Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Annci Hultström - 18 november 2010 20:04

God afton alla!


Här har det hämtats på dagis, ätits middag, målats naglar och nattats. Mer än så hann vi inte. Alltså, kvällarna går så sjukt snabbt. Framförallt när man är själv känns det som.


W fotade mig i kjolen (innan den åkte av till förmån för mjukisbyxorna).

  

Ser jag inte riktigt business ut så säg (om ni bortser från kobenheten)? Vi har bra smak vi... jag och Soffan?


Kommer inte göra några större utsvävningar ikväll. Stoppa in en maskin, som ska hängas i morgon. Vika lite tvätt. Se på Lyxfällan. Sen blir det bingen. Ska upp lite extra tidigt i morgon, ska ju till Vällingby VC för att ta prover inför nästa veckas 1-årskontroll.


Ha en fortsatt bra kväll och en god natt!!

Av Annci Hultström - 18 november 2010 14:30

Alltså, barn... vilka härliga varelser. Pratade nämligen med dagis. Då berättade fröken att hon intervjuat Wilma igår inför kommande utvecklingssamtal. Fröken hade frågat hur gammal hon är och W hade svarat 4, precis så som det är. Men fröken höll inte med och bad henne tänka efter lite till. Då sa hon 4 igen och fröken sa nä... då säger W: "Men ok, då är jag väl 3 då" - bara för att få tyst på henne. Ha, ha... Efter det kom de ju på att hon fyller i december och fröken bad om ursäkt.


Det jag pratade med dom om var stängningen över jul. Jag hade nämligen hört att de skulle hålla öppet några av juldagarna, men det beroende på hur många barn som tänkte komma (?!!?). Men den infon höll inte för mig... För att kunna ta beslut om ledig eller ej måste jag/vi veta om det är öppet eller ej. Är det stängt (sammanslagningsdagis) så vill vi lejja bort henne, så hon slipper gå på en förskola där hon inte känner nån. Men är det öppet får hon nog gå. Så nu hade de tagit beslut om att hålla öppet 3, 4, 5 & 7 januari (WOW- trodde jag aldrig). Så då får hon nog gå de där första dagarna (3-5). Den 7 är det stängt här, så jag är ledig. Veckan innan det (27-30 december) är det sammanslagning som gäller. Nå´n dag kan hon nog följa med mig. Men övrig tid bortlejjes hon till valfri person. Så först till kvarn.


Precis nu längtar jag hem. Blev trött. Akut. Kanske ska ta en kopp kaffe och mitt ägg. Blä... kaffe & ägg. Det lät inget vidare. Får kanske äta ägg först och dricka kaffe sen.


Vi hörs. Senare.

Av Annci Hultström - 18 november 2010 08:14

... så skönt jag har sovit inatt. Wilma kom in någon gång under natten, men det var inget jag märkte. Hon skötte sig själv. Tack för det prinsessan min!!


Ikväll ska vi spela spel är det tänkt. Hon önskade det igår, men jag höll på att kräkas över att inte kunna gå obehindrat på nedervåningen. Det var en salig blandning av Ullared-fynd, ren tvätt, disk, ouppackad Wilma-väska, skor... ja, rörigt helt enkelt. Så det blev städning istället. Idag måste jag gå till soprummet insåg jag åxå. Sa till Wilma: "Undrar om jag hittar dit och vet hur man gör?!" (det är alltid H som gör det, minns inte ens när jag var där sist). Hon tittade på mig, himlade med ögonen och sa med en suck: "Åh, jag får väl visa dig då" (hon är ofta med H och slänger). Jag skrattade gott. Men det behövde jag inte säga va?


I morgonbitti ska jag till labb, fastande, och ta prover inför nästa veckas 1-årskontroll. Blir spännande att se hur jag skött mig. Har ju missat mina tillskott i omgångar, men förhoppningsvis visar det sig inte. För i det stora går det bra.


Idag har jag en Ullared-kjol på mig. Ska se om jag kan ta en bild åt er sen. Lite svårt när man är ensam. Kanske kan W ta bilden?! Ja, det går nog. Återkommer ikväll med det då.


Nu ska jag sätta fart med ett å annat. Men vi hörs igen. Senare. Ha en toppendag tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards