Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2010

Av Annci Hultström - 10 maj 2010 21:14

God kväll alla fina!


Nu sitter jag, sedan en stund, i soffan och softar... kollar på Hollywoodfruar för tillfället. Efter det ska jag leta mig till sängen. Måste sova tidigt idag så jag är piggare än piggast i morgon. Kommer kännas ovant att faktiskt ha en tid att passa. Det var ett tag sedan.


Idag gjorde jag f.ö en polisanmälan. Ropade in ett par byxor den 20 april, fick inget vinnarmail, fick maila själv, fick ett dygn senare uppgifter om konto, satte in pengarna, inget paket kom... mailade de igen 3 maj, inget svar, letade upp ett telefonnummer, ringde & sms:ade - inget svar, mailade på nytt 6/5 - skrev att jag tänkte polisanmäla om inte pengarna sattes tillbaks på mitt konto, inget svar - inga pengar. Så helt enkelt - jag polisanmälde de idag. Mailade därefter och berättade det. 3 minuter senare kom ett mail om att byxorna skickades i torsdags och borde komma idag. De påstod sig ha varit på jobb... Mmmm... troligt. Och tycker ni inte som jag, att det var ett väldigt sammanträffande att de skickade byxorna samma dag som jag hotade med polisanmälan??!?!!?! Idioter!! Ska ringa och dra tebax anmälan någon dag när lusten faller in.


Nu avslutar jag med lite bilder, sen blir det bingen.


 Wilmas nya blivande man. Hon har bytt, för han säger snällare saker förklarade hon   .


   Syrén-ner-kapande

 Hela gosse-klanen blir bjudna på fika

 Provade ett par gamla byxor. Märks att 33 kg är borta.

 En ballerina... det nya yrket om man frågar henne.

  Provade brudklänningen igen... efter att inte ha kunna ha den på drygt 5 år gick den nu på som handen i handsken!!! Wilma hade varit en toppen brudnäbb... rättade till släpet och klänningen så fort jag rörde mig    

 Världens sötaste lilla kock-Milo bjöd på en utsökt middag.

    Och det städade kontoret. Har ingen förebild dessvärre... men man såg inte skrivbordet och för att komma in fick man kliva över 1000 saker.


Nu - sängen! Sov gott nu och dröm sött. Återkommer i morgon med rapport om hur dagen varit.

Av Annci Hultström - 10 maj 2010 15:32

Idag fick jag ett mail från en vän. Hon skrev:


Hej!
 
Jag tycker att det är så kul att få läsa din blogg och följa din dag, tack för att du skriver.
 
Du är så otroligt duktig med vikten, vilken kämpe du är, grattis.
Jag önskar att jag hade ditt go i mig, men det kommer väl :)
 
Jag vill också önska dig lycka till på nya jobbet i morgon. Det kommer att gå jättebra och vad skönt att få starta med en kort vecka för det är ju mycket nytt som man ska lära.
 
Kram Annette
 
ÅH vad det gjorde mig innerligt glad!!! Det är sånna mail/kommentarer som gör att det är kul att skriva för någon annan än mig själv. Och att få det peppandet gör mig till en ännu bättre vikt-tappare.TACK underbart goa Annette!!!
 
F.ö har IKEA varit här nu. Sängarna är fullgoda tyckte han. Men däremot fick bäddmadrassen sig en känga. När han såg vilken modell det var så förstod han våra problem. Så vi uppmanades att sova utan (och bädda på ett täcke/filt istället) i 1 vecka och sedan skulle han ringa mig igen och stämma av.
 
Kontoret är klart nu åxå. Det är såååååååå fint. Ska ta ett kort sedan och lägga in ihop med de andra utlovade bilderna.
 
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan hänga en tvätt. Därefter är det dags att hämta Wilma på dagis.
 
Vi hörs igen. Aningen senare.
Av Annci Hultström - 10 maj 2010 11:51

Ja, idag är det sista dagen hemma. Skönt!!!! Jag laddar som bäst för jobb i morgon. Det ska bli sååå kul.


Roar mig med att städa på kontoret. Det är i princip klart. Ljuvligt. Nu går det att både gå in och dammsuga här   .


Mycket av röran här inne beror på min kära makes meckande... för tillfället står det 13 datorer här inne, varav 5 stationära. Utöver det står det ett gäng lådor med tillbehör (ni vet, bra å ha-saker) och verktyg. Så då, mina vänner, är det inte mycket plats kvar att spela på. Så jag hade egentligen gett upp... tills igår när jag fylldes av någon märklig ork att ta tag i ruinen.


Nu känns det tillfredsställande att se skrivbordet igen.


Men nu ska jag snart äta lunch, sedan ska jag invänta IKEA-snubben som ska besiktiga våra sängar.


Efter det lovar jag att återkomma med lite bilder.


Ha det bäst tills dess.

Av Annci Hultström - 9 maj 2010 16:34

Idag skulle jag lägga in lite ren tvätt i klädkammaren... och började rensa. Hur mycket kan man rensa egentligen?? Ja, iofs... jag växer ju ur kläder hela tiden, så det blir ju något som kommer fortsätta ett tag till. När jag var klar med min sida gav jag mig på Henrik och tvingade honom sen att rensa bland sina 56 pikét-tröjor å t-shirts. En del försvann, så nu får de till och med plats på hyllorna.


När han gjorde det gav jag mig på kontoret. Det är ju vår akilleshäl... så lätt att ösa in och stänga dörren. Och nu när Henrik meckar datorer så ligger det ju sånt överallt, så jag orkar inte ens gå in där numera. Men som sagt... det börjar ta form igen.


Vi har hunnit med ett besök av farmor & farfar åxå. De kom på en fika (som de själva hade med sig) och jättefina blommor till mig (för jobbet). TACK! De provade även att bowla med Wilma på Wii. De tyckte det var superkul och det såg ut så åxå. Efter det fastnade vi och spelade lite åxå. Sen satte vi fart igen.


Nu är H & W och handlar och jag fortsätter med kontoret. Åh, det ska bli såååå skönt när det är klart.


Vi hörs igen. Senare. Med bilder.

Av Annci Hultström - 8 maj 2010 15:41

Fick sovmorgon.Skönt!Efter det ut i trädgården,tills regnet kom.Då åt vi lunch och spelade Wii.Nu påväg på middag...blommorna ska ges bort till värdparet.Hörs när vi kommit hem igen.Ha en toppenlördag.

 
Av Annci Hultström - 7 maj 2010 16:06

... fick jag under dagens bad. Och det vill baske mig inte ge med sig. Brukar inte ha problem med det, men idag så... helt lomhörd på vänster öra. Och när jag borsta håret ekade det i hela huvudet. Som om det vore tomt   . Vi hade trots det en skön stund med många åk i vattenrutschen, bad i bubbelpoolen, simövningar och allmänt bus. Får vi göra om. Snart. Men gärna i annan simhall. Den är verkligen ingen höjdare den nya i Väsby. Sen får de som byggt den säga vad de vill... det är så tafatt så t.o.m Wilma tröttnar.


Nu ska jag plocka undan lite saker här uppe och sedan ska jag börja med kvällens middag. Det kommer att serveras... "varma mini-mackor" med pesto och vitlökschampinjoner på, sedan pasta med kyckling/pinjenötter/soltorkade tomater/pesto. Till efterrätt ska det klämmas ner kladdkaka med grädde och jordgubbar. Sen har jag köpt en en massa god dryck till detta. Så det blir nog en bra kväll. Synd bara att Marre ska på yoga i morgonbitti och bestämt sig för att köra bil. Annars hade det blitt ännu roligare . Kanske kan övertala henne att några glas vin ger samma avslappning som ett pass yoga. Och vill hon bli smidig kan vi alltid bända henne åt alla håll.


Nej, nu måste jag börja. Men vi hörs säkert senare. På nåt vis.


Ha en underbar fredagskväll - min sista som arbetslös (jippi)!!

Av Annci Hultström - 7 maj 2010 12:24

... vad man hinner mycket om man är effektiv. Idag har jag dammsugit nere, diskat, handlat, tvättat, vikt tvätt, slängt saker, handlat (sim-puffar, mat & mamma-dricka ;-)), ätit lunch och nu ska vi åka ner till simhallen och ta oss ett dopp. Efter det bär det av hem för att fixa inför kvällens middag - med gäster.


Skulle ju förresten ner till VC idag, men eftersom Wilma var ledig från dagis var jag ju tvungen att ha henne med mig... och det gick inte. För hon sov som en klubbad och gick baske mig inte att väcka. Så det får bli på måndag istället.


Nej, nu ska vi dra. Vi hörs igen, senare!

Av Annci Hultström - 6 maj 2010 22:00

Gosh, vad trött jag är. Det blir sängen om en liiiiten stund. Ska bara se klart på Lyxfällan.


Idag efter middagen blev det Wii för hela slanten. Wilma valde olika spel och testade nästan alla. När hon kom till bowling inledde hon med en strike. Lilla tjejen. Och så fortsatte det... inte bara strikar såklart, men många. När hon var klar fick hon mer poäng än mig. Hmmmm...


När hon lade sig körde jag lite själv. Favoriter än så länge är basket och bowling. Wakeboard var åxå kul. Jag är väldigt nöjd - so far :-)


Nej, nu är det slut... så nu blir det sängen. Ska upp tidigt i morgon och gå till VC. Lika bra att gå nu när jag kan, för vill de att det ska tas prover på fastande mage kan jag ta tag i det på måndagmorgon. Direkt efter det ska vi köpa puffar till Wilma (de gamla gick ju sönder sista dagen i Thailand) och åka till badhuset.


Sov gott och dröm sött alla fina läsare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards