Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Annci Hultström - 24 januari 2012 21:51

... idag att vi varit hemma i snart 4 veckor. Lika lång tid som vi var borta (+ några dagar iofs). Hur gick det till? Var f*n har tiden tagit vägen? Helt galet. Hoppas den går lika fort framöver. Då blir det vår snart. Med våren kommer solen. Den saknar jag. Iofs är jag glad att det kommit snö. Bara det gör tillvaron ljusare. Hoppas den ligger till söndag. Då ska jag åka pulka!


Wilma ville göra det idag, men nä... en dag med vila till behövdes för henne kände jag. Så även idag har vi spelat brädspel och sett på film. När jag har jobbat har hon spelat spel på datorn. Så ja, en lugn dag m.a.o


Hon mår inte bara bättre fysiskt, utan även psykiskt. Det har gått riktigt bra att lägga henne några kvällar nu. Vi införde ett litet belöningssystem (rätt eller fel vete 17, funkar gör det i alla fall). Har hon somnat själv får hon, på morgonen, ett kryss och om hon sovit hela natten på madrassen får hon ytterligare ett. Om hon fyllt 10 av 14 kryss  (plats för återfall finns alltså) innan söndag så ska vi gå på bio/simhall/lekland.


Steg 2, att flytta in i sin egen säng, kommer om ett par veckor. Det gör inget att hon ligger där, om det gör henne trygg.


Nä, nu ska jag lägga mig. Jour i morgon med. Så går det när jag blir hemma för vab med jourtelefonen i väskan. Skämt åt sido... helt ok, jag är ju mer morgonmänniska än kvällsmänniska.


Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards