Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Annci Hultström - 15 november 2010 21:44

Nu tänkte jag dra vår resa lite mer detaljerad. Orkar inte riktigt göra långa utläggningar från mobilen. Därför kommer det hät. Tar det dag för dag.


Fredag

Kl. 16:40 ringde telefonen, skjutsen stod utanför och jag älgade iväg. I bilen delade Henrik ut kartor, avdelningsförteckning och penna till alla. Gäller att vara förberedda   .


Väl ute på vägen och på plats i köerna jag insåg att jag glömt skriva ut shoppinglistan. Det var det sista jag skulle göra. Tänkte försöka vända i köerna när jag kom på att jag mailat mig hotmail om det. Så vi tutade iväg igen.


I Nyköping stannade vi på MAX för middag och fortsatte sedan söderut. kl. 23 svängde vi in vid stadshotellet i Varberg där vi skulle hämta nyckeln. Där skrev jag även ut shoppinglistan på lånad dator. I stugan blev vi alla förundrade över hur fint det var. Hade ju sett på bilderna att det skulle vara fint, men inte så fint. Vi delade upp oss i rummen och satte oss sedan ner för ett glas vin (eller två, kanske tre)   . Kl. 01:30 lade vi oss, med alarmen ställda till 05:30 (snark).


Lördag

Kl. 05:30 var det alltså tänkt att klockan skulle ringa. Men vad varken jag eller H tänkte på var att ställa rätt dag. Det är ju inte såååå ofta man går upp 05:30 på en lördag, så våra larm stod ställda till en fredag. Som tur var hade de andra godingarna tänkt på det, så de väckte oss 06:15. Vi flög upp, gjorde oss klara och åkte 06:45.


Vi var på plats inne i varuhuset vid 07:15, fulla av förväntan och shoppingkraft.

      


Först tog vi leksaksavdelningen och barnkläder (fick tips om att det är saker som går först). Där bestämde vi snart att gå parvis istället för att gå ihop alla fyra. Grymt svårt att hålla ihop. Så H & jag följdes åt. Vid 11-tiden hade paret Rudén gjort sitt och gick ut (placerade sig på Harry´s för lunch, annan shopping, TV-sport & öl tills vi var klara). Vid 13-tiden tryckte H & jag i oss en varsin macka på stående fot och shoppade sedan vidare. Dock skiljdes även vi åt, kändes mer tidsoptimerat att göra så. Sen träffades vi en timme senare och hade hunnit massor.


16:30 kände vi oss nöjda och gick mot en av de 62 kassorna. Där möttes vi av dagen första rejäla kö. 1,5 timme tog det innan det var vår tur. Då hade David & Sofie kommit till undsättning och formligen kastade ner våra grejor i påsarna med vi packade upp dom på bandet. Kvittot blev i längd av Wilma och slutsumman blev 7300. När allt var på plats i bilen strax efter kl. 18 åkte vi mot Varberg och vår underbara stuga igen. Där lastade killarna in allt medans vi andra två började med maten.


Efter att den var uppäten vände vi upp och ner på alla påsar och kände å klämde på allt. Värderade, omvärderade. Det blev en påse med några returer.


Sen satt vi och softade (läs: pratade, åt snacks å drack vin). Någon gång vid 22:30 klädde vi på oss och gick ner på stranden (100 meter bort). Vi behövde friskluft. Jag behöll pyjamasen på:

  

Såg absolut nada, men njöt ändå av ljudet. David å jag plockade snäckor, medans de andra stod och var rädda för att vi skulle sköljas med av vågorna. Hmmm... kycklingar ;-). När vi kom in igen stupade vi alla stupade i säng. Klockorna ställdes på 08:00 och SÖNDAG.


Söndag

När klockan ringde var jag faktiskt först uppe (Henrik sist, som alltid ;-)). Vi gjorde oss klara, åt frulle, städade ur stugan, packade bilen och åkte sedan till det gula varuhuset igen för en retur/köpa nytt-tur. Var där vid 10:20:

      


Klarade av återköpen (540:- tebax). Ingen kö in då heller. Tog ingen kundvagn, utan bara bär-korgar. Sofie och jag älgade till damavdelningen och makarna till herr. Sen möttes vi upp och paret Rudén avvek. De var klara. Inte vi. Älgade runt en stund till. Strax före kl. 12 var vi klara och gick till en TOM kassa. Betalade och fick då ett betydligt kortare kvitto. Slutsumma: 1200. Så totalshoppingsumma blev 8500:-. Oj,oj...


Sen möttes vi upp för lunch på Harrys och därefter styrde vi bilen mot Stockholm. Så här fullpackad var den:

    


Och så här glada var vi...

   


... till en början... sen sov vi i omgångar:

  


Efter en snabbfika i Mjölby åkte vi vidare. Var hemma vid 19:30. Då vände vi upp och ner på alla påsar igen och började sortera. Det blev en stor hög:

    


Plockade bort Wilmas presenter/julklappar, samlade kläder o.s.v Efter kunde vi bara konstatera att vi är såååå nöjda med ALLT. Precis ALLT. Helt ljuvlig känsla. Nu återstår bara att se vad det är för kvalitet på grejorna. Bra hoppas vi!


Vid 22:30 stupade jag i säng. Resten vet ni.


Sammanfattning - Ullared

Vilket ställe. Vi tänker absolut åka tebax. Båda två. Det blir till våren. Då kommer vi behöva fylla på med vårkläder. Men då tänker vi ha ett annat upplägg (om det är lika mycket folk då vill säga) och det är att efter leksaker/barnkläder ta inredning/kroppsvård. De två avdelningarna låg närmast kassorna och var i princip omöjliga att ta sig igenom på sluttampen, när folk börjat köa i kassorna.


Sen ska vi nog ta kundvagnar, men ställa de på kundvagnsparkeringen en trappa upp och bara ha bär-korgar med oss som vi då tömmer eftersom. För kundvagnen gjorde bara att man blev irriterad.


Vi kommer inte ha med oss W då heller. Verkligen inget ställe för barn.


Priserna var riktigt låga, thai-priser. På rea fanns byxor för 30kr, klänningar för 10kr. Men även de ordinarie priser var grymt låga. Linnen för 30kr, klänningar för 120-150kr, pikéttröjor för 50kr, stickade tröjor för 70kr o.s.v Billigt helt enkelt.


Ska se om jag orkar fota lite av shoppingen och lägga upp. Så ni får se menar jag.


Sammanfattning – Boendet

Vi bodde alltså i en stuga på Apelvikstrand,HÄR. Så fint. Långt över förväntan. Vi kommer absolut att åka tillbaks. Det var 8 bäddar. 1 dubbelsäng i eget rum, 1 bäddsoffa i v-rum, 2 enkelsängar + 2 juniorsängar (nedfällbara) i eget rum. Fint badrum. Toppenbra kök (med diskmaskin). Internet. Stor platt-tv på väggen. Fin uteplats med möbler + solsäng. Ja, allt man behöver för en toppenvistelse. Vi betalade 1700kr för hela helgen inkl. avbeställningsskydd. Bra tyckte vi, med tanke på vad man fick för det. Här kommer några bilder:

             


Nu, mina vänner, väntar sängen. Ska sova mina 8 timmar och se om jag lyckas jaga bort bacillerna.


God natt, sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 15 november 2010 13:08

Nu är lunchen intagen och avslutad. Det var gott. Thaimat från igår.


När vi gick på Ullared i helgen tänkte jag på vilken bakteriehärd det måste vara. Jag menar - så många människor som hostar å nyser fritt under årets värsta förkylningsperiod. Kände att blir jag inte sjuk av det här blir jag nog aldrig sjuk. Men risken är att jag nog kommer bli sjuk även i framtiden, för jag börjar känna mig krank. Så kanske smittades jag ändå?1


Kände mig lite "skum" när jag vaknade i morse... yr, lite skakig, ont i leder... men sköt bort tanken som trötthet (ni vet - makens ryckande). Väl här på jobbet började jag frysa som en hund och bli tjock i halsen. Huvudet började dunka. Nacken värker (typiskt mig när jag blir sjuk). Så på lunchen tog jag en powernap och nu sitter jag med en kopp thé och en poncho runt mig i hopp om att börja må bättre.


Kan det gå så snabbt tro? Från att känna sig laddad för träning till dålig på 4 timmar? Blä hursomhelst!


En annan sak... Vilket j***a väder det är idag. Solen har inte ens gått upp. Det är grått, dimmigt och regnigt. Jag längtar till Thailand och förstår ännu en gång varför vi valt att i flera år lämnat Sverige i november. Tänk om detta var vår vardag just nu istället:

          


Ha en fortsatt bra dag, sprita händerna och glöm inte bort att "efter regn kommer solsken".

Av Annci Hultström - 15 november 2010 08:15

God morgon alla!


Sovit gott? Det har jag... till kl. 04:45 i alla fall. Då blev jag väckt av Henrik. Han rycker ju massor i sömnen, men inatt var det något utöver det vanliga. Jag hade min hand på hans sida och vid 04:45 slog han på den på ett sånt sätt att jag trodde han ville väcka mig. Jag ignorerade, men han fortsatte. Jag tänkte att jag inte hörde klockan. Så jag sträckte mig för att stänga av den, men såg då att den inte var mer än just 04:45. Jag vände på mig. Då kom det en fot in under täcket. Som började sparka. Slog bort den. Då var det som att han vaknade till, lade handen på mig rygg och klappade lite (som för att be om ursäkt). Sen började den "slå" åxå. Då röt jag till och han vände på sig. Men inte kunde jag somna om inte. Nädå. Blä. Dock fick det min kära man att skratta sig igenom morgonen, mycket road av sina egna bravader. Så det var väl (kanske) bra då?!


Idag får vi hem Wilma igen. Saknar henne så!!! Lilla prinsessan!!! Skulle hämtat  henne igår, men det blev försent. Så idag blir hon levererad istället, mot en middag :-).


Efter det ska jag träna, om jag hinner dit. Vill hinna dit, saknar det och känner mig laddad. Så det är målet. Men vill samtidigt inte rusa innan svärpäronen gått.


Nu ska jag sätta igång med mitt kundregister och statistikutdragning för dagen.


Men ni vet - vi hörs igen. Senare. Önskar en toppenbra start på veckan!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards