Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Sträckningen...

Av Annci Hultström - 30 augusti 2011 14:45

... var nog inte så illa som jag befarade igår. Har ont i dag, men inte så att jag inte kan röra mig. Men det blir trots det ingen träning idag (H ska åka och handla). Och inte i morgon heller för den delen. Då ska jag dejta med min man. W ska nämligen på Cirkus med farmor & farfar + sina kusiner. Då tänkte vi passa på att gå på lokal och äta middag och sedan se filmen "Bridesmates". Ser jag fram emot. Mycket.


Imorse, strax efter kl. 7, kom byggarna till oss. Jag hade hunnit gå hemifrån redan, men H & W var kvar hemma. De kommer väldigt tidigt. Tur att man ändå är vaken. Jobbigt det skulle vara om man jobbat natt eller ska jobba kväll. Blä. Och eftersom de kommer så tidigt gäller det att klä sig det första man gör när man kliver upp. Ja, om man inte vill bjuda dom på mer än jobb vill säga.


De skulle börja fuktspärra nu. Det är någon blå tapetliknande variant som visst skulle vara bättre än sån man "målar" på. Det var vad dom sa till H. Men vad vet vi om det? Nada. Hursomhelst känns det bra. Det betyder att det är typ primer, nå´t annat kladd, murbruk och sen kakel kvar på väggarna (enligt vad jag lyckats läsa mig till på nätet). Gud, vad det låter B när jag läser det... Jag vet verkligen inte vad jag skriver om... renovering gör mig lost in space. Nåja, det går framåt i alla fall. DET är jag säker på  .


Förresten, jag trillade in på en blogg. En kvinna i min ålder vars (myndiga?) dotter äntligen fått tatuera sig. Det skulle stå "Don´t lose yourself" över hela bröstet. Men tatueraren hade skrivit "Don´t loose yourself". Plötsligt var betydelsen en helt annan. Nu tyckte de att det var uteslutande hans fel. Men jag håller inte med. Tycker ansvaret även är hennes. För de trycker ju upp den färdiga bilden på kroppen med kalkeringspapper innan de börjar, då borde hon reagerat. Det hade jag gjort i alla fall. Eller så visste hon helt enkelt inte hur det stavades och tackade för sig och gick, och surnade inte till förrän hennes mor upplyste om felet. Vad tycker ni - vem bär ansvaret?


Nej, nu är det mellisdags. Men vi hörs säkert senare igen. Ha det så bra så länge.

 
 
Ingen bild

LH

30 augusti 2011 15:48

Härligt att det snart är klart.
Skönt när man börjar närma sig slutet, eller hur?

Krya på dig på skadan! Kram

Annci Hultström

30 augusti 2011 16:23

Ja, verkligen. Hade helt klart varit lättare om man haft två duschar... med en blir man lite föööör drabbad.

Men jag måste ändå säga att det gått över förväntan.

Tack snälla!

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards