Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Money, money, money...

Av Annci Hultström - 26 januari 2013 22:06

... must be funny... tralala...

Ja, pengar är kul. Och ännu roligare blir de när de är fler än man trott. Som nu.

Vi har ju en kista som vi sparar småpengar och sedlar i som vi fått in på loppis och Blocket-försäljningar... Det har blitt en del där under hösten, så vi tänkte tömma den och ta som en del av reskassan. Men då måste de ju växlas in och det ska jag göra i en sån myntapparat på banken till veckan.

På kul räknade jag dom för att se om maskinen har rätt och det var 1100 i bara 1-kronor. Utöver det var det en del 5- och 10-kronor. Totalt blev det 1700 kronor (!!!). Sen var det ju en del sedlar åxå... 2900 kronor. Så 4600 kronor rikare blev vi. Hade ingen aning om att det var så mycket.

Växlar vi in allt får vi 19000 bath och för det kan vi äta ca 150 portioner röd curry, 190 st Chang eller åka 190 gånger tur&retur med tuktuk in till byn. Helt enkelt nice!!

Nu är det filmtajm. "The help" står på repertoaren. Fötterna är inbakade i "Silky feet". Och ett glas cola väntar på att bli uppdrucket.

Sov gott - när det är dags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards