Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

God jul!

Av Annci Hultström - 26 november 2010 12:23

Eller nähä... var det inte julafton idag? Det känns så på nåt vis... vädret utanför är nämligen mitt julaftonsdrömväder. -7 grader och STOOOORA fluffiga flingor som sakta faller mot marken. Obeskrivligt fint! Hoppas innerligt att det stannar till jul nu. Enligt bättre vetande (Lage Larsson på SMHI) är chansen stor. Jag hoppas han har rätt.


Har sov vi till 8 idag. H hann gå utan att vi märkte det ens. Och jag vaknade med ett ryck och tyckte att jag hörde någon utanför. Insåg då att det nog kan vara så, för sotaren skulle komma idag. Så jag kastade mig upp och drog på mig kläder. 10 minuter senare kom han. Efter att ha rengjort i fläkten på gästtoan frågade han om min man möjligen hette Henrik Hultström. Då visade det sig att de gått i gymnasiet ihop. Liten värld.


När han gått åt vi frukost och sen tog vi en sväng till Väsbyhem (W är feberfri tack å lov). Skulle hämta en nyckel där. Så stannade vi till på Ica åxå å köpte risgrynsgröt, julblommor och mossa till adventsljusstaken. Grön vanlig mossa. Finast tycker jag. Sen tog vi svängen via förrådet och hämtade pulka, snow racer och tefat. Hoppas på lite åkning i helgen om W piggnat på sig ordentligt.


Nu ska jag kasta ihop några banankakamuffins - sen är jag klar med allt kalas/jul-bak. Skönt! Jag som ställt mig in på att köpa i år. Men nu fick vi det gjort ändå. För det går ju inte att kolla på film, spela spel, lägga pussel och rita hela tiden.


Nä, nu ska jag sätta fart. Ska som sagt baka och sen fixa lite småsaker innan vi ska duscha å åka å hämta bästa Torhild & Magnus på Arlanda kl. 18.


Önskar er en fortsatt bra dag och tänk på, om snön känns jobbig, att den gör världen mycket ljusare :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards