Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Annci Hultström - 26 november 2010 15:58

Det blev en lugn eftermiddag. W somnade på soffan vid 13:30 och vaknade 2 timmar senare (enligt henne var hon inte alls trött... hon förstår fortfarande inte att vi känner henne bättre än hon själv). Under tiden hann jag plocka lite, baka muffins, få undan allt, förbereda kvällens middag (ja, tacos... vad annars på en fredag?). Effektiv kände jag mig!


Nu har jag duschat och ska snart åka mot Arlanda för att hämta vännerna. Ska bara invänta att flighten kommer upp, så jag vet vilken tid som gäller.


Och "blå timmen" då... vad ville jag med den? Jo, ni vet timmen (ungefär) mellan kl. 15-16, då allt blir blått ute på vintern. Oj, vad vackert det är. Har ni inte tänkt på det - gör det i morgon. Berättade för W om det igår och idag när hon kom upp, nyvaken, så tittar hon ut och säger. "Mamma, nu är det blå timmen ute. Det är fint". Hon fattade galoppen snabbt.


Och snön forsätter falla. Mmmmmm...


Nej, nu - åka.


Önskar en fortsatt bra fredagkväll och därefter en god natt!!

Av Annci Hultström - 26 november 2010 12:23

Eller nähä... var det inte julafton idag? Det känns så på nåt vis... vädret utanför är nämligen mitt julaftonsdrömväder. -7 grader och STOOOORA fluffiga flingor som sakta faller mot marken. Obeskrivligt fint! Hoppas innerligt att det stannar till jul nu. Enligt bättre vetande (Lage Larsson på SMHI) är chansen stor. Jag hoppas han har rätt.


Har sov vi till 8 idag. H hann gå utan att vi märkte det ens. Och jag vaknade med ett ryck och tyckte att jag hörde någon utanför. Insåg då att det nog kan vara så, för sotaren skulle komma idag. Så jag kastade mig upp och drog på mig kläder. 10 minuter senare kom han. Efter att ha rengjort i fläkten på gästtoan frågade han om min man möjligen hette Henrik Hultström. Då visade det sig att de gått i gymnasiet ihop. Liten värld.


När han gått åt vi frukost och sen tog vi en sväng till Väsbyhem (W är feberfri tack å lov). Skulle hämta en nyckel där. Så stannade vi till på Ica åxå å köpte risgrynsgröt, julblommor och mossa till adventsljusstaken. Grön vanlig mossa. Finast tycker jag. Sen tog vi svängen via förrådet och hämtade pulka, snow racer och tefat. Hoppas på lite åkning i helgen om W piggnat på sig ordentligt.


Nu ska jag kasta ihop några banankakamuffins - sen är jag klar med allt kalas/jul-bak. Skönt! Jag som ställt mig in på att köpa i år. Men nu fick vi det gjort ändå. För det går ju inte att kolla på film, spela spel, lägga pussel och rita hela tiden.


Nä, nu ska jag sätta fart. Ska som sagt baka och sen fixa lite småsaker innan vi ska duscha å åka å hämta bästa Torhild & Magnus på Arlanda kl. 18.


Önskar er en fortsatt bra dag och tänk på, om snön känns jobbig, att den gör världen mycket ljusare :-)

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards