mellan målen (mellanmål var ju inget jag tänkte på direkt under dagen... om man inte räknar rosévin?!), så jag fick lägga mig. Var så fruktansvärt illamående och hjärtat slog hårt i 200. Hmmmm...


Detta har, som jag skrev tidigare, hänt en gång förr. Den gången hade jag åxå missat mellanmål och hade ca 8 timmar mellan målen. Så ja... detta kan jag nu och tänker inte upprepa det igen. Man lär för livet!


Här är jag innan jag däckade:


Vi sov ända till 09:30 dagen efter. Men jag hade lugnt kunnat sova vidare, för jag mådde inte bra. Mådde iofs inte illa längre men hjärtat slog fortfarande snabbt och hårt. Jag var skakis och helt "bomullig" i huvudet. Skum känsla. Nope, jag lovar - jag var INTE bakis. Var helt enkelt kvarlevot av tidernas megadump.


Efter frukost, mellamål, kopiösa mängder vatten/saft och en prommis så började jag komma tebax. Bättre sent än aldrig.


Resten av den dagen var bara soft. Megalök helt enkelt.


På promenaden följde f.ö 3 barn med. Så den blev varken lång eller snabb. Men skön ändå. Vi gick och kollade på midsommarstången, när det var tomt på folk. W ställde sig under och gjorde en solhälsning:

 


Förresten, Vilgot hade en rätt skön lekstil, med rumpan i vädret:


Kollade på några av båtarna i seglingstävlingen "Lådna runt" som går varje år på midsommardagen. Blir så sugen att segla när jag ser alla båtar. Håll med, visst ser det härligt ut (taget från Höjers alldeles uuuunderbara brygga):

    


Grannbryggan:

 


Några kvarlevor från dagen:

    


Ojdå, det sista var visst ingen kvarleva... utan Christer som lökar.


Här är fler som lökar, men i hammocken. Karro & Martin:

 


W fiskade med håv:

 


Vilgot fiskade med spö ihop med sin far:

   


På kvällen åt vi en salladsbuffé som vi gjort i ordning. Parma, kalkon, rostbiff, pasta, pesto m.m Gott!!! Sen satt vi ute hela kvällen. Kl 1 letade jag mig in till sängen. Då var jag grymt nedkyld (trots 2 jackor och en filt). För kallt var det. Och rått. Men jag somnade gott efter en härlig dag. Riktigt gott.


Söndag

Vaknade 08:15 av W som behövde gå på toa. Somnade inte om, så det var bara att masa sig upp efter en stund. Hade kunnat tänka mig en timme till... men, men... Eftersom detta var dagen för hemresa så blev det mest att städa, plocka och löka på bryggan. Skönt!!


På båten, påväg till Ljusterö:

      


Naturligtvis var det låååånga köer igen till Ljusterö-färjan. Iofs långt ifrån lika långa som på torsdagen, men det tog ändå sin lilla tid. Efter att ha lämnat av Linda (som åkte med oss hem) svängde vi inom en pizzeria i Rotsunda och köpte med oss pizza hem till middag.


När vi kom in i butiken fick vi ett MYCKET varmt mottagande. Mannen som hade pizzerian jobbade tidigare på en pizzeria i Väsby där vi var (mer än) stammisar. Bästa pizzorna ever!! Ett tag (när W var skapligt nyfödd) blev det hemkörning rätt ofta. Eller rätt ofta är en underdrift... det var helt enkelt FÖÖÖÖR ofta. Så ofta att vi tillslut bara behövde säga: "Hej, det är Annci. Ja, vi tar det vanliga. Japp, vi ses. Hej då" och så kom pizzorna hem efter en stund. Möttes vi i centrum pratade vi som goda vänner. Bedrövligt, men sant. Men så sålde han pizzerian och vi har inte setts på några år. Tills igår. Han frågade om vi bodde kvar på Ryttargatan. Och han berättade för W att han sett henne från att hon föddes. Vilket hästminne. Och rabatt fick vi åxå. Vi skrattade gott när vi kom ut i bilen. Lite pinsamt nästan, men ändå kul.


När vi sedan kom hem hade vi fått "Våra kvarter" (en tidning som Väsbyhem ger ut). De har alltid en tävling, "Finn fem fel", som är överdrivet svår. Så att man blir irriterad innan man hittat alla. Jag skickar in den rätt ofta (som till så många andra tävlingar), men vinner ALDRIG. Verkligen aldrig. Men döm om min förvåning (igen... andra på samma dag) - igår vände turen. Jag hade vunnit andra pris, 10 trisslotter. Väntar nu att de ska komma i brevlådan. Tänk om jag kommer att vinna de där miljonerna jag väntat på. Då blir det en sköööön (-are) sommar!!


När middagen var äten, Wilma duschad och nattad, jag duschad, Henrik duschad "dog" vi i soffan till en Maria Wern-film. Det var sjukt jobbigt att hålla ögonen öppna. Sååå trött var jag, men höll ut. Sen sov jag gott HELA natten.


Måndag

När jag vaknade tänkte jag efter i en millisekund - "Mår jag helt bra, mår W helt bra?", ville så gärna sova vidare. Men jag kom fram till att vi även idag var helt friska. Och jag är ju inte en sån som fejkar, så det var bara att pallra sig upp och iväg. Är fortfarande galet trött, men det får jag ta igen ikväll.


Förresten, det blev inget sprunget på ön. Mådde helt enkelt för dåigt i lördags och igår orkade jag verkligen inte. Känner åxå att när uppladdningen är så crap-dålig som efter en helg med alkohol, så skulle det ändå inte gå bra. Så nä, det tar jag igen den här veckan. Kanske med en extra tur.


Appropå inget... Wilma är ju väldigt känslig mot myggbett. Hon svullnar upp kopiöst. Det blir stora (som halva ägg) bett som är stenhårda, illröda och varma. Detta hände i helgen, natten till söndag. Så när hon vaknade igår morse hade hon två bett på armen som gjorde den helt missformad. Tack och lov har hon inte direkt ont av det, men det kliar och stramar. Jag blir däremot lite rädd att hon reagerar starkare om hon blir getingstungen eller får bett i ansiktet (fick det när hon var 2,5... ½ ansiktet var helt svullet och hon såg inte ett jota på ett par dagar, fick cortison av läkaren den gången).


Hade turen att ha en läkare med i firandet, så hon tittade på det och sa att hon kunde ta en halv antihistamin. Men då var det ett annat par som har allergiska barn och därmed var fullkittade med allergitabletter för barn (finns bara som receptbelagt). Så hon fick en sån och det minskade omgående. I morse var det nästan helt borta, så det funkade verkligen. Så det får bli ett läkarbesök och få tabletter utskrivna. Bra inför resan åxå. De myggen är ju ännu jobbigare.


Nä, vet ni vad. Nu orkar jag bara inte skriva mer. Finns för den delen inte så mycket mer att skriva om. Eller jo, förresten - jag kan säga att fler bilder kommer nog. Måste bara få ok från objekten på bilderna.

Av Annci Hultström - 27 juni 2011 10:30


Fick detta felmeddelande när jag försökte... så ok... jag ger inte upp, utan försöker igen senare. Precis som den uppmanar till.



INSTALLING SUMMER......



███████████████░░░░░░░░░░░░░░ 44% DONE.


Installation failed. 404 error: Season not found. The season you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please try again...





Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards