Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 december 2014

Av Annci Hultström - 22 december 2014 08:31

... och god frulle på hotellet rullade vi söderut. Målet var Falun. Ja, vi kände alla att Tomteland inte hade mer att bjuda på den här gången, så målet var Falu gruva istället.

Kom dit vid 13. Nästa visning var kl 14, så då han vi med lunch däremellan.

Sen var det alltså dags. Och Olle, vår guide, gjorde turen till något alldeles speciellt. Han var grym på att berätta och gruvan var otroligt vacker.

En gång släckte han allt ljus och jävlar så mörkt. Inte ens efter 2 minuter hade man vant sig såpass att man kunde se nåt. Åh, vad gott jag hade sovit där... svalt, tyst och mörkt. Och väl övervakad av gruvspökena.

Efter det vände vi, helnöjda, hemåt. Storhandlade på vägen och anlände hemmet vid 19-tiden.

Då åt vi middag och kollade in Julkalendern. Sen satte jag igång med lite bakning och annat fix inför kvällens middag. Får nämligen hit kära familjen J på "nu-ska-vi-lära-Christer-hur-mycket-man-ska-pynta-till-jul"-introduktion. Med käk. Såklart.

Innan det ska jag förbereda lite mer, städa, träna PT-pass och sedan bara piffa mig till tänderna. Och invänta gästerna såklart. ;-)

Förresten... igårkväll åt jag julens första skinkmacka. Med julmust. Löjligt gott.

Nä, nu - fix!

Önskar en bra dan-före-dan-före-dopparedan!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards