Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Annci Hultström - 1 november 2010 13:16

Den Rosa bloggen är borta och ersatt med den gråa höstiga. Tänkte att jag skulle ha gjort en ny layout, men hinner inte det just nu. En annan dag kanske.


Jag har ju glömt berätta... Jag är numera en lyftbar kvinna. Henrik tog upp mig i  famnen en dag och bar in mig i vardagsrummet. Till Wilmas stora glädje. Sist han gjorde det var när vi gifte oss. Då vägde jag 15 kg mer. Behöver jag säga att det gick liiiite lättare den här gången? Då skulle han iofs baxa in mig genom en dörr som ville slå igen hela tiden. Och jag var klädd i brudklänning med stålställning. som f.ö var fylld med ett kilo ris åxå. Önskar det fanns på film, för som vi höll på. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Det gjorde ju inte hans bärande lättare kan jag tänka mig. Men som sagt, nu är jag lyftbar. Riktigt trevlig känsla!!


Ringde till min mamma på lunchen. Hon skrevs ut igår och mår mycket bättre. Hon är såklart trött och sliten. Men det är väl inte så konstigt efter att ha haft magsjuka i 2 veckor. Ja, det var det läkarna kom fram till efter att inte ha hittat ett enda dugg på ALLA prover som tagits. Blev hon sämre igen skulle de göra en rektoskopi m.m Så nu håller vi tummarna för att det går åt rätt håll.


Shit, vad trött jag är just i detta nu. Ögonen åker igen stundvis. Måste rycka upp mig. En kopp kaffe kanske?

Av Annci Hultström - 1 november 2010 08:29

... it came! Min mens alltså... tror jag ska förblöda. Aldrig varit med om maken. Och svullen som flodhäst är jag åxå. Med ett humör jag inte är stolt över. Hade just idag föredragit att vara kvar hemma, lagt mig i soffan, dragit en filt över mig och kollat på snyftfilmer. Den dagen hade passat mig och mitt sinnelag. Men, nä... jag är på jobbet.


Här har jag pyntat med pumpa, spindelnät och godis. Till allas glädje! Så jag hoppas deras glädje smittar av sig lite. Om inte så får jag tänka på den kommande helgen. Då ska vi ju till Gotland. Äntligen ska jag få träffa min saknade kära Totte. Det var evigheter sen sist... minst 1 år sedan om jag inte minns fel. Vi drar på torsdagkväll och hem på söndag. Vi ska iväg och kolla på GGN (Gotland Grand National), äta gott å bara ha det gôtt!


Ikväll ska jag träna, Zumba. Undrar dock om det kommer finnas plats för mig... för det är "träna-för-10-kronor-per-gång-för-de-under-20-år"-vecka (höstlov). Så frågan är hur stor rusningen blir?! Gäller att vara där i tid.


I morgon bli det ki-box, onsdag = packa, torsdag = åka. Så resten av veckans motion får helt enkelt bestå i promenader gute-skogarna.


Nej, nu måste jag sätta fart med ett och annat. Men vi hörs ju igen. Det vet ni.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards