Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Annci Hultström - 17 november 2010 19:46

God afton vänner!


Jag är trött. Slut. Men ändå på bättringsvägen känner jag. Ont i halsen, javisst. Men inte ont i lederna, nacken och huvudet längre. Så det går åt rätt håll. Helt klart. Men mer sömn behövs, så idag blir det en tidig kväll.


Först ska jag slöa på soffan en stund. Måste ta igen mig efter att ha diskat å plockat lite. Tänkte kolla på "24 timmar" på trean. Återkommer inget mer ikväll, så jag önskar redan nu en riktigt god natt. Sov gott & dröm sött!!

Av Annci Hultström - 17 november 2010 10:00

God morgon (middag) på er!


Sovit gott? Det har jag, möjligen lite för kort. Känner att kroppen behövde mer. Får ta igen det ikväll.


I morse vinkade vi av Henrik, som nu sitter på planet till Dublin. Idag har han "fritid" och ska, med sina kollegor, gå i U2´s fotspår. I morgon och på fredag är det något leverantörsjippo. De ska bli 80 pers från hela Europa. Det kan nog bli riktigt kul.


Påväg till jobbet lyssnade jag på Rix Morgonzoo. De berättade häpnandsväckande saker som får mig att undra vad som händer i världen. Har det funnits så mycket skit alltid, men att det tas upp till ytan oftare nu? Eller är världen så mycket hårdare nu? Det som fick mig att sucka och höjja ögonbrynen var detta:


En mamma hade sagt till sin 3-åriga dotter han hon gömt godis i hennes sko. När hon sedan fick hjälp av en fröken på dagis att ta på skon så tog det stopp. Flickan sa då vad mamman sagt och fröken plockade ut godiset. MEN - det var inte godis. Det var 17 påsar crack. Vad fan? Idiot. Tänk om tösen trott mamman och ätit lite. Jag blir stum. Hoppas hon sys in på lååång tid och att tösen hamnar hos någon som faktiskt bryr sig om henne.


Efter det intervjuade de den man som leder Afghanistans motsvarighet till Idol, Afghanistar (fyndigt va?). Han ledde något sådant program under talibantiden 2004, ihop med en kvinna. Det var helt oacceptabelt att leda ett program med en kvinna, så han flydde till Sverige och hon mördades av staten. Nu har han återvänt (med vaktbeskydd) för att leda programmet igen. Fatta... hur sjukt är inte det att hon mördades för en sådan sak? Han berättade åxå att det var förbjudet med musik. Och fågelsång. Idioter. Puckon. Bunta ihop och skicka upp till månen *gah*.


Ja, nog om det. Nu till dagens vikt: Vet inte blir svaret. Glömde även i morse. Så jag hoppar helt enkelt den här veckan och återkommer nästa vecka.


Nej, nu fick jag torka... hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards